رئیس ستاد دیه کشور خبر داد:

گرفتاری ۱۵۰۰ راننده در زندان‌ها

رئیس ستاد دیه کشور با اشاره به اینکه ۸۰۰ هزار نفر در تصادفات سال ۴۲ تاکنون کشته‌ شدند،‌ گفت: در حال حاضر ۱۵۰۰ راننده مقصر در حوادث ترافیکی در زندان‌ها گرفتار هستند و ناقص ترین خودروها از نظر مهندسی در کشور ما تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۳۹۰۴۹
گرفتاری ۱۵۰۰ راننده  در زندان‌ها
جولایی در مراسم روز جهانی یادآوری قربانیان ترافیک با بیان اینکه 10 سال طول کشید تا قانون ناقص بیمه‌ای شخص ثالث از شهریور سال 87 به اجرا درآید گفت: ستاد دیه که از سال 69 تشکیل شده رسالت خود را بر دو پایه پیشگیری و درمان ترسیم کرده است.
وی افزود: از 15 خرداد سال 42 که آغاز نهضت امام بود تا امروز که دنیا برما تاخته است بیش از 800 هزار کشته در تصادفات داشته‌ایم، حدود 9 میلیون نفر مصدوم به بیمارستان و حدود 500 هزار راننده را به زندان فرستادیم اما در این بین از سال 62 تاکنون 85 هزار نفر نیز از زندان‌ها آزاد شده‌اند.
رئیس ستاد دیه کشور تصریح کرد: در حال حاضر 1500 راننده در زندان‌ها گرفتار هستند، در حالیکه بسیاری از مسئولان خودرو، جاده و عابران پیاده را در بروز حوادث ترافیکی موثر می‌دانند اما موضوع این است که همه این حوادث انسانی است. آن دکتر و مهندسی که جاده را طراحی می‌کنند انسان هستند و این عامل انسانی باید کارش را به درستی انجام دهد.
وی عنوان کرد: ناقص ترین خودروها از نظر مهندسی در کشور ما تولید می‌شود و به نوعی ما در حال زندگی در یک باغ وحش هستیم چرا که به عنوان مثال شهرداری میلیاردها تومان هزینه کرده تا یک پل عابر برقی نصب کند اما چه تعداد از آن عبور می‌کند یا چرا یک موتورسوار از پیاده رو می‌گذرد بنابراین ما خودمان بر خودمان تاخته‌ایم و به چنین آمارهایی در حوادث رانندگی رسیده‌ایم.
جولایی با اشاره به طبق نظر برخی از آیات عظام رانندگی بدون گواهینامه و بیمه نامه حرام است حتی امام خمینی (ره) نیز عبور از چراغ قرمز را حرام دانستند، افزود: بعد از اجرای قانونی که به آن اشاره کردم حداکثر بین 5 الی 6 هزار راننده زندانی داشته‌ایم همچنین، سال گذشته برای آزادی حدود هفت هزار و 735 نفر باید 830 میلیارد پرداخت می‌شد که اولیای دم 500 میلیارد آن را بخشیدند. (تسنیم)
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها