برای نخستین‌بار پس از انقلاب صورت گرفته است

گردشگران ورودی بیشتر از گردشگران خروجی

رئیس شورای عالی استان خراسان رضوی و رئیس شورای شهرستان مشهد از اختصاص 20 قطعه زمین و پروانه ساخت به استانداران برای ساخت خشت‌های آسمانی به‌منظور اسکان زائران بی بضاعت در مشهد خبر داد.
کد خبر: ۷۳۸۲۰۷
ساخت اقامتگاه‌های ارزان قیمت در مشهد توسط 20 استاندار

غلامرضا بصیری‌پور گفت: با توجه به این‌که عمده‌ترین مساله در شهرستان مشهد اقامت زائران است، 20 قطعه زمین به استانداران 20 استان جهت ساخت اقامتگاه برای زائران بی بضاعت استانشان در مشهد اختصاص یافته است.

وی با بیان این‌که 85 درصد از زائران توان مالی برای اقامت در هتل‌ها را ندارند، افزود: طرح خشت‌های آسمانی به‌منظور اقامت ارزان قیمت برای زائران بی‌بضاعت استان‌ها در مشهد در حال اجراست.

بصیری پور ادامه داد: تاکنون خشت‌های آسمانی استان اصفهان به پیشرفت فیزیکی 80 درصدی و استان خوزستان به پیشرفت فیزیکی 20 درصدی رسیده است و دیگر استان‌ها در مرحله ابتدایی قرار دارد.

رئیس شورای عالی استان خراسان رضوی تصریح کرد: براساس ورودی‌های شهر مشهد سالانه 25 تا 30 میلیون زائر برای زیارت امام رضا(ع) به شهرستان مشهد سفر می‌کنند.

بصیری پور افزود: حدود 65 هزار تختخواب در هتل‌ها و مسافر خانه‌ها برای زائران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان این‌که حدود 2000 حسینیه، مرکز فرهنگی، اتاقک و چادر برای زائران در مشهد وجود دارد، ادامه داد: در تعطیلات نوروز و تابستان نیز ده هزار کلاس در مدارس شهرستان مشهد برای زائران مهیا می‌شود. ‌(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها