معاون سازمان حج و زیارت از ارائه دستورالعمل برای اعزام زنان زیر 45 سال تنها به کاروان‌ها خبر داد و گفت: محارم این زنان می‌توانند با داشتن فیش بدون این‌که از اولویت برخوردار باشند، به عمره اعزام شوند.
کد خبر: ۷۴۳۱۱۲

به گزارش مهر، ناصر خدرنژاد افزود: زنان تنهای زیر 45‌سال حتما باید با محارم خود به عمره اعزام شوند و این موضوع از سوی مقامات عربستان اعلام شده است.

وی با اشاره به این‌که قانون ممنوعیت ورود زنان زیر 45سال تنها به عربستان برای تمامی کشورهاست، اظهار کرد: در تلاش هستیم دستورالعملی برای اعزام این افراد به کاروان‌ها ابلاغ کنیم تا آنها بتوانند به عمره اعزام شوند.

خدرنژاد تاکید کرد: چنانچه محارم آنها فیش داشته باشند، اما از اولویت اعزام برخوردار نباشند، سازمان حج و زیارت شرایط لازم را برای اعزام آنها فراهم خواهد کرد و این گونه زنان زیر 45 سال تنها می‌توانند به عمره بروند.معاون سازمان حج و زیارت درباره صدور ویزای کوتاه‌مدت برای اعزام به عمره یادآور شد: در دوره اول اعزام با رایزنی‌های انجام شده از سوی سازمان حج با مقامات عربستان این موضوع حل شده، به‌طوری که مشکل نیروهای خدماتی برای ماندن در دوره اول برطرف شده است و برای دوره‌های بعد نیز در حال رایزنی با مسئولان حج این کشور هستیم که امیدواریم نتیجه دهد.

وی درباره اولویت‌های اعزام ابراز کرد: از روز اول ثبت‌نام‌ها تاکنون 350 اولویت اول برای اعزام اعلام شده بود و از دیروز هر چهار روز یک بار 50 اولویت جدید برای ثبت‌نام در کاروان‌ها اضافه می‌شود و در صورت ظرفیت خالی تا اولویت 600 نیز در این دوره اعزام خواهند شد.

به گفته خدرنژاد، اعزام مرحله اول عمره از سیزدهم آذر آغاز و تا بیستم اسفند ادامه پیدا می‌کند و مرحله دوم ثبت‌نام‌ها نیز از اواسط اسفند آغاز می‌شود.

تلاش برای رفع مشکل توقف ثبت‌نام از زائران اربعین

مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: بر خلاف رایزنی‌هایی که از ماه‌ها پیش با سفارت عراق انجام شده بود، آنها آمادگی صدور روادید برای تمام زائران را نداشتند و به همین دلیل تا اطلاع ثانوی ثبت‌نام از متقاضیان متوقف شده است.

محسن نظافتی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به توقف‌ثبت‌نام از متقاضیان اعزام به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی افزود: توقف ثبت‌نام به دلیل مشکلی است که از سوی سفارت عراق ایجاد شده است.

وی ادامه داد: برای تعدادی از زائران که ثبت‌نام خود را انجام داده بودند، روادید دریافت شده است و بقیه ثبت‌نام‌کنندگان نیز در صف دریافت روادید هستند که به‌محض رفع این مشکل برای آن دسته از ثبت‌نام‌کنندگان نیز روادید اخذ خواهد شد.مدیرکل عتبات عالیات سازمان حج بیان کرد: متقاضیان در این مدت به صورت انفرادی برای دریافت روادید به سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌ها مراجعه نکنند چون در این ایام فعالیت دلالان در اطراف سفارتخانه‌ها افزایش زیادی داشته است که با گرفتن مبلغ زیادی، روادید جعلی به زائران می‌دهند و در مرز یا در فرودگاه نجف برای زائران مشکلات زیادی ایجاد می‌شود.

نظافتی یادآور شد: هفته گذشته نیز 70 نفر از زائران در فرودگاه نجف به دلیل داشتن روادید جعلی دچار مشکل شدند و به همین دلیل توصیه ما به زائران این است که از طریق دلالان و افراد سودجو اقدام به دریافت روادید نکنند و سازمان حج و وزارت امور خارجه هم‌اکنون تلاش می‌کنند تا این مشکل برطرف شود و بعد از حل مشکل و ایجاد ظرفیت‌های جدید از سوی کشور عراق دوباره ثبت‌نام‌ها انجام خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها