معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اعتراض سعید مرتضوی از اقدام دیوان عالی کشور را وارد می دانید یا نه؟ پاسخ داد: آنچه در دیوان عالی کشور انجام شده قانونی بوده است و اینکه محکوم علیه اعتراض داشته باشد هم امر جدیدی نیست.
کد خبر: ۷۳۹۸۳۱
حکم انفصال مرتضوی از قضاوت قانونی است

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در حاشیه مراسم تودیع و معارفه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه درجمع خبرنگاران افزود: اینکه پرونده ای در دیوان عالی کشور از یک شعبه به شعبه جدیدی برود بدیهی است و مصداق، زیاد دارد و مشکل قانونی وجود ندارد.

شایان ذکر است شعبه 38 دیوان عالی کشور با رسیدگی به پرونده کهریزک، محکومیت دادستان سابق تهران به انفصال دائم از خدمات قضایی و انفصال 5 ساله از خدمات دولتی را تایید کرد.

معاون اول قوه قضائیه گفت: طبق مطالعه آماری که در زندانها انجام شده است بسیاری از زندانیان به علت بیکاری مرتکب جرم شده اند.

وی رعایت اولویت بندی در بحث پیشگیری از وقوع جرم را حیاتی خواند و گفت: باید در این بخش میزان سرمایه و نیروی انسانی مان را بسنجیم و بر اساس آن حرکت کنیم و در این بخش باید از ظرفیتهای ناشناخته ، مغفول مانده و پراکنده استفاده کرد.

معاون اول قوه قضائیه افزود: در بحث پیشگیری ما نمی خواهیم جایگزین سایر دستگاهها شویم و مسئولیت همه را به عهده گیریم اما می توانیم هدایت و راهبری کنیم.

محسنی اژه ای گفت: در این بخش باید از ظرفیت های مختلف داخل و خارج قوه قضائیه و مردم استفاده کرد تا بتوانیم جامعه ای عاری از جرم و جنایت داشته باشیم. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها