احتمال هلاکت 17 نظامی رژیم صهیونیستی

کمین حزب الله ارتش اسرائیل را شوکه کرد

دو مبارز فلسطینی در عملیاتی شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی هفت صهیونیست را به هلاکت رساندند و ۱۳ نفر را زخمی‌کردند. البته برخی رسانه‌ها تعداد صهیونیست‌های کشته شده را پنج یا شش نفر اعلام کردند. در پی این عملیات، نیروهای رژیم صهیونیستی در قدس به حال آماده‌باش کامل درآمدند.
کد خبر: ۷۳۹۹۲۶
آماده‌باش ارتش اسرائیل در پی عملیات شهادت‌طلبانه

به گزارش واحد مرکزی خبر، شبکه تلویزیونی المنار با اعلام این خبر نوشت: بنیامین نتانیاهو تهدید کرد به عملیات اخیر فلسطینی‌ها در قدس واکنش شدیدی نشان خواهد داد. وزیر امنیت داخلی اسرائیل نیز، با ابراز شگفتی از عملیات اخیر در قدس اعلام کرد اسرائیل در برابر عملیاتی بسیار سخت قرار گرفته است. پس از این عملیات، نیروهای اشغالگر به شکل گسترده در قدس مستقر شده و بسیاری از خیابان‌های این شهر را بستند.

به گزارش العالم، در عملیاتی که دیروز در قدس انجام شد دو فلسطینی که عامل این عملیات بودند، شهید شدند. براساس این گزارش، علاوه بر هفت صهیونیستی که به هلاکت رسیدند حال سه نفر از مجروحان صهیونیست وخیم اعلام شده است. شبکه ۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از احتمال افزایش تعداد کشته‌های این عملیات خبر داد. پایگاه اینترنتی اسرائیلی روتر نت نیز اعلام کرد یکی از سران برجسته حزب راستگرای شاس در بین زخمی‌شدگان است.

همچنین رادیو اسرائیل، از تیراندازی به خودروی گشتی اسرائیلی در نزدیکی شهرک یتسهار در شرق شهر نابلس خبر داد. در عین حال موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، بازدیدش از شهر اشغالی قدس را در پی عملیات ضد صهیونیستی در قدس که به هلاکت چند صهیونیست منجر شد، لغو کرد. این حملات در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و مسجدالاقصی انجام شد که در تازه‌ترین این جنایات، شهرک‌نشینان صهیونیست روز دوشنبه یک جوان فلسطینی را در اقدامی‌ وحشیانه دار زدند و این امر خشم فلسطینیان را برانگیخت.

عملیات در محله ‌هارنوف

به گزارش تسنیم، عملیات شهادت‌طلبانه دیروز دو جوان فلسطینی در یک کنیسه در محله «هارنوف» واقع در قدس اشغالی انجام شد و بین کشته‌شدگان یک خاخام صهیونیست دیده می‌شود.

جبهه خلق برای آزادی فلسطین، ضمن تبریک عملیات استشهادی در قدس اشغالی، تأکید کرد که عاملان این عملیات، از اعضای این جبهه بودند.

پلیس اسرائیل مدعی شده که عاملان این عملیات سه فلسطینی بودند که دو نفر از آنها کشته شده‌اند و پلیس رژیم صهیونیستی در تعقیب فرد سوم عامل این عملیات است. خبرنگار المیادین در قدس اشغالی گفت: آنچه در مورد عامل سوم انجام عملیات شهادت‌طلبانه در ‌هارنوف گفته شده است، ادعاهای اسرائیلی‌ها با هدف بازداشت و حمله به فلسطینی‌هاست. نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینی‌ها در منطقه عوریف گازهای اشک‌آور شلیک کردند.

منابع خبرگزاری گزارش دادند، «عدی ابوجمل» بیست و هفت ساله یکی از عوامل عملیات شهادت‌طلبانه ساکن «جبل المبکر» در قدس است که برادرش در اسارت اسرائیل به سر می‌برد. یکی دیگر از عاملان عملیات شهادت‌طلبانه «غسان ابوجمل» بیست و دو ساله از اهالی شرق قدس است که پسر عموی عدی بوده است.

در همین رابطه نظامیان صهیونیستی در جبل المبکر زادگاه این دو جوان فلسطینی اقدام به تیراندازی کردند. پس از یورش نیروهای اشغالگر اسرائیل به منزل یکی از عاملان عملیات شهادت‌طلبانه دیروز، درگیری بین آنها و جوانان فلسطینی آغاز شد. بر اساس این گزارش، جوانان فلسطینی به سمت نیروهای اشغالگر سنگ، کوکتل مولوتف و مواد محترقه پرتاب کردند.

پلیس اسرائیل با اعلام حالت فوق‌العاده در محل حادثه از شهرک‌نشینان خواست که از نزدیک شدن به مکان این عملیات خودداری کنند. در تحولی دیگر، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای ارزیابی اوضاع پس از حمله دیروز در قدس اشغالی جلسه اضطراری تشکیل داد.

رعب و وحشت در سراسر سرزمین‌های اشغالی

شبکه ۱۰ تلویزیون اسرائیل با پوشش عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینیان در قدس اشغالی گزارش داد که اکنون ساکنان منطقه «هارنوف» در شوک بسیار شدیدی به سر می‌برند، زیرا گمان نمی‌کردند چنین عملیاتی در منطقه آنان روی دهد. به گزارش فارس، قدس غربی که در سال 1948 به اشغال رژیم صهیونیستی درآمده از پیچیده‌ترین لایه‌های امنیتی برای محافظت از آن استفاده می‌شود و این‌که دو جوان فلسطینی از منطقه قدس شرقی وارد منطقه غربی قدس می‌شوند و عملیات خود را با موفقیت انجام می‌دهند نشان از عمق آسیب‌پذیری امنیتی رژیم صهیونیستی است.

شبکه 2 اسرائیل نیز در گزارشی اعلام کرد، عملیات اجرا شده بسیار حساب شده بوده و میدان اجرای عملیات یکی از سخت‌ترین میدان‌ها بوده است. «اساف حیفتس»، رئیس پلیس قدس اشغالی گفت: ما توانایی جلوگیری از عملیاتی مانند عملیات اخیر را که در قدس به‌وقوع پیوست، نداریم.

استقرار ایست‌های بازرسی‌

خبرنگار المیادین گزارش داد که رژیم صهیونیستی، نیروهای خود را به‌طور گسترده در ورودی‌های قدس اشغالی مستقر کرده است. این رژیم همچنین مراکز ایست بازرسی را در مناطق مختلف قدس، برقرار کرده است.

نیروهای اشغالگر مانع از ورود خبرنگاران به منزل شهید غسان و عدی ابوجمل در جبل المبکر شدند. ‎منابع فلسطینی گزارش دادند که با وجود اوضاع ملتهب قدس اشغالی، شهرک‌نشینان صهیونیست دیروز نیز از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی یورش بردند.

حمایت فلسطینی‌ها از عملیات دیروز

جنبش حماس حمله به محل تجمع صهیونیست‌ها در قدس را واکنش به اعدام جوان فلسطینی و جنایت‌های اسرائیلی در مسجد الاقصی دانست. سامی‌ابو زهری سخنگوی جنبش حماس نیز با تبریک عملیات اخیر در قدس افزود: ما از ملت فلسطین درخواست می‌کنیم از همه امکانات خود برای حمایت از مقدساتش استفاده کند. وی گفت: مسجد‌الاقصی خط قرمز ماست.

یکی از رهبران جنبش جهاد اسلامی ‌فلسطین نیز تاکید کرد: عملیات قدس، واکنش طبیعی به تجاوزات شهرک نشینان و بی‌حرمتی‌های آنان به قدس است.

«حسام بدران» یکی از رهبران جنبش حماس هم با تبریک این عملیات آن را پیشرفتی چشمگیر در عملیات مقاومت و پاسخی روشن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی دانست.

محمود الزهار یکی از رهبران حماس تاکید کرد که عملیات شهادت‌طلبانه صبح دیروز در قدس اشغالی از ثمره‌های مقاومت در این شهر مقدس است.

جنبش جهاد اسلامی‌فلسطین نیز عملیات شهادت‌طلبانه قدس را تبریک گفت و در بیانیه‌ای کوتاه تاکید کرد که عملیات قدس پاسخ طبیعی به جنایت‌های اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست است.

«داوود شهاب» سخنگوی جنبش جهاد اسلامی‌در واکنش به عملیات شهادت‌طلبانه دیروز در قدس اشغالی که به هلاکت چند صهیونیست منجر شد، تاکید کرد که فلسطین با یک انتفاضه و انقلاب حقیقی مواجه است که پاسخ طبیعی به سیاست‌های اشغالگران و تجاوزات مستمر آنها علیه شهر قدس و مسجدالاقصی است.

احمد عساف، سخنگوی جنبش فتح نیز تاکید کرد، عملیات شهادت‌طلبانه اخیر که در قدس اشغالی صورت گرفت نتیجه طبیعی تجاوز‌های اسرائیل در قدس است.

وزیر اقتصاد و رهبر یکی از احزاب راستگرای افراطی اسرائیل پس از حمله شهادت‌طلبانه دیروز اعلام کرد که با این اقدام محمود عباس به اسرائیل اعلام جنگ کرده و به این مساله باید واکنش نشان داد. البته تشکیلات خودگردان فلسطین، همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی، عملیات شهادت‌طلبانه در قدس اشغالی را محکوم کرد.

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا نیز پس از دیدار با فیلیپ‌هاموند وزیر خارجه انگلیس در لندن عملیات شهادت‌طلبانه فلسطینیان در قدس اشغالی را بشدت محکوم کرد. این در حالی است که وی به هیچ‌یک از جنایت‌های رژیم صهیونیستی و اعدام یک جوان فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی اشاره نکرده است.

یک مقام آمریکایی اعلام کرد که جان کری وزیر خارجه آمریکا طی تماس تلفنی با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره تحولات قدس با وی گفت‌وگو کرده است.

همچنین در این تماس تلفنی کری از بیانیه محمود عباس در محکومیت عملیات قدس حمایت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها