خواننده و نوازنده آلبوم «اشارات نظر»:

«افشارستان» را دوست دارم

نغمه نو

خلق آوای خلوت یک انسان

«اشارات نظر» آلبوم جدیدی از میلاد درخشانی است که توسط شرکت موسیقی جوان به بازار ارائه شده است. درخشانی نوازنده حرفه‌ای ساز تار است که سرپرستی گروه افشارستان را به عهده دارد و از نوازندگی اعضای گروهش در این آلبوم استفاده کرده است.
کد خبر: ۷۴۵۵۵۰

او در جلد آلبوم درباره این اثر می‌گوید: «هر اثر جدید، تنها بخشی از پاسخ به پرسش (من کیستم؟) را در بر می‌گیرد. سوالی که هر بار برای خلق اثر جدید مرا درگیر خود می‌سازد و می‌دانم تا سرانجام کار هم با این سوال دست به گریبانم و زیبایی هنر هم همین است. اشارات نظر را دوست دارم، چون آوای خلوت من است.» این اثر اولین آلبوم درخشانی است که در آن هنر خوانندگی را تجربه کرده و اگرچه تا مقصد عالی راه طولانی است با این حال در مجموع کار موفقی از آب درآمده است.

آلبوم اشارات نظر اثر تلفیقی از موسیقی سنتی ایران و راک است که البته بیشتر تحت تاثیر احساسات آهنگساز ساخته شده تا این‌که در قالب موسیقی خاصی بگنجد. درخشانی در این زمینه بسیار خلاقانه آهنگسازی کرده، چراکه اعتقاد دارد ماندگاری تاثیر هنر در اذهان مردم برای هنرمند بسیار مهم‌تر از این است که موسیقی اجرا شده دقیقا در چه سبک و قالبی باشد.

نکته واضح این آلبوم ضبط دقیق و به اصطلاح تمیز این مجموعه است که حاکی از حساسیت و وسواس آهنگساز نسبت به خروجی کار است. تکنیک خواننده نسبت به تکنیک‌های رایج کمی ضعیف است و گاهی کلام به صورت واضح به گوش نمی‌رسد، البته این موضوع با تنظیم قوی کارها پوشش داده شده است.

نوازندگانی که در این اثر هنرنمایی کرده‌اند: میلاد درخشانی (گیتار آکوستیک، عود، تار)، رضا تاجبخش (پیانو، کیبورد )، آرش مقدم (درامز)، نیما رمضان (گیتار الکتریک)، دارا دارایی (گیتار بیس)، یاشار خسروی (ساکسیفون)، کورش بابایی (کمانچه)، اشکان آبرون (کیبورد)، همایون نصیری (پرکاشن)، علی جعفری‌پویان (ویلون)، پدرام فریوسفی (ویلون)، سهراب برهمندی (ویلون آلتو)، کریم قربانی (ویلون‌سل)، پاشا هنجنی (نی)، آرش سعیدی (گیتار بیس)، امیرمیلاد نیکزاد (کیبورد)، پدرام درخشانی (سنتور)، علیرضا میر آقا (پرکاشن) و شروین مهاجر (کمانچه)‌ هستند.

اشعار این مجموعه از آثار فصیح‌الزمان شیرازی، کیان پورتراب، شفیعی کدکنی، فروغ فرخزاد، هوشنگ ابتهاج، علیرضا داوری و اخوان ثالث انتخاب شده است.

«آرزو»، «بشنو»، «تو مرو»، «قفس»، «اشارات نظر»، «تو خداوند منی»، «برف»، «از آخرین دیدار» و قطعه محلی «یارم یارم» قطعات این آلبوم را در بر می‌گیرد.‌

گلنوش ملایری‌ / ‌کارشناس موسیقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها