فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ از آغاز طرح گسترده پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب خبر داد و گفت: بنا شده تا خودروهایی که فاقد برچسب هستند 40 هزار تومان جریمه شوند.
کد خبر: ۷۲۴۰۵۳
جریمه سرویس​های مدارس فاقد برچسب

سعید سپهری به ایسنا گفت: از حدود دو ماه قبل از بازگشایی مدارس درباره سرویس‌های مدارس جلسات مختلفی با حضور دستگاه‌های مربوط برگزار شد، یکی از مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه این بود که رانندگان و خودروهای فاقد صلاحیت همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید برچسب‌های خود را دریافت کنند.

وی با بیان این‌که از ابتدای مهرماه برچسب‌ها آماده شده، خاطرنشان کرد: متاسفانه آن طور که انتظار داشتیم رانندگان سرویس‌های مدارس برای دریافت برچسب خود اقدام نکرده و به نوعی احساس ما این است که آن را جدی نگرفته‌اند در حالی که پلیس راهور درباره ایمنی دانش‌آموزان با هیچ شخصی شوخی ندارد و این موضوع از اولویت‌های اصلی ماست.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ افزود: بنابراین تصمیم بر این شد تا از صبح امروز طرح گسترده پلیس برای برخورد با سرویس‌های مدارس فاقد برچسب را آغاز کنیم.

سپهری با بیان این‌که این طرح براساس دستور رئیس پلیس راهور تهران بزرگ است،‌ یادآور شد: بر این اساس با توجه به این‌که تیم‌های راهور در مقابل اکثر مدارس حضور دارند بنا شده تا خودروهایی که فاقد برچسب هستند 40 هزار تومان جریمه شوند.

وی با بیان این‌که این جریمه در هر روزی که سرویس مدرسه برچسب خود را دریافت نکرده باشد، ادامه خواهد داشت، ادامه داد: البته این جرایم نیز تا یک سقف زمانی است و پس از آن از فعالیت راننده سرویس جلوگیری خواهد شد.

وی درباره این‌که رانندگان سرویس‌های مدارس چگونه می‌توانند برچسب‌های خود را دریافت کنند، بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های ما تا به حال باید بیش از 90 درصد رانندگان سرویس‌ها برچسب‌های خود را دریافت می‌کردند، اما متاسفانه این امر محقق نشده، بنابراین رانندگان باید برای دریافت برچسب خود به شرکت‌ها و پیمانکاران خود مراجعه کنند،چون این پیمانکاران در کارگروه سرویس‌های مدارس عضوند و برچسب رانندگان به این افراد داده می‌شود.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ عنوان کرد: همچنین با توجه به تاکیدی که پلیس راهنمایی و رانندگی بر حفظ ایمنی و سلامت دانش‌آموزان دارد در صورتی که مدیران مدارس و پیمانکاران نیز در بحث سرویس‌های مدارس کوتاهی داشته باشند، حتما با آنان نیز برخورد خواهد شد. به عنوان مثال مدیران مدارس موظفند خودروهای فاقد شرایط و استاندارد را برای سرویسدهی به دانش‌آموزان انتخاب نکنند.

سپهری ابراز کرد: در صورتی که سرویس‌های مدارس و نیز دیگر خودروهای شخصی و عمومی به فرمان ایست پلیس یا دستور پلیس مدرسه توجه نکنند50 هزار تومان جریمه خواهند شد و سه نمره منفی برای خودروهای شخصی و پنج نمره منفی نیز برای خودروهای عمومی لحاظ خواهد شد.

والدین تخلفات سرویس‌های مدارس را گزارش دهند

وی با بیان این‌که والدین می‌توانند تخلفات سرویس‌های مدارس را به پلیس گزارش دهند،‌ تصریح کرد: علاوه بر این‌که مدارس وظیفه دارند شکایات والدین درباره سرویس‌های مدارس را دریافت و به آن رسیدگی کنند والدین می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های 110 و 197 شکایات خود از سرویس‌های مدارس و نیز نداشتن برچسب به ما گزارش دهند.

فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ درباره شرایط مجاز سرویس مدارس اظهار کرد: بر اساس آیین‌نامه حمل و نقل دانش‌آموزان مصوب سال 87، خودروهای سرویس مدارس باید شرایط و ضوابطی داشته باشند که از جمله آن می‌توان به دارا بودن معاینه فنی، بیمه شخص ثالث و سرنشین،‌ دارا بودن ظرفیت چهار نفر به بالا،‌ مجهز بودن به وسایل ایمنی نظیر کمربند،‌ جعبه کمک‌های اولیه و کپسول اطفای حریق و داشتن برچسب اشاره کرد.

وی ادامه داد: رانندگان سرویس‌های مدارس همچنین باید دارای گواهی صلاحیت بوده و این گواهی را هنگام رانندگی همراه خود داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

به گفته فرمانده یگان عملیات و کنترل طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور تهران بزرگ هرگاه راننده خودروی مدارس تصادف جرحی یا فوتی داشته باشد و گواهی صلاحیت وی اخذ شده و در صورتی که محکومیت یا تقصیرش در حادثه اثبات شود این گواهی باطل خواهد شد.

سپهری ادامه داد: همچنین در صورتی که هر یک از رانندگان سرویس‌های مدارس بیش از سه بار تخلفاتی نظیر سرعت و سبقت غیرمجاز،‌ انحراف به چپ، رعایت نکردن حق تقدم، عبور از چراغ قرمز و محل ممنوعه را داشته باشند گواهی صلاحیتشان به مدت یک سال ضبط خواهد شد.

به گفته وی پلیس راهنمایی و رانندگی هر شش ماه یکبار وضع تخلفات رانندگان سرویس مدارس را به آموزش و پرورش اطلاع می‌دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها