مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با بیان آن‌که براساس آمار، سرمایه‌گذاران از بورس خارج نشده‌اند، گفت: در حالی که تعداد کدهای ایجاد شده در بورس در سال گذشته 70 هزار کد بوده این میزان با 50 درصد رشد در سال 93 به 105هزار کد رسیده است.
کد خبر: ۷۳۹۹۶۵

حسن قالیباف اصل در گفت‌وگو با ایرنا افزود: هرچند قیمت انواع سهام در بازار سرمایه نوسان دارد اما اندازه آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده و این در حالی است که اندازه بازار تا حدی بزرگ شده که با گذشته قابل مقایسه نیست.

وی ادامه داد: ارزش بورس و اوراق بهادار در پایان سال 87 حدود 48 هزار میلیارد تومان بود که اکنون این رقم به بیش از 330هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: سرمایه‌گذاری که نگاه بلندمدت به بازار داشته باشد و با کار کارشناسی در بازار سرمایه‌گذاری کند به طور حتم سود مناسبی به‌دست خواهد آورد.قالیباف اصل با تاکید بر این‌که نمی‌توان سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را با دیگر بازارها مقایسه کرد، گفت: بازارهایی همانند ارز و سکه بازارهایی هستند که سرمایه‌گذاران از تورم قیمت‌ها منتفع می‌شوند و به همین دلیل سرمایه‌گذار نمی‌تواند همواره در آن باقی بماند.وی اضافه کرد: در مقابل در بازار سرمایه تنوع مناسبی از صنایع و شرکت‌ها وجود دارد که سبب می‌شود شرکت‌ها ارزشمند شوند و سرمایه‌گذاران بخوبی امکان سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی درباره جایگاه بازار سرمایه در بسته خروج از رکود تورمی نیز گفت: سیاست کنترل تورم و مدیریت نقدینگی به کاهش نقدینگی در جامعه منجر شده و بورس از این امر در بازار سرمایه تاثیر گرفته است.

قالیباف با اشاره به برنامه‌های دولت برای خروج از رکود، اظهار کرد: اگر این لایحه به قانون تبدیل شود آثار مثبتی در بازار سرمایه خواهد داشت.مدیرعامل شرکت بورس و اوراق بهادار با مقایسه اوضاع بورس با سال‌های گذشته، تصریح کرد: زمانی که معاملات در نیمه دوم سال 87 به حدود سه میلیارد تومان می‌رسید، مسئولان بورس از این وضع بسیار راضی بودند، اما در ماه‌های اخیر ارزش روزانه معاملات به حدود 230 تا 240 میلیارد تومان رسیده، البته این در حالی است که نقدینگی در بازار کم شده و دولت سیاست انقباضی را در اقتصاد اعمال کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها