سخنگوی دولت آمریکا در پاسخ به سوالی در مورد تلاش برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران گفت: در حالی که مذاکرات ادامه دارد، از نظر ما افزودن تحریم‌ها درست نیست.
کد خبر: ۷۴۶۱۹۷
با تحریم‌های تازه علیه ایران مخالف هستیم

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز جمعه گفت دولت آمریکا ترجیح می‌داد که «چاک هیگل» در مراسم معارفه وزیر دفاع جدید این کشور شرکت می‌کرد.

رییس‌جمهور آمریکا امروز اشتون کارتر را به عنوان گزینه تصدی سمت وزارت دفاع این کشور معرفی کرد. در حالی که قرار بود هیگل هم در این مراسم حضور داشته باشد، وی ساعتی پیش از آغاز جلسه، با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که به نشست معارفه نمی‌رود.

خبرنگاران حاضر در نشست جمعه کاخ سفید عدم حضور هیگل در معارفه را نشانه تنش شدید میان اوباما و او تفسیر کردند، اما ارنست این مسئله را رد کرده و گفت کنار رفتن هیگل از وزارت دفاع حاصل مذاکراتی بود که او با رئیس‌جمهور آمریکا داشت.

ارنست در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سوالی در مورد تلاش برخی نمایندگان کنگره آمریکا برای تصویب تحریم‌های تازه علیه ایران گفت: «در حالی که مذاکرات ادامه دارد، از نظر ما افزودن تحریم‌ها درست نیست، چراکه بقای تحریم‌ها بر این است که متحدان ما در جهان آن‌ها را اجرا کنند. ما به وضوح گفته‌ایم که راهبرد ما در قبال ایران چیست.»

تازه‌ترین دور از مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به 1+5 روز سوم آذر در حالی به پایان رسید که طرفین گفت‌وگوها را برای هفت ماه دیگر تمدید کردند. با این حال نمایندگان کنگره که از ابتدای گفت‌وگوها با ژستی سختگیرانه مذاکرات را دنبال کرده‌اند، می‌گویند قصد دارند تحریم‌های تاز‌ه‌ای علیه ایران تصویب کنند.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه نشست خبری به موضوع شهرک‌سازی‌های رژیم‌صهیونیستی پرداخت و گفت از دید آمریکا این اقدام، «نامشروع» است.

وی با این حال از پاسخ به این سوال که آیا واشنگتن به دنبال در نظر گرفتن اقدامات تنبیهی علیه تل‌آویو است یا نه، خودداری کرد.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها