رییس پلیس راهور تهران بزرگ خبر داد:

عابرین پیاده و موتورسواران آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: عابرین پیاده و موتورسواران آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی هستند بطوری که نزدیک به 55 درصد تلفات حوادث رانندگی در تهران مربوط به این دو گروه است.
کد خبر: ۷۳۷۶۵۶
عابرین پیاده و موتورسواران آسیب پذیرترین کاربران ترافیکی

سرهنگ سید تیمور حسینی افزود: بیشترین حوادث رانندگی مربوط به عابرین پیاده در پایتخت هنگام عبور از عرض بزرگراه ها رخ می دهد.عبور از عرض بزرگراه ها به استقبال مرگ رفتن است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ساز و کار لازم برای اعمال قانون و جریمه عابرین متخلف همچون رانندگان وسائط نقلیه وجود ندارد، گفت: باید با بهره گیری از روش های ایجابی عابرین پیاده و موتورسوران را به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی ملزم کرد.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ عمده ترین دلیل حوادث برای عابران پیاده و موتورسوران را مساله فرهنگی دانست و افزود: باید این باور در مردم ایجاد شود که خطر تصادف در کمین همه ما می باشد و همگان باید قوانین راهنمایی و رانندگی را برای حفظ سلامت رعایت کنیم.

سرهنگ حسینی به نقش آموزش در کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی اشاره کرد و افزود: این مجموعه با برپایی دوره های آموزشی برای اقشار مختلف جامعه در صدد رفع اینگونه معضلات است.

وی با اشاره به دهه ایمنی حمل و نقل، افزود: پلیس راهور تهران بزرگ برنامه های متعدد فرهنگی و آموزشی را به این مناسبت در دست اقدام دارد.

به گفته رییس پلیس راهور تهران بزرگ روزهای 14 آبان تا 25 آبان به دهه ایمنی حمل و نقل نامگذاری شده است و دستگاه های مختلف با برپایی برنامه های فرهنگی و آموزشی سعی در ایجاد فرهنگ ایمنی در جامعه دارند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها