متخصصان مرکز پزشکی دانشگاه «آریزونا» در ایالات متحده در یک عمل جراحی نفس‌گیر، توموری به وزن بیش از 21 کیلو و 540 گرم را از شکم یک زن خارج کردند.
کد خبر: ۶۸۳۴۴۴
جراحی نفس‌گیر برای خروج غده غول‌پیکر

«مری دی‌کارو» در سال 2012 میلادی متوجه وجود یک تومور در شکمش شد اما چون در زمان تشخیص این تومور تحت پوشش بیمه سلامت نبود نتوانست آن را جراحی کند. در نهایت در سال 2014 میلادی وی تحت پوشش بیمه سلامت همگانی قرار گرفت و در 17 آوریل زیر تیغ جراحی رفت. رشد غیرعادی این تومور عمل جراحی را بسیار پیچیده کرده بود زیرا این تومور سایر اندام‌های داخلی وی را نیز دربرگرفته بود.

«دی‌کارو» در این عمل جراحی بسیار نفس‌گیر که حدود 10 ساعت به طول انجامید دچار حمله قلبی شد.

«تون جی»، سرپرست موقت بخش جراحی دانشگاه آریزونا گفت: به دلیل اینکه تومور به بزرگ سیاهرگ فشار می‌آورد سبب لخته‌ شدن خون در سیاهرگ شده و این مساله عمل جراحی را بسیار دشوار کرده بود. این در شرایطی است که هیچ جراحی به آسانی نمی‌تواند از پس آن بربیاید. همچنین یکی از کلیه‌های بیمار نیز به دلیل احاطه شدن توسط تومور باید از بدن خارج می‌شد.

پس از خارج کردن تومور مشاهده شد که بزرگ سیاهرگ زیرین به دلیل تهاجم این تومور مانند پنیر سوئیسی پر از حفره شده و جراحان مجبور شدند یک بزرگ سیاهرگ زیرین جدید برای بیمار طراحی و جایگزین کنند.

«دی‌کارو» که اکنون در منزل دوران نقاهت خود را پشت سر می‌گذارد، گفت: اگر این تومور همچنان به رشد خود ادامه می‌داد، قطعا مرا می‌کشت.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها