اخبارضد و نقیض از مرگ سرکرده طالبان

طالبان: ملا عمر زنده است

سخنگوی امنیت ملی افغانستان:

ملاعمر سرکرده طالبان افغانستان درگذشت

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان روز چهارشنبه در نشستی خبری در کابل گفت بر اساس شواهد و مدارک موجود و همچنین عملکرد فرماندهان ارشد گروه طالبان، ملامحمد عمر سرکرده گروه طالبان زنده نیست.
کد خبر: ۷۴۰۱۹۷
ملاعمر سرکرده طالبان افغانستان درگذشت

عبدالحسیب صدیقی، سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان امروز چهارشنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در کابل گفت: بر اساس شواهد موجود از جمله عملکرد فرماندهان طالبان در پاکستان به نظر می رسد ملا محمد عمر زنده نباشد.

صدیقی افزود:«مولوی اختر منصور» از سرکردگان گروه طالبان، افراد مورد نظر خود را در پست های کلیدی با عنوان فرمان ملاعمر منصوب می کند که این اقدام شک و تردیدها را در باره زنده بودن ملا عمر تقویت می کند.

سخنگوی اداره امنیت ملی افغانستان در عین حال از تلفات سنگین نیروهای طالبان در سال جاری خبر داد و گفت: نیروهای طالبان طی امسال در نبرد مستقیم با نیروهای امنیتی افغان زمین گیر شده اند و دیگر قادر به رویارویی مستقیم نیستند.

صدیقی افزود: نیروهای طالبان اکنون با شکست در صحنه نبرد تمام توان خود را معطوف به حملات انتحاری و بمب گذاری کرده است.

سخنگوی امنیت ملی افغانستان اوضاع امنیتی مناطق مختلف این کشور را رو به بهبود توصیف کرد و افزود: دامنه جنگ نیروهای افغان با نیروهای طالبان از 22 استان به 6 استان کاهش یافته است.

وی گفت: نیروهای طالبان که در جنگ رو در رو شکست خورده اند اکنون با انجام حملات انتحاری در شهرهای بزرگ 6 استان، به جنگ تبلیغاتی روی آورده اند.

صدیقی افزود: نیروهای امنیتی افغان طی امسال با هوشیاری صدها حمله انتحاری و تروریستی را خنثی و تعدادی زیادی از سلاح و مهمات نیروهای طالبان را نیز ضبط کرده اند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها