رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت از مشخص شدن یک بیمارستان مجهز در تهران جهت درمان موارد احتمالی ویروس ابولا خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۷۱۹
تجهیز بیمارستانی در پایتخت برای قرنطینه ابولا

دکتر محمدمهدی گویا در حاشیه همایش پدافندغیرعامل درنظام سلامت گفت: به منظور درمان موارد احتمالی و مقابله با ویروس ابولا یک بیمارستان جهت قرنطیه در تهران مشخص شده است. این بیمارستان کاملا مجهز است.

وی تاکید کرد: در زمان حج هیچ مورد مشکوکی از دو بیماری ابولا و کرونا میان زائران مشاهده نشده است. یک تیم مجهز به عربستان اعزام شده بود که تمام موارد را رصد می‌کرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به اخباری مبنی بر 50 مورد ابتلا به کرونا در زائران ایرانی گفت: این افراد مبتلا به مشکلات تنفسی بودند نه کرونا. در مورد کرونا عمدتا باید مرزهای هوایی را کنترل کنیم، اما در زمینه ابولا مرزهای هوایی، زمینی و دریایی اهمیت ویژه‌ای دارد. در مجموع نظام مراقبت مرزی فعال است و تیم مراقبت کار خود را انجام می‌دهد.

گویا همچنین در مورد پدافند غیرعامل در حوزه بیماری‌های واگیر گفت: پدافند غیرعامل مقابله با عواملی است که سلامت انسان را تهدید می‌کند و بخش غیرنظامی یک کشور باید این برنامه را هدایت و اجرایی کند.

وی در این باره ادامه داد: در این زمینه باید از قبل نسبت به موارد خطر، آگاهی و شناسایی خوبی وجود داشته باشد. نظام سلامت باید نسبت به آن آگاهی و اطلاعات لازم را داشته باشد تا در صورت رخداد حادثه بتواند سریع آن را شناسایی کرده و مهار کنند. البته همه کشورها در رابطه با تشخیص در حوزه پدافند زیستی ضعف دارند. لازم است کارکنان بهداشت و درمان آموزش‌های پیشگیری را دریافت کنند. همچنین امکانات بستری باید مجهزتر شوند و امکانات کنترل عفونت در مراکز بیشتری صورت گیرد.

رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر 170 اتاق ایزوله در کشور داریم که پاسخگوی نیازهاست. اما باید تعداد آنها بسته به شرایط استان‌ها افزایش یابد. ( ایسنا )

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها