اکبریان مخالفت وزیر پیشنهادی علوم:

آشنا دایه مهربان‌تر از مادر نباشد

جلسه رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس جمهور در حالی آغاز شد که در چند روز گذشت نمایندگان مجلس مخالفت خود را با معرفی محمود نیلی احمدآبادی اعلام کرده‌اند.
کد خبر: ۷۳۲۸۹۳
آغاز جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم

به گزارش جام جم آنلاین آقای روحانی رئیس جمهور پس از استیضاح فرجی دانا وزیر پیشین علوم، هفته گذشته محمود نیلی احمد آبادی را به عنوان سومین وزیر علوم به مجلس معرفی کرده است.

از زمان معرفی او تاکنون، واکنش‌های گوناگونی نسبت به او آغاز شده است. در میان این واکنش‌ها، دیدگاه‌های مخالف با وزیر پیشنهادی درصد بیشتری را به خود اختصاص داده است و درصد کمی موافق دارد.

اما همه چیز به امروز مربوط است، شاید یک دفاع خوب از سوی رئیس جمهور که امروز در مجلس شورای اسلامی حضور یافته است بتواند دیدگاه نمایندگان مجلس را تغییر دهد. سخنرانی و دفاع وزیر پیشنهادی هم بی تأثیر نیست.

در این جلسه بر اساس تبصره (1) ماده 206 آیین‌ نامه داخلی مجلس، پس از نطق اولیه رئیس جمهور به مدت یک ساعت بدون بحث در کلیات برنامه‏ ها و ترکیب هیئت ‏وزیران تنها در مورد برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی اقدام خواهد شد.

همچنین بر اساس آیین ‌نامه داخلی مجلس دو نفر از نمایندگان مخالف و دو نفر از نمایندگان موافق با حفظ ترتیب یک نفر مخالف و موافق هر کدام برای مدت 15 دقیقه فرصت خواهند داشت و پس از آن وزیر و در صورت صلاحدید رئیس جمهور به مدت 30 دقیقه برای دفاع از برنامه های وزیر پیشنهادی وقت خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها