روزنامه ایندیپندنت انگلستان در تحلیلی با اشاره به ۳۰ حمله هوایی آمریکا به مواضع داعش در سوریه، آمریکا را مستاصل و فاقد استراتژی برای مقابله با داعش دانست و نوشت در دو ماه حمله ائتلاف نه تنها داعش تضعیف نشد بلکه چند شهر دیگر را تصرف کرد .
کد خبر: ۷۴۵۱۵۲
ایندیپندنت: حملات آمریکا داعش را تقویت کرد

ایندیپندنت نوشت: نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا شب جمعه مرکز خود خوانده دولت اسلامی در شهر رقه را 30 بار بمباران هوایی کردند. کمیته های هماهنگی محلی، یک شبکه از گروه های محلی در سوریه نیز این حملات را تائید کردند. اما هیچ گروهی از میزان تلفات وارد شده در اثر حملات خبر نداد و نیروی هوایی آمریکا نیز بلافاصله این حملات را تائید نکرد .

از ماه سپتامبر امسال، حملات هوایی آمریکا مواضع دولت اسلامی در سوریه و عراق را مورد هدف قرار داده اند. با وجود این، نگرانی هایی در این باره وجود دارد که این حملات نتوانسته است دولت اسلامی را تضعیف کند و حتی چه بسا شورشیان غیرنظامیان را نیز به سمت آنها سوق داده است .

ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه به یک برنامه تلویزیونی که دفتر آن در بیروت است،گفت، این گروه جهادی نمی تواند از پای درآید مگر این که ترکیه کنترل مرزی خود را افزایش دهد. وی در ادامه گفت، همه شواهد حاکی از این است که داعش امروز از دو ماه پیش که حملات هوایی آمریکا آغاز شد، ضعیف تر نشده است.

دولت سوریه پیشنهاد داده بود که به ائتلاف مبارزه علیه دولت اسلامی بپیوندد،‌ولی آمریکا از معامله با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه خودداری کرد . از زمان حملات آمریکا به رقه، غیرنظامیان بر اثر حملات هوایی دولتی تعدادی از غیرنظامیان در دیگر شهرهای شمال سوریه کشته شدند، این در حالی است که در همین دو ماه گذشته شبه نظامیان توانستند چندین شهر دیگر را در شمال سوریه به تصرف خود درآورند .

اخیرا جان آلن هماهنگ کننده ائتلاف ضد داعش در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط گفته بود دورکردن "داعش "از عراق حداقل یک سال زمان نیاز دارد، اما پیروزی های اخیر ارتش عراق نشان داد خیلی زودتر از اینها میتوان داعش را از عراق خارج کرد .

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی هفته پیش گفت اسنادی که ایران در اختیار دارد نشان می دهد که امریکا در چند مرحله برای تروریستهای داعش که در محاصره ارتش عراق بودند سلاح و آذوقه ارسال کرده اند . با توجه به سخنان شمخانی شاید بهتر بتوان سخنان جان آلن را ارزیابی کرد . (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها