جام جم ورزشی: سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید مشکلات باشگاه استقلال به او مربوط نمی‌شود. او همچنین گفت: خیلی سخت است یک رقیب پیش رو داشته باشی و یک رقیب هم پشت سرت باشد.
کد خبر: ۷۴۵۹۱۷
کی‌روش: فکر می‌کنند من و کفاشیان می‌خواهیم به عروسی برویم

کارلوس کی‌روش درباره برگزاری جلسه با علی کفاشیان اظهار کرد: اصلی‌ترین برنامه‌ای که در جلسه امروز (دیروز) درباره آن صحبت کردیم تمرکز درباره برنامه‌های از پیش تعیین شده بود. هدف جلسه این بود که برنامه‌های تیم ملی را بررسی کنیم و به نوعی مرور کنیم که چه کارهایی باید انجام دهیم.

وی در ادامه درباره ملی پوشان تیم استقلال که خیلی‌ها معتقدند نتایج ضعیف این تیم به خاطر آنهاست، گفت: چرا نتایج ضعیف استقلال را از من می‌پرسید؟ من در جایگاهی نیستم که بخواهم درباره این مسائل صحبت کنم. در چهار سال گذشته هم هیچ زمانی درباره این مسائل صحبت نکرده‌ام. حتی یک مطلب هم نمی‌توانید از من پیدا کنید که درباره مسائل درونی باشگاه‌ها صحبت کرده‌ام. کارم را با مسائلی که در باشگاه‌ها اتفاق افتاده است توجیه نمی‌کنم. از سوی دیگر همیشه مرزی میان مشکلات باشگاه‌ها و همین‌طور تیم ملی قائل هستم و اجازه نمی‌دهم مشکلات باشگاهی به تیم ملی وارد شود و مشکلات باشگاه‌ها هم به تیم ملی وارد شود.

کی روش در ادامه درباره صحبت‌های سجادی نیز گفت: من از این صحبت‌ها مطلع نیستم اما درباره اینکه سجادی گفته نباید کاری به مسائل مالی داشته باشم باید بگویم اگر یک خلبان را پشت هواپیما بنشانید و بگویید با هواپیمای بدون سرنشین حرکت کند، می‌تواند این کار را انجام دهد؟ یا یک جراح می‌تواند بدون وسائل پزشکی جراحی کند؟ من در زندگی در مواجهه با مشکلات سه راه را در پیش می‌گیرم؛ یا گریه می‌کنم یا می خندم یا سکوت می‌کنم. در مورد این موضوع سکوت می‌کنم. حافظه من قوی است و همیشه مواردی که در گذشته اتفاق افتاده است را به خاطر می‌آورم اما ترجیح می‌دهم درباره این مسائل صحبت نکنم.

کی‌روش درباره عدم سفرش به کشور عربستان هم گفت: به خاطر مشکلات مالی و اینکه پولی نداشتیم به عربستان سفر نکردم. برای من نه بلیت تهیه شده بود و نه هتلی رزرو شده بود که بتوانم آنجا اقامت کنم. تاکید می‌کنم به خاطر نبود بلیت و هتل این شانس را نداشتیم که رقیبانمان را به طور دقیق مورد آنالیز قرار دهیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در ادامه درباره شایعه لغو شدن اردوی آفریقای جنوبی هم گفت: این برنامه از چند ماه گذشته تدوین و آماده شده بود. ما می‌خواستیم بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کنیم تا بازیکنان با شرایطی که می‌خواهند در استرالیا با آن روبرو شوند برایشان تصویرسازی کنیم. از زمانی که این برنامه را تهیه کردیم کم و بیش مطلع بودم، شاید چند بازیکنم را در اختیار نداشته باشم اما اگر بیش از 70 درصد بازیکنانم را در اختیار داشته باشم اردوی خوبی را می‌توانیم برگزار کنیم. در زمانی که ما به استرالیا می‌رویم آب و هوای بسیار گرم و شرجی را در پیش خواهیم داشت. به همین منظور کشور آفریقای جنوبی را برای اردو انتخاب کردم زیرا شرایط آب و هوایی‌اش به استرالیا نزدیک است. به همین منظور می‌خواهم در آفریقا اردو برگزار کنیم تا بازیکنان با شرایط استرالیا بیشتر آشنا شوند. این موضوع دقیقا مثل جام جهانی است، قبل از جام جهانی ما به آفریقا رفتیم زیرا هوای این کشور به برزیل که هوای بارانی و سردی داشت نزدیک بود. واقعیت این است که به عنوان سرمربی تیم ملی گاهی گیج می‌شوم. این‌طور به نظر می‌رسد برخی‌ها فکر می‌کنند تیمی می‌خواهم آماده کنم که در سطح محلی می‌خواهد بازی کند.

وی افزود:‌ فراموش نکنید من به همراه آقای کفاشیان نمی‌خواهم به جشن عروسی بزرگی برویم. برخی از دوستان فکر می‌کنند کی روش و کفاشیان می‌خواهند به جشن عروسی بروند اما در پاسخ به آن‌ها می گویم این تیم ملی ایران است و حداقل بالغ بر 60 میلیون ایرانی هوادار این تیم هستند که توقع‌شان روی دوش‌های ما است. این وجاهت و جایگاه ملت و کشور بزرگ ایران است و ما امروز درباره چه چیزی صحبت می‌کنیم؟ بیایید به خاطر بسپاریم که حتما باید بهترین شرایط ممکن را برای تیم ملی فراهم کنیم.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به روند آماده سازی بحرین، امارات و قطر اشاره کرد و گفت: حتی کویت هم برای حضور در جام خلیج فارس بالغ بر 5 هفته اردو برپا کرده است. تمام این برنامه‌ها را به اردوهای شهریور ماه و مهرماه این کشورها اضافه کنید و ببینید این کشورها هرکدام بالغ بر 12، 13 بازی دوستانه برگزار کرده‌اند اما ما امروز فقط با کره و فلسطین بازی کردیم. چند روز پیش پیشنهادی از کشور ازبکستان درخواستی برای بازی دوستانه به دست ما رسید تا دهم دسامبر در دوبی به مصاف آن‌ها برویم. ازبکستان از همین امروز اردو برپا کرده است اما ما نتوانسته‌ایم به خاطر مشکلاتی پیشنهاد بازی دوستانه‌ آن‌ها را قبول کنیم. کشور قطر 7 بازیکن دوملیتی جدید به خدمت گرفته است اما ما هنوز به مشکلات‌مان فکر می‌کنیم.

کی‌روش ادامه داد: فراموش نکنید مساله‌ای که با آن روبرو هستیم قدم زدن در پارک نیست. ما جام‌ ملت‌های آسیا را در پیش داریم. این را هم درنظر بگیرید که با تصمیم من جام ملت‌های آسیا برگزار نمی‌شود و من ایران را به این رقابت‌ها دعوت نکرده‌ام بلکه مسئولان AFC این جام را طراحی و از پیش برنامه ریزی و در تقویم خود قرار داده‌اند. حال از من چه توقعی دارید، اینکه با تیم ملی بازی کنم و به اعتقادات هواداران ایران پشت کنم؟ اگر پاسخ‌تان مثبت است پس روی من حساب نکنید.

کی‌روش با بیان اینکه برنامه‌هایی که از الان پیش روی تیم ملی است از قبل برنامه ریزی شده است، گفت: افرادی هستند که سعی می کنند جایگاه تیم ملی را ارتقا ببخشند و بالا بیاورند. ما هم هدف‌مان همین است. اما افرادی هم هستند که تیم ملی را به سمت پایین می‌کشند. من اسم این افراد را قطر، بحرین و امارات می‌گذارم. آن‌ها کاملا مشخص هستند و همه آن‌ها را می‌شناسند. رقابت با کشورهای عرب آسان است اما برخی‌ها درون خانه نشسته‌اند که من معنی رفتارهای آن‌ها را نمی‌دانم. از آن‌ها می‌خواهم اجازه دهند بازیکنان در صلح و آرامش کار خودشان را پیگیری کنند تا بتوانیم در نهایت جوابگوی توقعات مردم ایران باشیم.

کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا قولی برای قهرمانی در جام ملتهای آسیا می‌دهید، گفت: روی یک مطلب کاملا مطمئن هستم. امروز قطر، امارات و بحرین با برنامه آماده سازی که پشت سرگذاشته‌اند و حمایت‌هایی که از آن‌ها می‌شود در جایگاهی فراتر از ما قرار دارند. اما من از طرف خودم و بازیکنانم قول می‌دهم که حتی اگر 10 روز وقت داشته باشیم در این 10 روز سخت تمرین کنیم تا آماده شویم. از من و بازیکنانم هیچ گاه توجیه و یا بهانه‌های باخت نخواهید دید. من می‌خواهم یک بار برای همیشه بگویم که خیلی سخت است وقتی یک رقیب پیش رو دارید و یک رقیب هم پشت سر تو باشد. خواهش می‌کنم به اخبار توجه کنید. امارات 10 بازیکنش را از خدمت سربازی مرخص کرده تا آن‌ها به طور تمام وقت در تیم ملی‌شان حضور داشته باشند اما ما در شرایط بسیار ریسکی و خطرناکی هستیم که امکان دارد چند بازیکن اصلی خودمان را از دست بدهیم. برای همین باید تمرکز کنیم و سعی کنیم مشکلاتی را که در پیش رو داریم حل کنیم زیرا این تیم ملی کشور بزرگ ایران است و اگر عملکرد خوبی داشته باشد باعث غرور و افتخار ایران و ایرانی‌ها خواهد بود. فوتبال ایران هم کسب افتخار و موفقیت را از ما توقع دارد و در حال حاضر هم تعجب می‌کنم 10 روز قبل از اردوی آفریقای جنوبی باید درباره این مسائل صحبت کنم.(ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها