عملیات نظامی ‌ارتش عراق برای آزادسازی شهر هیت

منابع نظامی ‌عراق از آغاز عملیات نظامی ‌از سه محور برای آزادسازی شهر هیت و مناطقی در غرب الرمادی خبر می‌دهند.
کد خبر: ۷۳۵۱۶۵

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری المیادین، یک منبع نظامی‌ عراقی با اعلام این خبر افزود: افراد قبایل در کنار یگان‌های ارتش عراق از محور شمالی شهر هیت محافظت کرده، فرماندهی عملیاتی الجزیره و البادیه و دیگر یگان‌های ارتش نیز از محور غربی برای آزادسازی شهر هیت وارد عمل شده‌اند. پلیس محلی و داوطلبان مردمی ‌نیز از محور جنوبی برای آزادسازی شهر هیت وارد جنگ با داعش شده‌اند. از سوی دیگر منبعی در وزارت دفاع عراق اعلام کرد اقدامات و دیدارهایی میان رهبران نظامی ‌و سیاسی عراق برای اجرای طرح آزادسازی موصل از تصرف داعش صورت گرفته است. به گزارش این منبع، آزادسازی موصل اقدامی‌ برای آزادسازی دیگر مناطق عراق از اعضای داعش است. همچنین قرار است پادگان‌هایی برای آموزش تعداد زیادی از ساکنان موصل، کرکوک و صلاح‌الدین برای جنگ با داعش ایجاد شود. روز دوشنبه حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق در سفر خود به کربلا از وجود طرحی برای آزادسازی شهر موصل از اعضای داعش خبر داد و گفت: تعداد داوطلبان برای جنگ با داعش به بیش از یک میلیون نفر رسیده است.

این تحولات در حالی رخ می‌دهد که گروه تروریستی داعش نیز به جنایات خود ادامه می‌دهد. روز گذشته نعیم الکعود، یکی از رهبران قبایل البونمر در الانبار اعلام کرد ظرف پنج روز گذشته اعضای داعش حدود 520 نفر از اعضای عشیره سنی البونمر را اعدام کرده‌اند. دیروز نیز در خبری اعلام شد گروه تروریستی داعش 24 نفر دیگر از اعضای این قبیله را اعدام کرده است. دید‌بان حقوق بشر نیز در گزارشی اعلام کرد گروه داعش ده‌ها نوجوان پسر کرد کوبانی را شکنجه کرده است. این نوجوانان اواخر بهار هنگام بازگشت از مدرسه به خانه ربوده شدند و چهار ماه اسیر شبکه تروریستی داعش بودند. به گفته این منبع، شبه‌نظامیان با کابل برق آنها را کتک‌ زده و مجبورشان می‌کردند ویدئوهای گردن زدن اسرا از سوی اعضای داعش را تماشا کنند.

در یک خبر دیگر مرتبط با عراق، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی الفرات اعلام کرد: گروهک تروریستی داعش، خلیفه خودخوانده این گروه را برکنار کرده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، ابومحمد العدنانی، سخنگوی داعش در نواری صوتی گفت: یک خلیفه سعودی جایگزین ابوبکر البغدادی شده است. هنوز هیچ منبع موثقی این خبر را تائید نکرده است. آخرین خبر مربوط به عراق این‌که انفجار بمبی میان عزاداران حسینی در منطقه النهروان در جنوب شرق بغداد، 12 شهید و زخمی ‌ برجا گذاشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها