رییس سازمان حج و زیارت خبر داد:

ثبت نام جدید عمره از 4 سال آینده

مدیرکل برنامه‌ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت گفت: نخستین گروه زائران ایرانی، ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۳:۳۰ از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره خواهد شد.
کد خبر: ۷۴۵۴۴۴
جزئیات جدید اعزام زائران عمره اعلام شد

حسن سرخوش گفت: در حال حاضر 230 هزار زائر در سامانه فاخر نام‌نویسی کرده‌اند که از این تعداد 202 هزار و 500 نفر ثبت‌نام خود را به صورت قطعی انجام داده‌اند.

وی افزود: نخستین گروه از عوامل اجرایی عمره 93، شامل 30 نفر، شب گذشته عازم سرزمین وحی شدند تا امکانات لازم را برای ورود زائران ایرانی فراهم کنند. همچنین نخستین گروه زائران ایرانی، 13 آذر ماه ساعت 13:30 از فرودگاه امام خمینی (ره) عازم مدینه منوره خواهد شد که در این روز 3 پرواز با دو شرکت هواپیمایی داخلی و یکی از شرکت‌های هواپیمایی سعودی انجام خواهد گرفت.

سرخوش گفت: اولین گروه زائران ایرانی شامل 7 کاروان هستند که حدود 900 نفر را شامل می‌شوند که از این تعداد حدود 100 نفر عوامل اجرایی عمره 93 خواهند بود و در حال حاضر روادید 1500 نفر از زائران عمره‌گزار ایرانی صادر که تاکنون آمار و اطلاعات 18 هزار زائر به سفارت عربستان جهت صدور روادید ارسال شده است.

وی افزود: دومین گروه از زائران ایرانی روز 14 آذر ماه از استان‌های خراسان رضوی و آذربایجان شرقی عازم سرزمین وحی خواهند شد، همچنین 15 آذر ماه نخستین کاروان زائران عمره گزار اصفهانی اعزام می‌شوند.

سرخوش گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده در هفته نخست اعزام 7 هزار 500 زائر و در هفته‌های پس از آن حدود 17 هزار نفر به سرزمین وحی از شهرهای مختلف ایران اعزام خواهند شد. همچنین دور نخست اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی از 13 آذر ماه تا 20 اسفند 93 انجام می‌گیرد که در این دوره بیش از 315 هزار نفر توفیق زیارت اماکن مشرفه مکه مکرمه و مدینه منوره را خواهند داشت، همچنین دوره دوم اعزام‌ها از 21 اسفند تا نیمه ماه رمضان صورت می‌گیرد.

مدیرکل برنامه ریزی پذیرش و اعزام سازمان حج و زیارت افزود: زائران تا تکمیل ظرفیت کاروان‌ها، تا اولویت 450 می‌توانند در سامانه فاخر برای اعزام عمره مفرده در سال جاری اقدام کنند.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها