یک متخصص زنان و زایمان گفت: خانم‌هایی که در دوران یائسگی با تائید پزشک متخصص، تحت هورمون درمانی قرار می‌گیرند نباید از ورزش منظم، کنترل وزن و رژیم مناسب غافل شوند.
کد خبر: ۷۳۱۴۵۳

دکتر عبدالرسول اکبریان در گفت‌وگو با جام‌جم افزود: خانم‌هایی که در دوران یائسگی از درمان‌های هورمونی استفاده می‌کنند باید از طریق رژیم غذایی مناسب از بالارفتن وزن و فاکتورهای بالارونده چربی خون در خود جلوگیری کنند و توجه داشته باشند که نداشتن تحرک و تغذیه مناسب می‌تواند آنها را مستعد مشکلات و بیماری‌های استخوانی، پوکی استخوان و شکستگی‌های استخوان از جمله شکستگی استخوان لگن کند. وی تاکید کرد: هورمون درمانی در صورت بروز یائسگی‌های زودرس نیز باید مورد استفاده قرار بگیرد. به عنوان مثال، خانم‌هایی که در سی و پنج تا چهل سالگی به دلیل مسائل ژنتیکی، اختلالات حاد هورمونی، بیماری‌های ویروسی یا تحت تأثیر اشعه دچار یائسگی زودرس می‌شوند باید از هورمون درمانی تحت نظر پزشک استفاده کنند، چرا که در این غیر این صورت زندگی آنها مختل می‌شود.

تهدید بینایی با جراحی پلاستیک غیراصولی

یک متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم گفت: دستکاری و اعمال جراحی و غیرجراحی که به منظور زیبایی و اقدامات ترمیمی در نواحی اطراف چشم صورت می‌گیرد باید اصولی انجام شود وگرنه می‌تواند بینایی را مختل کند.

به گزارش روابط عمومی انجمن علمی چشم پزشکی ایران، دکتر محسن بهمنی کشکولی افزود: اگر پیش از اعمال جراحی زیبایی اطراف چشم، اطلاعات کافی از وضعیت چشم و ساختمان اطراف آن وجود نداشته باشد بینایی تحت تأثیر قرار می‌گیرد، به عنوان مثال اگر کسی بخواهد جراحی زیبایی لیفت (بالا کشیدن) ابرو انجام بدهد یا گونه‌هایش را بالا بکشد باید بررسی کافی در مورد حرکت چشم و غدد اشکی وی قبل از عمل انجام شود.

وی تاکید کرد: توجه داشته باشید گاهی جراحی پلاستیک و زیبایی اطراف چشم می‌تواند به اعصاب و حرکت عضلانی چشم و غدد اشکی آن صدمه بزند و مشکلاتی برای بینایی به وجود آورد. در صورتی که پیش از انجام عمل زیبایی، معاینات چشم به طور دقیق و کامل انجام نشده باشد، با وجود موفقیت زیبایی، مشکلاتی برای فرد به وجود خواهد آورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها