همزمان با ایام فاطمیه صورت می گیرد

خاکسپاری پیکر 80 شهید گمنام در 25 استان

شعار محوری 13 آبان امسال

تشییع 45 شهید گمنام در روز عاشورا

رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله 13 آبان گفت: شعار محوری 13 آبان امسال مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس که همان لعن بر یزید و یزیدیان است خواهد بود.
کد خبر: ۷۳۳۹۵۰
تشییع 45 شهید گمنام در روز عاشورا

اصغر آبخضر قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و رئیس ستاد برگزاری مراسم یوم الله سیزدهم آبان در نشستی خبری برنامه‌های شورای هماهنگی برای روز 13 آبان را اعلام کرد.

وی گفت: امسال به دلیل تقارن روز عاشورا با 13 آبان ماه محور اکثریت برنامه های ملی و سراسری در تهران و تمامی استان های کشور اعزام سخنرانان و مداحان برجسته کشور به مراکز استان ها خواهد بود.

آبخضر گفت: مراسم تهران در روز سه شنبه 13 آبان از ساعت 9 و نیم صبح الی 12 ظهر مقابل در اصلی لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار می شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: مراسم 13 آبان تهران امسال به برکت روز عاشورای حسینی رنگ و بوی دیگری دارد و حضور 45 شهید سرافراز و گمنام تازه تفحص شده زینت بخش این مراسم خواهد بود.

وی ادامه داد: این مراسم با تلاوت قرآن کریم و نوحه سرایی و عزاداری توسط مداحان اهل بیت از جمله آقایان سعید حدادیان، حسین سازور، مرتضی طاهری، سلیم موذن زاده اردبیلی، عبدالرضا هلالی، امین مقدم، مصطفی خرسندی آغاز خواهد شد.

آبخضر اظهار داشت: در پایان برنامه نیز قطعنامه سراسری شورای هماهنگی قرائت خواهد شد.

وی اظهار داشت: سخنران امسال تهران حجت الاسلام پناهیان خواهد بود و پس از اتمام مراسم نماز باشکوه ظهر عاشورا به امامت حجت الاسلام قرائتی اقامه خواهد شد.

آبخضر در تشریح برنامه های دیگر شورای هماهنگی برای روز 13 آبان گفت: به نمایش گذاشتن آثار باقیمانده لاشه هلیکوپترهای سرنگون شده آمریکا در صحرای طبس در محل لانه جاسوسی، انتشار ویژه نامه ای دانش آموزی و دانشجویی پیرامون موضوع 13 آبان، برگزاری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه ها در موضوع استکبارستیزی، تدارک امکان بازدید دانشجویان و دانش آموزان از نمایشگاه ادوات جاسوسی، برقراری نمایشگاه بصیرت و شور حسینی در محل لانه جاسوسی، برگزاری نمایشگاه عکس در همین محل با موضوع استکبارستیزی از مهمترین برنامه های شورای هماهنگی در روز 13 آبان است.

وی ادامه داد: علاوه بر این قرار است در حرکتی نمادین کاروان اسرا از محل دانشگاه تهران و طی خیابان طالقانی به سمت محل برگزاری مراسم و از آنجا به طرف میدان سپاه و سپس به سوی میدان امام حسین همراه با دسته ای از شتران و اسبان و اجرای تعذیه نمایش داده شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: حدود 100 خبرنگار و عکاس خبری خارجی و بیش از 2 هزار خبرنگار، عکاس و تصویربردار داخلی و خارجی مراسم امسال را پوشش خبری خواهند داد.

وی تاکید کرد: شعار محوری 13 آبان امسال مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر انگلیس و لعن بر یزید و یزیدیان است.

آبخضر تاکید کرد: بزرگترین آموزه قیام حسینی ایستادگی در راه عزت بندگی خدا و نپذیرفتن ولایت دشمنان خداست و کیست که نپذیرفته باشد مصداق عینی شیطان بزرگ آمریکا است که همچون یزید با استفاده از تمامی حربه های ظالمانه خود کشورها و ملت ها را به پذیرش سلطه و آقایی خود می خواند و قطعا تکلیف حسینیان زمان چیزی جز مبارزه با استکبار جهانی نخواهد بود.

وی مهمترین اهداف ستاد برگزاری مراسم 13 آبان امسال را احیاء یاد و خاطره وقایع 13 آبان و عاشورای حسینی خواند و گفت: بازخوانی آرمان حسینی و اهتمام در یاری حسین(ع) در عصر خویش، ایجاد شناخت در بین مردم ایران به ویژه جوانان ایران و جهان نسبت به سیاست ها و خیانت های آمریکا در منطقه خلیج فارس و در کل جهان به ویژه کشورهای اسلامی و نهایتا مبارزه با استکبار جهانی از اهداف مهم برگزاری مراسم 13 آبان امسال است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها