پدر شهید فهمیده:

محمدحسین از جانب خدا انتخاب شده بود

امثال محمد حسین به قول معروف بچه‌مسلمان بودند و با الهامی که از رهبرشان گرفتند قرار شد که از اسلام، دین، آیین و ناموسشان دفاع کنند و همین مسئله را نیز خود امام(ره) به آنها درس داد.
کد خبر: ۷۳۹۲۸۰
محمدحسین از جانب خدا انتخاب شده بود

پدر شهید محمدحسین فهمیده در پاسخ به این سوال که چه عاملی باعث شد شهید فهمیده در سن نوجوانی با ایثار جان خود ماندگار و جاودانه شود، گفت: محمدحسین یک شخصی بود که از جانب خدا انتخاب شده بود تا کاری را برای اسلام انجام دهد و به همین خاطر دنبال این کار را گرفت تا رسید به امام (ره). زمانی که امام برای رهبری انقلاب از پاریس به ایران تشریف آورد و در بین مردم به ایراد سخنرانی پرداخت و مردم با ایشان دیدار کردند، از جمله این دیدارهای ایشان بود که محمد حسین، خاطرخواه امام(ره) شده بود.

وی افزود: ببینید حبیب‌ابن مظاهر خاطرخواه امام حسین(ع) بود که حتی یک بار هم زمانی که کودک بود از روی پشت بام به زمین افتاده بود که به مدد دعای امام حسین(ع) زنده شد. حبیب‌ابن مظاهر آنقدر در رکاب امام حسین(ع) ماند و ماند تا روز عاشورا که جانش را فدای امام حسین(ع) کرد. پس ما بنابراین نباید به دنبال این سوال باشیم که چرا نوجوانی مانند محمد حسین این‌طور جانفشانی کرده است؟

پدر شهید فهمیده گفت: به همین خاطر بچه‌مسلمانی که می‌داند باید دینش را حفظ کند هر کاری که در اسلام در برابرش پیش آمد آن را انجام می‌دهد. در عین حال باید گفت که امثال محمدحسین به قول معروف بچه‌مسلمان بودند و الهامی که از رهبرشان گرفتند قرار شد که از اسلام و دین و آیین و ناموسشان دفاع کنند و همین مسئله را نیز خود امام(ره) به آنها درس داد.

وی افزود: این نوجوانان این درس‌ها را یاد گرفتند و در هر برنامه‌ای که پیش آمد اعلام حضور کردند. به همین خاطر هم دفاع کردند و جانشان را فدا کردند و این مائیم که باید از خودمان بپرسیم بعد از آنها باید چه کار کنیم؟( دفاع پرس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها