در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی

روز مبارزه با خشونت و افراطی‌گری تصویب شد

رایزنی‌های وزیران خارجه عراق و سوریه در تهران

در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی «جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی» که از فردا در سالن اجلاس سران آغاز می‌شود، وزیران خارجه عراق و سوریه با حضور در تهران، رایزنی با مقامات کشورمان را در دستور کار دارند.
کد خبر: ۷۴۷۰۰۵

به گزارش فارس، نخستین کنفرانس بین‌المللی «جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی» فردا با سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان آغاز می‌شود و به مدت دو روز ادامه خواهد یافت.

در این کنفرانس که نخستین کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط‌گرایی به‌شمار می‌رود 200 مقاله علمی ارائه شده که حاصل آن انتشار دو کتاب به زبان‌های فارسی و انگلیسی است. مصطفی زهرانی، مدیرکل دفتر مطالعات وزارت خارجه و رئیس اولین کنفرانس در نشست خبری که روز شنبه پانزدهم آذرماه برگزار شد با اشاره به حضور مهمانان بین‌المللی این کنفرانس گفت: وزیران خارجه پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق و نیکاراگوئه همراه مقامات سابق از پاکستان، نروژ، فرانسه، اردن و معاون رئیس اجرایی افغانستان و وزرایی از سراسر جهان همراه معاونان وزرای خارجه از آسیا، اروپا و آفریقا در این کنفرانس حضور دارند. در این کنفرانس سیاستمداران و مقاماتی از 40 کشور حضور دارند.

برای حضور در همین کنفرانس بود که عصر دیروز، ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق با استقبال معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه کشورمان وارد تهران شد.

وی عصر دیروز با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان دیدار کرد سپس در نشست خبری مشترکی با همتای ایرانی‌اش به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها