3 مرد تبهکار با تماس از داخل زندان نقشه کلاهبرداری خود را اجرا کردند

ترفند عجیب کلاهبرداران زندانی

فعالیت مجرمانه سه مرد که با راه‌اندازی یک موسسه حقوقی به بهانه آزاد کردن زندانیان، از خانواده‌های آنها کلاهبرداری می‌کردند، با دستگیری متهمان پایان یافت.
کد خبر: ۷۳۶۶۱۷

به گزارش جام‌جم، روزهای پایانی مهر امسال زنی که شوهرش به‌دلیل بدهی مالی دستگیر شده و به زندان افتاده بود، با خواندن آگهی یکی از روزنامه‌ها از فعالیت یک موسسه حقوقی که در زمینه تهیه اسناد ملکی برای سپردن وثیقه در محاکم قضایی بود، مطلع شد. او موضوع را با خانواده‌اش در میان گذاشت و قرار شد از این شرکت درخواست وثیقه ملکی کند.

زن جوان پس از ملاقات با مدیر شرکت و دو کارمندش ماجرای زندانی شدن همسرش را را بازگو کرد. مدیر شرکت وقتی ماجرای این زن را شنید قبول کرد در برابر چکی تضمینی به ارزش 177 میلیون تومان وثیقه را آماده کند.

همسر مرد زندانی پس از توافق و عقد قرارداد با مدیر موسسه حقوقی به یکی از دادسراهای تهران رفت تا مقدمات آزادی همسرش را فراهم کند اما قاضی دادسرا هنگام بررسی مدارک متعلق به سند خانه و برگه مربوط به نظر کارشناسی که ملک را ارزیابی کرده بود، متوجه شد همه مدارک جعلی بوده و امکان آزادی مرد زندانی وجود ندارد.

بنابراین پرونده‌ای در این زمینه در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران تشکیل و تحقیقات قضایی از همسر مرد زندانی آغاز شد. او در بازجویی‌ها مدعی شد، از جعلی بودن مدارک مورد نظر بی‌اطلاع بوده و گمان می‌کرده موسسه حقوقی، فعالیت قانونی داشته است. همزمان با شروع تحقیقات پلیس مشخص شد، متهمان دفترشان را که اجاره‌ای بوده به مالک آن تحویل داده و به مکان نامعلومی رفته‌اند. جستجو برای شناسایی مخفیگاه جدید متهمان فراری ادامه داشت تا این‌که چند روز پیش دفتر جدید متهمان در یکی از محله‌های تهران شناسایی و هر سه متهم دستگیر شدند.

متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی مدعی شدند با شاکی آشنایی نداشته و اشتباهی دستگیر شده‌اند. اما در ادامه پس از روبه‌رو شدن با شاکی به جرایمشان در زمینه کلاهبرداری اعتراف کردند.

علی نقابی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه 2 تهران در این باره گفت: با تحقیق از سه متهم پرونده مشخص شد موسسه حقوقی که آنها راه‌اندازی کرده‌اند فعالیت غیرقانونی داشته و با اسناد جعلی از خانواده زندانیان کلاهبرداری می‌کردند. با صدور قرار قانونی برای سه متهم پرونده، تحقیقات از آنها برای برملا شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها