تلاش جناحها برای یک رقابت جدی در اسفندماه

سیدحسن خمینی برای شرکت در انتخابات آماده می شود؟

معاون پارلمانی رئیس جمهور در دولت دهم با اشاره به ماجرای دیدار محمود احمدی‌ نژاد با سید حسن خمینی در حرم امام (ره) گفت: آقای احمدی‌نژاد برای زیارت حرم امام (ره) رفته بودند و آنجا هم با سیدحسن خمینی ملاقات داشتند، البته آن مقدار که خودشان اظهار می‌کردند در مورد مسائل کلان انقلاب صحبت کرده بودند.
کد خبر: ۷۳۹۳۶۲
ماجرای دیدار احمدی‌ نژاد با سید حسن خمینی

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در باره درخواست ملاقات احمدی‌نژاد با سید محمد خاتمی اظهار کرد: احمدی‌نژاددرخواست دیدار با آقای خاتمی را تکذیب کرده است. من از نزدیکانش هم پرسیدم گفتند که خود آقای دکتر گفته است که چنین درخواستی نکردیم و چنین برنامه‌ای هم نداریم.

وی در مورد فعالیت‌های محمود احمدی‌نژاد گفت: آقای احمدی‌نژاد قطعا خودش در انتخابات مجلس کاندیدا نمی‌شود و در دیدارهایی که با مجموعه‌های مختلف داشتند و در اظهارنظرهایی که دارند، می‌گویند به خاطر انتخابات نیست، بلکه ما می‌خواهیم ارتباطات خود را حفظ کنیم.

آیا زمان دوستی ایران و آمریکا فرا رسیده است؟

روزنامه انگلیسی تلگراف با اشاره به آخرین دور مذاکرات هسته‌ای با ایران که قرار است در وین برگزار شود نوشت: اگر ایران و آمریکا بتوانند مسئله هسته‌ای را حل کنند، به دشمنی ۳۵ ساله که با انقلاب ایران آغاز شد پایان می‌دهند. اکنون به نظر می رسد سایه جنگ آمریکا علیه ایران به منظور جلوگیری از این کشور برای ساخت سلاح هسته‌ای از بین رفته است و دو کشور می‌توانند علیه دشمنان مشترکشان از جمله داعش همکاری کنند.

اما موانع بر سر راه پیشروی توافق هم بزرگ هستند. آمریکا از ایران می‌خواهد بخش‌های کلیدی برنامه هسته‌ای خود را که با هزینه زیاد و علی رغم تحریم‌های بین‌المللی راه اندازی شد کنار بگذارد. توافق اولیه که سال گذشته در ژنو امضاء شد بخشی از برنامه هسته‌ای این کشور را به حالت تعلیق درآورد. توافق جامع خواهان آن است که ایران بسیاری از سانتریفیوژهای خود را که در حال حاضر به غنی‌سازی اورانیوم مشغول است از مدار خارج کند. هدف این است که تهران برای ساخت سلاح، به یک سال زمان نیاز داشته باشد.

امضای هرگونه توافق مستلزم آن است که آمریکا، در ازای اقدامات ایران، تحریم‌ها را بردارد. اما برخی از جمهوریخواهان قسم خورده‌اند اگر توافق با ایران حتی یک سانتریفیوژ را هم در این کشور باقی بگذارد از قبول آن خودداری کنند. سناتور رابرت منندز و مارک کرک در بیانیه مشترکی گفته‌اند، یک توافق خوب توانایی هسته‌این ایران را "تعطیل می‌کند نه این‌که به تاخیر بیندازد."

یک دستیار ارشد جمهوریخواه که به مسایل ایران آشناست می‌گوید: "انتخابات میان‌دوره‌ای پویایی تازه‌ای برای دولت ایجاد کرده و اضطرار دستیابی به توافق را برای در اختیار داشتن دست بالا توسط کاخ سفید بالا برده است. به این ترتیب آن ها می‌توانند از توافق استفاده کنند و ادعا کنند کنگره جمهوریخواهان می‌خواهد ما را به جنگ بکشانند در حالیکه ما به صلح‌ دست یافته‌ایم."

اعترافات سران بعثی دستگیر شده در عراق

یک منبع امنیتی در استان ذی قار عراق فاش کرد که بعثی های دستگیر شده اعتراف کردند که از عزت الدوری معاون اول صدام دیکتاتور معدوم عراق حقوق ماهیانه دریافت می کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این منبع امنیتی در مصاحبه با سومریه نیوز گفت: شماری از سران حزب منحل بعث که به تازگی دستگیر شده اند به صراحت اعتراف کردند که جلسه های سری در شهر الناصریه برگزار می کردند.

وی به شبکه عراقی سومریه نیوز گفت: دستگیر شدگان فاش کردند که هسته های خفته حزب بعث باردیگر فعالیت خود در مناطقی از این استان را ازسرگرفتند.

وی با اشاره به اینکه نمی توان از اهمیت این اطلاعات چشم پوشی کرد و باید به طور جدی با آن برخورد شود، تصریح کرد،این اطلاعات باعث شد نیروهای امنیتی تلاش های خود را افزایش دهند و همه توان شان را برای به شکست کشاندن طرح های تروریست ها به کار بگیرند.

نتانیاهو خطاب به اوباما: ایران دشمن است!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگویی با کانال خبری سی بی اس نیز نسبت به همکاری با ایران در مبارزه با تروریسم داعش انتقاد کرد. نخست وزیر اسرائیل خطاب به اوباما گفت: «ایران متحد تو نیست، ایران دوست تو نیست، ایران دشمن است.»

نتانیاهو گفت که نمی‌توان با ایران در مبارزه با تروریسم متحد شد. او تصریح کرد که نه ایران و نه تروریست‌های "دولت اسلامی" نباید به سلاح‌های کشتار جمعی دسترسی پیدا کنند.

نخست وزیر اسرائیل گفت که در مذاکرات اتمی در وین باید توان تولید سلاح هسته‌ای کاملا از ایران گرفته شود. او گفت که برای رسیدن به این هدف باید تحریم‌ها علیه ایران را حفظ و در مواردی حتی تشدید کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
فقیر
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۰
من بعنوان یك ایرانی كه كشورم را دوست دارم و به انقلاب پایبند و معتقد به ولایت فقیه ، هیچگاه نمیخواهم این فرد در سیاست ایران دخالت داشته باشد چون اقتصاد كشور را با عملكرد خودش وتیم بی رحمش كشور را ویرانه تحویل دولت تدبیر دادند، نمی خواهم به سیاست برگردند
وطندوست
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
۰
۰
اقای احمدی نژاد تاجری گرانفروش بود..خلاصه ورشكست شد،.! مردم عاقل دیگر باتاجر ورشكسته ،معامله نمیكنند..هشتاد سال حكومت ایشان برامون بس است دیگه نمیخواهیم بیاد ..هشتاد سال اری هشتاد سال .برامون گرانی بیاره.همشهری محترم اقای تاج الدینی شما هم ازش طرفداری نكنید...
حق نسب
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
۰
۰
واقعا معلوم شد بعضیها خیلی سوختن چقدر ازاحمدی نژاد بدشون میاد بدبخت اگر همین امروز انتخابات برگزار بشه با این كاری های دولت فعلی او بالا ترین رای را میاره امتحانش مجانی است جوجه رو اخر پاییز میشمارند

نیازمندی ها