به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان پاپ فرانسیس در دومین روز از سفر سه روزه خود از بسیاری نقاط شهر استانبول دیدار کرد.
کد خبر: ۷۴۳۷۶۶
مسیحیان خاورمیانه، دستورکار پاپ فرانسیس در ترکیه

سفر پاپ فرانسیس به ترکیه اولین دیدار او از یک کشور اسلامی محسوب می شود.

آروه دیمون خبرنگار این شبکه در استانبول در گزارشی گفت: تاکنون چهار بار پاپ به ترکیه سفر کرده و بار قبل سال 2006 بوده است که پاپ بندیکت شانزدهم این سمت را بر عهده داشت. تفاوت این سفر با سفر قبلی به تحولات کنونی و اوضاع اسف بار مسیحیان در خاورمیانه مربوط می شود. پاپ فرانسیس بر گفتگو میان ادیان بسیار تاکید می کند. او باب گفتگو را با همه حتی داعش باز گذاشته است.

این درحالی است که این گروه تروریستی مستقیما واتیکان را تهدید کرده است. پاپ امروز در بازدید از مراکز تاریخی و دیدنی استانبول به مسجد سلطان احمد و بعد از آن به مسجد ایاصوفیا رفت. مسیحیان ترکیه اغلب ارتدکس هستند و سفر پاپ به دعوت رهبر مذهبی آنها بوده است و اقدامی نمادین برای تحکیم روابط بین دو کلیسا محسوب می شود.

سی ان ان افزود: این سفر شاید بیشتر برای گفتگو با غیرمسیحیان انجام شده و همانطور که پاپ در سخنانش گفت تلاشی است برای گفتگو بین ادیان. او در سخنانش بارها گفته است برای حل مشکلات منطقه و نه فقط مسیحیان حتی برای حل مشکلات مسلمانان هم نباید از اقدام نظامی کمک طلبید. او همچنین اقدامات داعش و اسلام هراسی را محکوم کرد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها