امروز و فردا روزهای پایانی نمایشگاه بیستم مطبوعات و خبرگزاری‌هاست که پیش‌بینی می‌شود حسابی داغ و شلوغ باشد، خود اهالی رسانه پنجشنبه روز فراغتشان است و همین باعث می‌شود تا در غرفه‌ها بیشتر حضور داشته باشند و از طرفی گروهی از علاقه‌مندان و مردم هم با توجه به تعطیلات پایان هفته ترجیح می‌دهند تا سری به این رویداد فرهنگی ـ رسانه‌ای بزنند و ساعتی را در شبستان مصلای بزرگ امام خمینی(ره) بگذرانند.
کد خبر: ۷۳۷۹۰۳
پایان هفته داغ نمایشگاه مطبوعات

بازدیدکنندگانی که امروز به نمایشگاه مطبوعات می‌آیند می‌توانند ویژه نامه جام‌جم را هم در نمایشگاه دریافت کنند.

اما چهارشنبه‌ای که گذشت، پنجمین روز از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها را پشت سر گذاشتیم؛ روزی که از نظر حضور چهره‌های مختلف و سرشناس پرترافیک بود و تقریبا می‌توان مدعی شـــــد که به اندازه همه روزهای دیگر چهره و شخصیت به نمایشگاه آمد.

دیروز روزنامه جام‌جم، میزبان خیلی‌ها بود. اسماعیل نجار معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران با قدردانی ویژه از مدیریت عزت‌الله ضرغامی در 10 سال گذشته، از مدیریت جدید سازمان صدا و سیما خواست اهتمام بیشتری به منویات رهبر معظم انقلاب بخصوص در حوزه فرهنگ و اقتصاد داشته باشد.

علیرضا مختارپور، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز همراه محمد اللهیاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها از مهمانان فرهنگی جام‌جم در این روز بودند، عیسی فرهادی فرماندار تهران نیز در غرفه جام‌جم به خاطرات خود از این روزنامه اشاره کرد؛ آن هم روزگاری که خودش به عنوان مسئول چاپ ضمیمه استانی سیستان و بلوچستان روزنامه جام‌جم فعالیت داشته است.

تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم دقایقی را در غرفه جام‌جم به گپ و گفت پرداختند اما ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی هم مهمان ما بود و گفت‌وگویی با او انجام دادیم که در روزهای آینده در جام‌جم منتشر خواهد شد.حمیدرضا مقدم‌فر و برخی از مدیران شبکه پویا عصر دیروز در غرفه جام‌جم حاضر شدند.

در یک اتفاق جالب توجه دقایق آخرین نمایشگاه در روز گذشته، خبرگزاری برنا، خبرگزاری وابسته به دولت، برای حسن روحانی رئیس‌جمهور جشن تولد گرفت. این مراسم چند بار از سوی بلندگوی نمایشگاه پخش شد.

دیروز همچنین برخی از چهره‌های تلویزیونی، سینمایی و تئاتری مانند داریوش ارجمند و محمود عزیزی هم به نمایشگاه آمدند و مورد توجه مردم و بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

یکی دیگر از نکات جالب نمایشگاه امسال، قرار گرفتن خبرگزاری‌های تسنیم و فارس در مقابل یکدیگر است.

در روزگاری نه چندان دور، بسیاری از خبرنگاران امروزی تسنیم، در خبرگزاری فارس کار می‌کردند. نکته جالب تر این‌که، این دو خبرگزاری نشست‌های خود را به صورت مشترک برگزار می‌کنند.

در شرایطی نمایشگاه مطبوعات به روزهای پایانی‌اش نزدیک می‌شود که حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه در برنامه زنده تلویزیونی «زنده‌باد زندگی» اعلام کرد امسال جشنواره مطبوعات برگزار نخواهد شد.

این در شرایطی است که برخی اظهار نظرها در سطح نمایشگاه مطبوعات هم نشان می‌دهد احتمال این‌که نمایشگاه مطبوعات دیگر برگزار نشود، چندان دور از ذهن نیست.

سجاد روشنی‌ -‌ گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها