مجمع فوق العاده برای محاکمه او آماده می شود

آخرین روزهای سلطنت کفاشیان در فوتبال

فوتبال ورزشی است که هر سینوس حرکتی آن حداقل هفت سال طول می‌کشد، یعنی اگر در پایه ۱۳ ساله‌های یک کشور اتفاق فنی ضعیفی بیفتد هفت سال بعد در تیم ملی امید یعنی ۲۰ ساله‌های آن کشور نتایج ضعیف را می بینیم که در مورد فدراسیون کفاشیان ما روی منفی سکه را درست بعد از هفت سال در تمام رده‌های زیر مجموعه شاهد بودیم، بدین ترتیب باید ۷ سال پیش فرد متخصص در راس فدراسیون قرار می‌گرفت تا امروز شاهد نتایج موفقیت آمیز تیم‌های نونهالان، نوجوانان، و امید بودیم.
کد خبر: ۷۳۲۶۷۶
آخرین روزهای سلطنت کفاشیان در فوتبال

حال که پس از ۷ سال آن هم با هزینه کردن مبالغ ده ها میلیاردی شاهد چنین نتایج ضعیفی در فوتبال هستیم ، مردم احساس می کنند که متضرر شده ایم و در هزینه بیت المال در فوتبال خیانت شده است.

برای همین اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در نامه‌ای خواستار توضیحات کفاشیان شدند.
در این نامه از سوی هیأت رئیسه سؤالاتی در خصوص مسائل مالی و سایر مسائل از کفاشیان مطرح شده که وی باید پاسخگوی آنها باشد.

در این نامه اعضای هیأت رئیسه علاوه بر مسائل مالی به مسائل دیگر از جمله ضعف تیم‌های پایه و دلایل آن نیز پرداخته و در واقع این موضوع، اصلی‌ترین بحث در این نامه برای پاسخگویی کفاشیان است، ضمن اینکه مسائل دیگر از جمله دبیرکلی مهدی محمدنبی نیز در این نامه آمده که امکان دارد در آینده‌ای نزدیک باعث تغییراتی در این سمت شود.

همچنین در خصوص مصوبات کمیته فنی و انتصابات در این کمیته نیز مواردی هست که در نامه هیأت رئیسه به آنها پرداخته شده است.

در حالی‌که ماه‌هاست افرادی که در مجمع فدراسیون فوتبال عضو هستند، درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده را دارند اما صدایشان به جایی نمی‌رسد، نامه اعضای هیأت‌رئیسه که در ١۴ بند تخلفات کفاشیان را تشریح کرده، می‌تواند آغازی برای برگزاری این مجمع باشد. از اعضای هیأت‌رئیسه فدراسیون فقط سیدهادی آیت‌اللهی که به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی پایه یکی از عوامل اصلی ناکامی‌های اخیر است، زیر نامه را امضا نکرده و باید دید که واکنش وزیر ورزش در این‌باره چه خواهد بود. اینکه وزیر برای برگزاری مجمع فوق‌العاده دست به کار خواهد شد یا خیر سوالی است که باید در روزهای آینده منتظر پاسخ آن باشیم.

در صورتی‌ که وزیر ورزش و جوانان به‌ عنوان رئیس مجمع فدراسیون فوتبال بخواهد، مجمع فوق‌العاده تشکیل خواهد شد و برخی معتقدند به دلیل ناکامی‌های اخیر حتی امکان برکناری کفاشیان نیز در این جلسه وجود دارد. البته بعید به نظر می‌رسد که در فاصله ٣ ماه مانده تا جام ملت‌های آسیا وزارت ورزش دست به تغییرات در رأس فدراسیون بزند و شاید تغییرات در فدراسیون به کفاشیان دیکته شود.

حاج رضایی: کابینه اداره فوتبال ضعیف است

امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال ایران درباره نامه اعضای هیأت‌رئیسه به وزیر ورزش علیه کفاشیان می‌گوید: «فوتبال هم نیاز به مهندسی و طراحی دارد اما امروز کابینه‌ای که فوتبال ایران را اداره می‌کند، ضعیف است. مدت‌ها قبل باید مجمع رأی به عدم صلاحیت آنها می‌‎داد، نه اینکه تغییرات در آن ایجاد نشود.»

او ادامه می‌دهد: «مدت‌هاست کدهای ناتوانی فدراسیون فوتبال داده شده و جامعه فوتبال تحت‌تأثیر این شکست‌ها قرار گرفته است. فوتبال رشته اول کشور است و همه انتظار پیروزی تیم‌های مختلف کشورمان را دارند اما باخت‌ها تأثیر منفی در جامعه می‌گذارد.»

حاج‌رضایی در پایان حرف‌هایش این‌گونه راهکار می‌دهد: «ضروری‌ترین اقدام در این روزها تشکیل مجمع عمومی مستقل و آزاد است. نمی‌دانم افراد مجمع توصیه‌پذیر هستند یا نه اما آنها که نمایندگان جامعه فوتبال هستند، باید کارنامه عملکرد مسئولان فدراسیون را بررسی کنند و اگر کارنامه مثبت بود، آنها را ابقا و اگر نبود، تغییراتی را در بخش مدیریتی فدراسیون ایجاد کنند.»

عابدینی: راه برکناری کفاشیان راحت شده است

امیر عابدینی که عضو مجمع فدراسیون فوتبال است بیان کرده نامۀ اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال کار مجمع را برای برکناری کفاشیان راحت کرده است. مردم و اهالی فوتبال خواهان تغییرات در رأس فدراسیون فوتبال هستند.

به گفته عابدینی، اعضای مجمع همگی خواهان تغییر و تحول در فدراسیون فوتبال هستند اما نمی‌توان زمان دقیقی برای آن در نظر گرفت.

کارشناسان دیگر فوتبالی نیز که هر کدام سابقه مدیریت و مربیگری تیم های ملی فوتبال را دارند نسبت به عملکرد فدراسیون انتقاداتی را دارند که قابل تامل است.

ناصر ابراهیمی درباره عملکرد کفاشیان اظهار داشت: ضعیف‌ترین فدراسیون فوتبال را من در زمان کفاشیان دیدم چرا که عملکرد نامناسب کفاشیان و همکارانش به صورتی است که باید این افراد به طور کلی عوض شوند.

وی درباره ناکامی‌های اخیر فوتبال کشورمان تصریح کرد: چرا باید فوتبال کشورمان در این ۶سال که کفاشیان مدیریت آن را بر عهده دارد آنقدر ضعیف عمل کند؟ در حال حاضر نظاره‌گر هستیم که تیم نونهالان، نوجوانان جوانان و تیم ملی امید کشورمان نتوانستند نتایج قابل قبول را رقم بزنند و این هم از شاهکار تیم ملی فوتبالمان در جام جهانی که فقط از تیم آرژانتین گل نخورد وگرنه بازی قابل قبولی را از خود به نمایش نگذاشت.چطور ممکن است تیم ملی امید کشورمان از ویتنامی که فوتبال ندارد گل بخورد؟

ابراهیمی افزود: باشگاه پرسپولیس در این ۱۲سال، ۱۵مدیرعامل عوض کرده چرا باید یک تیم محبوب این وضعیت را داشته باشد؟ این موضوع ضعف یک باشگاه را می‌رساند چرا که تغییر و تحولات زیاد در باشگاه باعث به چالش کشیدن تیم می‌شود.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: زمانی که ضعف مدیریت در فوتبال زیاد باشد مردم از دیدن فوتبال دلزده می‌شوند الان در حال حاضر برای دیدن بازی‌های لیگ برتر تماشاچیان کمتری در ورزشگاه‌ها می‌بینیم چرا که بازی‌های لیگ برتری تبدیل به دعوا و فحاشی شده است و این موضوع باعث می‌شود فوتبال به چالش کشیده شود.

وی گفت: تیم ملی فوتبالمان در جام جهانی فقط در درگیری فیزیکی مقام اول را بدست آورد و در تمام رده‌ها ضعیف‌ترین تیم اعلام شد و به نظر من باید دست و پای این فوتبالیست‌های جانباز و معلول را طلا گرفت چرا که عملکرد آنها به قدری خوب بود که این موضوع‌ جای تاسف دارد برای تیم ملی و دیگر رده‌هایی که نتوانستند نتایج مطلوبی را کسب کنند.

همچنین مربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران نتایج ضعیف فوتبال پایه را حاصل عملکرد ضعیف فدراسیون و باشگاه ها خواند و گفت: اگر اصلاحات بنیادی در فدراسیون فوتبال ایجاد نشود، نتایج ضعیف تری پیش روی فوتبال ایران است.

این کارشناس فوتبال بی تدبیری فدراسیون، نبود مدیریت صحیح در فدراسیون و نگرش بسیار ضعیف مدیران باشگاه ها را از عوامل بوجود آورنده این شرایط خواند و گفت: در کسب نتیجه یک تیم ورزشی از جمله فوتبال، عوامل متعددی نقش دارند که از آن جمله می توان به نگاه و رویکرد وزارت ورزش به آن رشته ورزشی، مدیریت فدراسیون ها در آن رشته، عملکرد باشگاه ها، عملکرد مدیران، مربیان و بازیکنان و بودجه اختصاص یافته اشاره کرد.

ذوالفقار نسب با تاکید بر اینکه اصلاحات اساسی باید در فدراسیون فوتبال ایجاد شود گفت: البته این به معنای رفرم نیست بلکه باید اصلاحات بنیادی در این فدراسیون بوجود آید.

خبری که همگان را متحیر کرد

اما در ادامه عملکرد ضعیف فدراسیون خبری همه را متحیر کرد که نشان از ضعف مدیریت این فوتبال دارد. کیهان ورزشی نوشت: مدیریت ضعیف علی کفاشیان بر فدراسیون فوتبال، حالا کار را به جایی رسانده که خبرهای عجیبی در خصوص اتفاقات تیم نوجوانان مخابره می‌شود! در همین خصوص برخی رسانه‌های ورزشی با ارایه گزارشی از اتفاقات تیم نوجوانان یادآور شدند: «چند هفته قبل از‌ آغاز بازی‌های این تیم در آسیا، سرمربی تیم ۵ بازیکن ملی‌پوش تیم نوجوانان را در فاصله ۲ اردوی آماده‌سازی با خودش به مالزی می‌برد تا این بازیکنان به عنوان یار کمکی ۲ هفته برای یک تیم مالزیایی در یک تورنمنت معتبر که جایزه چند صد هزار دلاری داشت، بازی کنند.

حضور این ۵ ملی‌پوش باعث قهرمانی آن تیم شد. گویا سرمربی تیم ملی که با همکاری یکی از دستیاران خود چنین برنامه‌ای را تدارک دیده بودند، بابت این ۲ هفته به هر بازیکن مبلغ یک میلیون تومان دستمزد دادند اما در عوض چیزی بالغ بر ۱۰۰ میلیون تومان در مجموع بابت این بازیکنان درآمد کسب کردند البته پول بلیت هواپیما، هتل و هزینه خورد و خوراک این ۵ بازیکن و هیئت همراه (!) را هم باشگاهی که از آنها به عنوان یار کمکی استفاده کرد، داد. شایعه شده این بازیکنان وقتی از مالزی به تهران برگشتند تازه فهمیدند آقای سرمربی و رفیق فابریک او بابت هر کدام از آنها ۲۰ میلیون تومان درآمد داشتند و فقط یک میلیون تومان ناقابل به آنها داده‌اند. همین مسئله باعث شد این ۵ ملی‌پوش با تمام وجود برای این تیم بازی نکنند.»

اما در مقابل این انتقادات دلسوزان فوتبال ، کفاشیان در اقدامی در فرار رو به جلو برای گمراه کردن افکار عمومی و به نوعی فرار از برکناری از پخش بازی‌های لیگ برتر جلوگیری کرد.

بر اساس شنیده‌ها فدراسیون فوتبال برای هر بازی پخش نشده باید به اسپانسر تبلیغات محیطی ۲ میلیار و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت کند. بدین ترتیب فدراسیون کفاشیان ضرر زیادی را به فوتبال تحمیل خواهد کرد. همچنین عدم پخش زنده مسابقات نه تنها باعث نشده که تماشاگران زیادی به ورزشگاه‌ها بروند بلکه تعداد تماشاگران هم کمتر شده است.

به هر حال پرواضح است که کفاشیان برای فرار از ناکامی‌ها به نوعی منتقدان فوتبال و عوام منتصب به فوتبال را دور زد و اذهان عمومی را از ناکامی‌هایی که حاصل بی‌تدبیری وی بوده منحرف کرده است.
در اولین اقدام شنیدیم و دیدیم که یک شرکت مخابراتی در تبلیغات دور زمین بازی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا مشارکت کرد و این اولین ترکش درآمدزایی به پیکر فوتبالی است که کفاشیان هر روز تبر به ریشه آن می‌زند.

گودرزی وزیر ورزش و جوانان نیز شمشیر را از رو بسته و فدراسیون فوتبال را نیازمند اصلاحات دانسته است. بعید نیست دوره کفاشیان زودتر از موعد مقرر به پایان برسد.

اما اگر درست از همین امروز رأس فدراسیون فوتبال تغییر کند و برنامه‌های تمرینی، تربیت مربی، انتخاب مربی، سالم شدن فضای انتخاباتی و استعداد‌یابی همگی درست انتخاب شود باید مجدداً ۷ سال دیگر منتظر بمانیم تا روی مثبت سکه را ببینیم که مسلم است در این ۷ سال نه کشورهای منطقه دست روی دست می‌گذارند و نه فوتبال جهان مکث می‌کند تا ما به آنها برسیم.(کاظم امیراحمدی/سیاست ما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
منصور
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
۰
۰
در بی كفایتی آقای كفاشیان شكی نیست كه با هزینه كردن میلیاردها
تومان هیچ نتیجه دلگرم كننده ای نگرفته٫اما .....صداو سیما هم با این همه درامد نمیتواند برنامه های جذاب و قابل تماشا تهیه كند.
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
۰
۰
به امید آن لحظه كه آثار احمدی نژاد و مریدانش و مدیرانش از سطح زمین حدف شود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها