ماموران پلیس به‌دلیل قصور در ماجرای قتل فجیع جوان ایرانی در انگلیس محاکمه می‌شوند.
کد خبر: ۷۴۶۴۷۴
محاکمه پلیس انگلیس به دلیل قصور در قتل مرد ایرانی

بیژن ابراهیمی 44 ساله در چهاردهم جولای ۲۰۱۳ میلادی (بیستم تیر ۹۲) در منطقه بریکستون، شهر بریستول واقع در ۱۹۰ کیلومتری غرب لندن، از سوی گروهی از اوباش، بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و سپس بدن نیمه جان وی، از سوی آنان به آتش کشیده شد.

کمیسیون مستقل شکایات پلیس پس از جمع‌آوری شواهد و تشکیل پرونده، سه مامور پلیس و یک افسر مددکار اجتماعی پلیس را متهم کرده است که در کمک به مرحوم ابراهیمی کوتاهی کرده و اقدامات لازم برای دفاع از وی را به عمل نیاورده‌اند.

اکنون دادستانی انگلیس براساس پرونده یادشده، اعلام کرده که کیوین دافی، هلن هاریس و لینه وینتر، ماموران پلیس از مناطق آلون و سامرست و همچنین آندور پاسمور، افسر مددکار اجتماعی پلیس بریستول به دلیل سوءرفتار و اهمال درباره قتل بیژن ابراهیمی، متهم و محاکمه خواهند شد. قرار است تمام این افراد در دادگاه بدوی بریستول در چهاردهم ژانویه سال ۲۰۱۵ میلادی برای جلسه ابتدایی تفهیم اتهام حاضر شوند.

براساس گزارش‌های منتشر شده، مرد ایرانی بارها از آزار و اذیت همسایگانش نزد پلیس شکایت کرده بود، اما پلیس به شکایات او رسیدگی نمی‌کرد.

پلیس خواستار مدارک و شواهد بیشتری درباره آزار رساندن همسایگان نژادپرست انگلیسی می‌شد.

این در حالی بود که وی زمانی که کودکان همسایه اقدام به شکستن گلدان‌هایش کردند، شروع به عکاسی از این کار کودکان کرد که همسایه‌ها موضوع را به پلیس گزارش دادند و مرد ایرانی ـ بیژن ـ به مرکز پلیس فراخوانده شد.

با وجود این‌که پلیس پس از بازجویی، بیژن ابراهیمی را بی‌گناه اعلام کرده بود، ولی با توجه به شایعات گسترده‌ای که علیه وی پخش شده بود، اقدامی برای حفاظت از جان وی صورت نگرفت و این مرد، دو روز بعد از آزادی‌اش، از سوی یک گروه ۲۰ نفره از اوباش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به قتل رسید.

به دنبال قتل ابراهیمی، دو نفر به نام‌های لی جیمز و استفن نورلی که از سرکردگان حمله‌کننده بودند، از سوی پلیس بریستول دستگیر و پس از محاکمه از سوی دادگاه این شهر در نوامبر سال گذشته، به ترتیب به حبس ابد و چهار سال زندان محکوم شدند.

قاضی سایمون، رئیس این دادگاه، هنگام صدور رای خود، قتل بیژن ابراهیمی را تکاندهنده خواند و خطاب به متهمان گفته بود: ادعاهای مطرح شده علیه آقای ابراهیمی بی‌اساس بوده و عمل شما قتلی بی‌رحمانه و ناعادلانه بوده است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
بازرگان ایرانی
Netherlands
۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۸
۰
۰
توی مملكت خودتان همه چیز دارد بلند میشوید میروید دریوزگی این اروپایی ها را میكنید , اروپا مردمان بی روحی دارد فقط رزق و برق دارد , آدم ها همه مصنوعی هستند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها