امیر قلعه نویی از استقلال رفتنی است؟

وضعیت قرمز آبی‌های پایتخت

جام جم ورزشی: استقلالی‌ها روزهایی را سپری می‌کنند که برزخ مانند است و وضعیت این تیم چندان روشن نیست.
کد خبر: ۷۳۹۲۵۷
وضعیت قرمز آبی‌های پایتخت

باشگاه استقلال در حالی آماده داربی می شود که با مسائل زیادی دست و پنجه نرم می کند. یکی از بحث‌های فعلی باشگاه استقلال، بدهی جالب توجه آنها به شش بازیکن خارجی است. طبق اعلام رسمی آبی‌پوشان رقم بدهی استقلالی‌ها با شش بازیکن خارجی سابق‌شان یک میلیون و دویست هزار دلار است ( چیزی بیش از سه میلیارد و هشتصد میلیون تومان). هرچند که مسئولان استقلال اصرار دارند که خطر کسر امتیاز آنها را تهدید نمی کند اما وضعیت مالی آنها به شکلی نیست که بتوانند همزمان بدهی‌های خارجی و مطالبات تیم‌شان را پرداخت کنند.

آبی‌پوشان پایتخت روز گذشته طلب ویسنته آرزه را پرداخت کردند و ظاهرا در هفته جاری طلب یرکوویچ را هم پرداخت می‌کنند اما همانطور که اشاره شد آنها با بازیکنانی در داخل تیمشان طرف هستند که مطالباتشان را می‌خواهند و سکوتشان نهایتا تا پس از داربی ادامه پیدا می‌کند.

مشکل دیگری که استقلال با آن دست و پنجه نرم می‌کند وضعیت نه‌چندان رضایت بخش آنها در رقابت‌های لیگ است. استقلال در 7 هفته گذشته تنها شش امتیاز کسب کرده است که در تاریخ این باشگاه بی سابقه است. استقلال در صورت ناکامی در داربی کمی از کورس قهرمانی عقب می‌افتد و این شاید از معدود داربی‌هایی باشد که قلعه‌نویی در آن کمتر به گل خوردن فکر کند و هدفش از ابتدا گل زدن باشد. اگر چه پرسپولیس هم حال و روز خوشی ندارد و به اعتقاد بسیاری از کارشناسان در ضعیف‌ترین وضعیت خود قرار دارد.

این روزها شایعاتی مبنی بر تغییر کادرفنی استقلال در صورت ناکامی در داربی شنیده می شود، شایعه‌ای که با تکذیب اعضای هیات مدیره استقلال و مدیرعامل این باشگاه همراه شده است اما اگر کمی واقع بینانه نگاه کنیم متوجه می‌شویم که اوضاع در استقلال آنقدرها هم خوب نیست و گاها مشاهده می‌شود که پیشکسوتان استقلال با جملاتی کد دار به انتقاد از کادرفنی فعلی استقلال پرداخته‌اند.

آخرین مشکل فعلی استقلال جاسم کرار است. این بازیکن عراقی در نتایج استقلال سهم بزرگی داشته و از ستون‌های این تیم محسوب می‌شود. آبی‌پوشان معلوم نیست با او چه خواهند کرد و از گوشه و کنار شنیده می‌شود که استقلالی‌ها تمایلی به ادامه کار با او ندارند و احتمالا وی در نیم فصل به تیمی دیگر فروخته می‌شود. با رفتن کرار از استقلال، این تیم با مشکل جدی در میانه میدان روبه رو می‌شود و خلا یک بازیساز در تیم‌های قلعه‌نویی مشکلی است لاینحل! قلعه نویی همواره از یک بازیساز در تیم هایش بهره برده است و در سال‌هایی که از وجود چنین بازیکنی بی بهره بوده، موفق نبوده است. آخرین مثال این مسئله سال گذشته استقلال است که جمشیدیان همیشه مصدوم و سیاوش اکبرپور حتی ذره ای خلا جباری را نتوانستند جبران کنند.

استقلال در حالی آماده داربی می شود که شش ملی پوش این تیم در کنار قلعه نویی نیستند و سرمربی استقلال عملا تا زمان برگشت آنها نمی‌تواند کار تاکتیکی خاصی انجام دهد، شاید او هم به خوبی دریافته که در صورت ناکامی در داربی، وعده قهرمانیش در ابتدای فصل کمی رنگ می‌بازد، چه آن که تراکتورسازی با حضور بازیکنان سرباز، هرروز قوی‌تر می شود و البته دست نیافتنی‌تر! (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها