رییس سازمان غذا و دارو گفت: فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار مراکز خاص که ضوابط آن بزودی ابلاغ می‌شود، قرار می‌گیرد و به این ترتیب نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.
کد خبر: ۷۴۱۱۷۰
وزارت بهداشت زندگی بیماران سرطانی را عوض می کند

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو، دکتر رسول دیناروند با اشاره به اینکه بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی چند وجه دارد، اظهار کرد: اولین وجه این که از بیماران حمایت کنیم؛ به این معنا که برای بیماران محروم و بی‌بضاعت درمان رایگان شود. وجه دوم کنترل تجویز و مصرف داروهای شیمی درمانی است، چرا که این داروها گران قیمت هستند بنابراین راهکارهایی در این زمینه در حال تدوین است که از حیف و میل و خروج دارو از چرخه درمان جلوگیری کند.

وی ادامه داد: بنابراین در همین راستا برخی از داروها پوکه‌های آنها جمع‌آوری می‌شود و برخی دیگر از داروها هم مشمول تجویز پروتکل خواهند شد؛ به این معنا که وقتی پزشک آن دارو را تجویز می‌کند حتما باید فرمی را پر کند.

دیناروند با بیان این که وجه بعدی نظارت بر خدمات خواهد بود، افزود: در حال حاضر شیمی درمانی در بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود که استانداردهای این کار در حال نهایی شدن است و به زودی ابلاغ می‌شود و بیمارستان‌ها باید خودشان را با این استانداردها تطبیق دهند.

وی با اشاره به اینکه اعتبار لازم برای ارتقای استانداردها در بیمارستان‌های دولتی وجود دارد، اظهار داشت: همچنین مراکزی برای انجام شیمی درمانی ایجاد می‌شود که ضوابط آن بزودی ابلاغ می‌شود. به طوری که بعد از ابلاغ، فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار این مراکز قرار می گیرد و دیگر نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.

رییس سازمان غذا و دارو تاکید کرد: با اجرای این دستوالعمل‌ها شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود که البته ایجاد زیرساخت‌های آن حدود شش ماه زمان نیاز دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها