یکی از اسیران حزب الله لبنان دربند جبهه النصره (شاخه القاعده در سوریه) با دو نفر از اعضای جبهه النصره دربند حزب الله مبادله شدند.
کد خبر: ۷۴۲۹۵۶
مبادله اسیر حزب الله با اسرای القاعده سوریه

شبکه تلویزیونی المنار وابسته به حزب الله لبنان با اعلام این خبر گزارش داد: پس از مذاکرات چند هفته ای، "عماد عیاد" اسیر حزب الله لبنان در مقابل دو اسیر جبهه النصره در اختیار حزب الله لبنان، مبادله و آزاد شد.

جبهه النصره یکی از گروه های مسلح افراط گرای اسلامی فعال در سوریه است. این گروه به عنوان شاخه القاعده در سوریه مشهور است.

هم اکنون واحدهای نظامی از حزب الله لبنان در سوریه در حال جنگ با گروه های تروریستی و افراط گرای اسلامی از جمله داعش و جبهه النصره و گروه های مسلح مخالف حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه از جمله گروه ارتش آزاد است.

از زمان ورود حزب الله لبنان به جنگ سوریه، موقعیت ارتش این کشور در مقابله گروه های تروریستی به شدت تقویت شده است.

حزب الله لبنان هم در بیانیه ای این مبادله اسرا را تایید کرد اما اشاره ای به نام جبهه النصره نداشت و از عبارت "افراد مسلح" استفاده کرد.

یک منبع آگاه در حزب الله لبنان که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت: ربایندگان اعضای حزب الله لبنان، افراد مسلح از منطقه قلمون سوریه بودند.

منطقه قلمون سوریه هم اکنون محل درگیری مسلحانه میان اعضای حزب الله لبنان و افراد مسلح از جمله گروه جبهه النصره است.

روزنامه القدس العربی این مبادله اسرا میان حزب الله لبنان و گروه های مسلح در سوریه را اتفاقی بسیار نادر توصیف کرده است. (عصر ایران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها