16 درصد قربانیان حوادث ترافیکی سال گذشته کمتر از 18 سال داشتند

سلامت کودکان بازیچه‌ سرویس مدارس

مشاور وزیر آموزش و پرورش:

تعهدی برای بیرون از مدرسه دانش‌آموزان نداریم

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه خارج از مدرسه تعهدی برای تردد دانش‌آموزان ندارد و ما آگاهی‌های لازم را در مدرسه به دانش‌آموزان می‌دهیم.
کد خبر: ۷۴۳۶۴۸
تعهدی برای بیرون از مدرسه دانش‌آموزان نداریم

محمد فاضل در خصوص سرویس مدارس گفت: خانواده‌هایی که خودشان رفت‌و‌آمد فرزندشان را تقبل می‌کنند آموزش و پرورش خارج از مدرسه تعهدی در قبال فرزندان آنها ندارد و مسئولیت هر اتفاقی با والدین است.

وی با بیان این مطلب که ما نمی‌توانیم مردم را مجبور به گرفتن سرویس مدارس کنیم، افزود: به عنوان مثال در اتفاقات اخیر شاهد هستیم در روستای آزادشهر شهرستان قلعه گنج دانش‌آموزان با پای پیاده مسیر مدرسه تا خانه را طی می کردند، در روز حادثه در جاده سوار وانت شده اند، بنابراین این مسئولیتش با آموزش و پرورش نیست.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از این اتفاق، افزود: آموزش و پرورش در قبال تمامی دانش‌اموزان، معلمان و شهروندان خود را موظف می‌داند تا جایی که به این وزارت خانه مربوط می‌شود چنین حوادثی را پیگیری می کند البته اتفاق رخ داده در قلعه گنج توسط رئیس آموزش و پرورش کل استان پی‌گیری و با سایر نهادهایی که در این حوزه ها فعال هستند، همکاری لازم صورت می‌گیرد.

فاضل با اذعان به این مطلب که در فعالیت‌های پرورشی، رفتار شهروندی را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهیم، افزود: نحوه تعامل، ارتباطات، احتیاط در گذر از خیابان آگاهی و آموزشی است که دانش‌آموزان از دوره ابتدایی با آن آشنا می‌شوند.

وی گفت: عوامل بستن کمربند، ظرفیت وسیله نقلیه برای سوار کردن شهروند، استفاده نکردن از وسیله نقلیه باری توسط مسافران، جزء وظایفی است که برای تمامی شهروندان قانون تعیین کرده است. همچنین در این زمینه با نیروی انتظامی و عوامل راهنمایی رانندگی تعاملات لازم را داریم و در حد امکانات این موارد را در مدارس آموزش می دهیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش خطاب به والدین دانش‌ آموزان گفت: خانواده ها هم باید مواردی مانند مقررات راهنمایی و رانندگی، اطمینان نکردن به افراد غریبه و سودجو در محل های عمومی را به فرزندان شان آموزش دهند و تا حد امکان نظارت خود را برای تردد فرزندشان بیشتر کنند. علاوه بر این وسیله نقلیه ایمن و مناسب برای تردد فرزندشان انتخاب کنند.(میزان)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها