ایران و روسیه در مراسمی در تهران، موافقتنامه اصولی همکاری های راهبردی و اسناد بالادستی که پیش از این میان مقامات عالی دو کشور تفاهم شده است، امضا کردند.
کد خبر: ۷۴۴۱۵۷
ایران و روسیه ؛ همکاریهای راهبردی

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این مراسم ، محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت ، معدن و تجارت و الکسی اولیوکایف وزیر توسعه اقتصادی روسیه ، موافقتنامه اصولی همکاری های راهبردی میان صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه را مدیران این دو بخش امضا کردند.

موافقتنامه دوم با هدف حمایت ، تسهیل و توسعه تجارت و سرمایه گذاری میان ایران و روسیه و در ادامه اسناد بالادستی که پیش از این میان مقامات عالی دو کشور تفاهم شده است به امضا رسید.

صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه (اکسیار) از توان خود برای تسهیل تامین مالی شرکت های فعال در زمینه تجارت و سرمایه گذاری دوجانبه و نیز ارائه پوشش مشترک در خصوص معاملات تجاری با کشورهای ثالث از محصولات و خدمات ایرانی و روسی در سطح بین المللی حمایت خواهند کرد.

نوآوری های مالی و ایجاد سازکار مشترک برای تسهیم ریسک با هدف تسهیل حمایت از تجارت دوجانبه از دیگر محورهای این موافقتنامه است.

این موافقتنامه همچنین همکاری های صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس بیمه صادرات روسیه را در حوزه های تبادل اطلاعات فنی ، اعتبار سنجی شرکت ها ، مدیریت ریسک ها ، جلوگیری از بروز خسارات و همچنین وصول مطالبات خارجی تقویت می کند.

توافقنامه‌های تسهیل روابط تجاری و اقتصادی ایران و روسیه

وزیر صنعت ، معدن و تجارت ایران و وزیر اقتصاد روسیه توافقنامه های تسهیل روابط تجاری و اقتصادی دو کشور را امضا کردند.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت پس از امضای قرارداد با فدراسیون روسیه اعلام کرد : به منظور تسهیل روابط تجاری و اقتصادی مقامات دو کشور مصمم هستند موانع پیش روی را هر چه سریعتر حذف کنند.

وزیر صنعت گفت: توسعه روابط لجستیک ، برقراری خطوط هوایی میان بندر آستاراخان روسیه و شهرهای ایران ، خرید و ساخت ادوات و تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی میان دو کشور ازمهمترین بندهای توافقنامه است.

نعمت زاده افزود‌: خرید مواد غذایی روسیه از ایران و توسعه تعاملات تجاری و اقتصادی از بندهای دیگر توافقنامه ای است که با روسیه به امضا رسید.

همچنین بر اساس توافق دومی که به امضا رسید صندوق های ضمانت صادرات ایران و روسیه متعهد شدند از تولیدات و محصولات ایرانی و روسی در کشورهای ثالث حمایت کنند.

وزیر صنعت اظهار داشت : همچنین بر اساس این توافقنامه مقرر شد صندوق های ضمانت صادرات دو کشور از ظرفیت قانونی برای توسعه و تسهیل تجارت و سرمایه گذاری دو جانبه بهره بگیرند .

نعمت زاده گفت : قرار شد صندوق های ضمانت دو کشور پوشش مشترک و همکاری اتکایی ، تبادل اطلاعات فنی و ارتباط سنجی شرکت های روسی و ایرانی را افزایش دهند و در زمینه وصول مطالبات خارجی هم صندوق ضمانت دو کشور به توافق رسیدند.

پیش بینی می شود بر اساس این دو موافقتنامه ، تجارت میان دو کشور در کوتاه مدت دو تا سه برابر افزایش یابد.

واردات سیگار با هدف جلوگیری از قاچاق

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه امضای موافقتنامه های همکاری اقتصادی و صنعتی گفت: واردات سیگار مارلبرو به هدف جلوگیری از قاچاق این نوع سیگار صورت می گیرد و برخی انتقادها به خاطر بی‌اطلاعی از ماهیت کار است.

نعمت‌زاده افزود : همه باید از قاچاق انتقاد کنند و واردات این نوع سیگار چند سال پیش درخواست شده بود که این شبهه‌ وجود داشت شاید شرکت مربوطه با رژیم صهیونیستی مرتبط باشند که این موضوع بررسی شد.

وی افزود: این موضوع به وزارت امور خارجه ارجاع شد و به این جمع‌بندی رسیدیم که ادعایی که سه سال پیش به عنوان شبهه‌ ، مطرح شده بود درست نیست و برای جلوگیری از قاچاق واردات این نوع سیگار مانند بقیه اقلام دیگر اقدام شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها