فتوای رهبر معظم انقلاب سندی برای اثبات تلاش‌های ایران به‌منظور خلع‌سلاح هسته‌ای است

ایران، الگوی مبارزه با سلاح هسته‌ای

رییس مجلس شورای اسلامی گفت : فتوای شرعی و دستور دینی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ممنوعیت ساخت و استفاده از سلاحهای هسته ای یک مبنای منطقی و اطمینان بخش برای برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است که فراتر از هر قانون باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۷۳۴۱۲۱
فتوای رهبر انقلاب مبنای اطمینان بخش برای برنامه هسته ای

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی لاریجانی در دیدار بِرنه بِرِند ، وزیر خارجه نروژ ، در خصوص موضوع هسته ای گفت : فتوای شرعی و دستور دینی رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمینه ممنوعیت ساخت و استفاده از سلاحهای هسته ای یک مبنای منطقی و اطمینان بخش برای برنامه صلح آمیز هسته ای ایران است که فراتر از هر قانون باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود:جمهوری اسلامی ایران هیچگاه به سمت انحراف از وضعیت صلح آمیز در فعالیت های هسته ای خود حرکت نکرده است.

وی از حمایت مجلس در گسترش هرچه بیشتر روابط ایران و نروژ در زمینه های مختلف سیاسی، تجاری و اقتصادی خبرداد.

لاریجانی با اشاره به رویدادها و تحولات منطقه ای گفت: منطقه خاورمیانه در حال حاضر شرایط بسیار حساس و خطیری را می گذراند و دهه اخیر، دوران پرتلاطمی برای این منطقه بوده است.

لاریجانی افزود: آنچه امروز در منطقه شاهد آن هستیم افراطی گری خطرناک و نوتروریسم است که مقابله با این پدیده نامبارک و ضدانسانی در گرو اقدامات بنیادین و ریشه ای و نه تاکتیکی و ظاهری است .

در ادامه این دیدار وزیر خارجه نروژ از جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری مهم و تاثیرگذار در منطقه نام برد و گفت: این سفر در شرایطی انجام می شود که تحولات مهمی درمنطقه شکل گرفته و امروزه شاهد رویدادهای ناگواری در منطقه مهم خاورمیانه هستیم که ریشه آن افراطی گری و تروریسم است.

وی افزود: پدید آمدن گروههای تروریستی برای برخی کشورها که قصد مقابله با افراطی گری و تروریسم را داشتند بصورت آتشی شعله ور علیه خودشان درآمد که مبارزه با آن امری دشوار است.

بِرنه بِرِند گفت : ایران نقش سازنده ای در شکل گیری روند ثبات و آرامش در عراق و سوریه داشته و همکاری های منطقه ای برای ایجاد آرامش پایدار در این نقطه حساس از جهان امری ضروری است.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد با حضور توافق نهایی بین جمهوری اسلامی ایران و غرب در موضوع هسته ای ، افقهای جدیدی به سمت گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی برای طرفین گشوده شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها