میشل فلورنوی که اصلی‌ترین گزینه جانشینی وزیر دفاع آمریکا بود، احتمال تصدی مقام ریاست پنتاگون را رد کرده است.
کد خبر: ۷۴۲۹۵۹
اصلی‌ترین نامزد وزارت دفاع آمریکا کنار کشید

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقام‌های آگاه اعلام کردند میشل فلورنوی خود را از لیست گزینه‌های احتمالی تصدی پست وزارت دفاع و جانشینی چاک هاگل خارج کرد و همین امر ممکن است کار را برای باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا دشوار کند.

وزارت دفاع آمریکا با چالش‌های بسیاری از جمله در خاورمیانه و سایر نقاط جهان رو به روست و استعفای چاک هاگل به عنوان رئیس پنتاگون این مساله را بیش از پیش برجسته کرد.

سایر گزینه‌های تصدی پست وزارت دفاع آمریکا شامل جه جانسون، وزیر کشور آمریکاست که سابقا ریاست شورای عمومی پنتاگون را برعهده داشت. وی اقدامات زیادی برای قوانین اجرایی مهاجرت انجام داد که هفته گذشته باراک اوباما آن را اعلام کرد. اما معرفی وی احتمالا با چالش‌هایی مواجه می‌شود چرا که جمهوری خواهان منتقد این برنامه هستند و ممکن است جلسه تایید وی به صحنه جنگ بر سر مساله مهاجرت تبدیل شود. در صورت تایید وی نیز فرد جدیدی باید راهی وزارت کشور شود تا بتواند اقدامات مهاجرتی را اجرا کند.

دو تن از مقام‌های کهنه کار پنتاگون نیز نامزد تصدی ریاست پنتاگون هستند: اشتون کارتر، معاون وزیر و رابرت ورک که هم اکنون فرد شماره 2 پنتاگون است.

در حال حاضر می‌توان گفت با تصمیم فلورنوی برای عقب‌نشینی از این پست، نام یکی از کاندیداهای بالقوه در لیست اوباما خط خورده است.

وی روز سه شنبه با ارسال نامه‌ای به مرکز امنیت نوین آمریکا گفت که از باراک اوباما درخواست کرده است تا نام وی را از میان گزینه‌های احتمالی تصدی وزارت دفاع حذف کند. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها