دادستان دیوان محاسبات کشور اعلام کرد

چگونگی کشف فساد مالی بابک زنجانی، بیمه ایران و ...

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: وقتی ما از زبان برخی نمایندگان می شنویم که در بازداشت بودن بابک زنجانی هم شک می کنند، باید به خودمان بیاییم که چه اتفاقی افتاده است اینان چنین اخباری منتشر می کنند؟ مگر دیدن اینکه بابک زنجانی در زندان است کار سختی است؟
کد خبر: ۷۳۱۴۰۱
برخی نمایندگان در بازداشت بودن بابک زنجانی شک می کنند

به گزارش واحد مرکزی خبر، عباس جعفری دولت آبادی در مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و فعلی دادگاه انقلاب افزود: یکی از سیاست های دستگاه قضایی ، مبارزه با فساد است، در این چند سال اخیر چندین پرونده مهم در این خصوص در دادسرای تهران مفتوح شده است.

وی ادامه داد: اینکه این تعداد فکر و ذکر مردم را مخدوش کنند که آیا بابک نیز در زندان است، کار جالبی نیست؛ در حالی که این پرونده یکی از بزرگترین پرونده های اقتصادی بعد از انقلاب است.

وی افزود: بعد از انقلاب و تا این زمان پرونده ای نداشتیم که حجم مالی آن و تعداد متهمانش این قدر گسترده باشد.

جعفری دولت آبادی گفت: مشکل دیگری که در این پرونده وجود دارد گسترش حجم مسائل مطرح در این پرونده در حوزه های نفت، ارز، کارگزاری و پول متمرکز است.

وی افزود: در مسائل نفت، فروش نفت به فردی که وجوه خود را نداده و با ترفندهای زیادی از دادن پول خودداری کرده و با ال سی های بی اعتبار سعی کرده نفت را بخرد و پول آن را پرداخت نکند.

وی ادامه داد: کشف این سرنخ ها کار بسیار سنگینی است و کسانی که مرتب در این خصوص مصاحبه می کنند و اعلام اسم و کشف شبکه می کنند چرا این مطالب را در اختیار دستگاه قضایی قرار نمی دهند اگر گزارش هایی دارند و هر روز اخباری را منتشر می کنند چرا آنها را در اختیار دستگاه قضایی قرار نمی دهند.

مجبوریم فعلاً‌ سکوت کنیم

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما به لحاظ محرمانه بودن تحقیقات مجبوریم فعلاً‌ سکوت کنیم و نمی توانیم از محتویات پرونده بگوییم اما با قاطعیت و افتخار می گوییم یکی از بهترین پرونده هایی است که تمام تحقیقات آن را خود بازپرس انجام داده و نقش ضابطان در این پرونده کم است.

جعفری دولت آبادی ادامه داد: به لحاظ مسائلی که در این پرونده مطرح است سعی کردیم بازپرس شخصاً در این پرونده تحقیق کند و اکنون نیز هزاران صفحه تحقیقات را بازپرس انجام داده و از بسیاری مسئولان سابق و فعلی تحقیق به عمل آمده است.

وی گفت: نیاز نبود اسم ببریم و عدد و رقم بگوییم و نباید دل ملت را خالی کرد، اما مطمئن باشید که مبارزه با افرادی مانند بابک زنجانی ادامه خواهد داشت و کسانی که در پرونده بابک نقش داشتند، ریز و درشت حتماً به دادستانی احضار خواهند شد، هیچ کس در این پرونده مصون نیست.

سیاست دستگاه قضا وصول پولها است

جعفری دولت آبادی افزود: اما سیاست دستگاه قضایی متفاوت بوده است و از اول نیز هدف اصلی وصول پولها بوده و ما سعی کردیم به حواشی وارد نشویم چون حواشی تبعات زیادی دارد و اگر بخواهیم وارد این حواشی بشویم حالا حالاها باید دنبال حواشی باشیم.

وی ادامه داد: سیاست اصلی دستگاه قضایی و دادستانی تهران؛ وصول پولهاست و این هدف اولیه ما از دستگیری بابک زنجانی بوده و این ادامه پیدا خواهد کرد.

جعفری دولت آبادی گفت: خوشبختانه قانون مجازات اسلامی جدید سال 92 در بحث مبارزه با فساد یک ماده بسیار روشنی دارد و در بحث افساد فی الارض یک ماده بسیار درخشانی تصویب شده است و انشاء الله دادستانی به زودی کیفرخواست سه نفر از متهمان این پرونده را صادر خواهد کرد اما به یاد داشته باشید این یک پرونده ساده ایراد ضرب و جرح عادی نبوده که بتواند با یک سؤال و جواب حل شود بلکه پرونده ای است که دهها نفر در آن نقش داشته و دستگاه های زیادی باید در این خصوص اطلاعات و توضیح بدهند.

یکی از مسئولان اطلاعات بسیار زیادی به ما داد

وی ادامه داد: حتی ما اخیراً در هفته گذشته یکی از مسئولانی که در این پرونده نقش داشت به دادسرا آوردیم و حدود 50 صفحه از وی تحقیق کردیم، اطلاعات بسیار زیادی در کشف نقاط ابهام این پرونده به ما داده است.

جعفری دولت آبادی گفت: متأسفانه برخی که دست به مصاحبه شان خوب است مدام این طرف و آن طرف حرف می زنند که کاری نشده و اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: من از همه مردم و مسئولان و دستگاه هایی که اطلاعاتی در این خصوص دارند درخواست می کنم حتماً‌ در اختیار ما قرار بدهند.

دولت آبادی گفت: بازپرس ما یک تنه تمام تحقیقات را به دوش می کشد و سعی کردیم بازپرس پرونده فارغ از همه دستگاه ها، خودش تحقیقات کند و الحمدالله نیز در این خصوص کار خوبی صورت گرفته است.

دادستان تهران ادامه داد: البته در وصول پول مشکلاتی وجود داشته اما درباره بحث نقل و انتقال پول تصمیماتی گرفته شده است که به زودی انجام می شود.

تشکیل دادسرای پولی و مالی تا پایان سال

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: دادسرای پولی و مالی تا پایان امسال تشکیل خواهد شد.

جعفری دولت آبادی گفت : آنچه که سیاست قوه قضائیه و دادستانی است مبارزه با فساد اقتصادی است، اما این به معنای این نیست که سایر دستگاه ها جرم تولید و ما را گرفتار کنند.

وی افزود: بانک مرکزی در کنترل موسسات پولی باید حتماً نظارت کند و نباید موسسات پولی مثل قارچ تولید شود.

دادستان تهران با اشاره به یکی از شرکت های لیزینگ در سعادت آباد گفت: این شرکت ها در یک مورد در سعادت آباد فقط 3000 نفر را گرفتار کرده و 40 میلیارد پول مردم را برده است که در این شرایط دستگاه های نظارتی کجا هستند ؟

وی ادامه داد : این موسسات که هر روز بانک و موسسات اعتباری و غیراعتباری مدام تبلیغ می کنند اینها چگونه شکل می گیرند ‌و پولهای مردم را جذب می کنند و گرفتاری آن با دستگاه قضایی است.

دادستان تهران گفت : دستگاههای پولی کشور ، بانک مرکزی باید در کنترل و صدور مجوز عزم خود را جزم و بر آنها نظارت کنند و تا زمانی که این نظارت ها نباشد همین روال است .

تعقیب جاعلان کارت پایان خدمت

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت : اخیرا در حوزه ورزش اخبار زیادی منتشر شده است که حکایت از نابسامانی در این حوزه دارد.

جعفری دولت آبادی افزود: دیدار یکی از مسئولان ورزشی با یکی از ضد انقلاب ها در خارج از کشور ، جعل کارتهای پایان خدمت ، مسائل مربوط به فساد در ورزش و اتفاقی که درخارج از کشور رخ داد و متاسفانه حرکات نامناسب ورزشی که این روزها رخ داد همه مورد رصد هستند.

دادستان تهران گفت : درباره حل مسائل ورزش از جناب آقای وزیر ورزش و همه دست اندرکاران می خواهم که ما باید روح پهلوانی ، پاکدامنی و برادری و اخوت را ترویج بدهیم و مسلما لابی گری و فساد اخلاقی و مسائلی که اخیراً مطرح شده است مورد رضایت مسئولان کشور نخواهد بود اما این به معنای این نیست که همه چیز فوتبال و یا ورزش کشور تحت الشعاع است.

وی افزود : دادستانی با تشکیل شعبه ای در دادسرای فرهنگ و رسانه به جرائمی که در این حوزه رخ داده است رسیدگی خواهد کرد.

جعفری دولت آبادی گفت : مشکلاتی که در بحث پایان خدمت مشاهده می شود اوایل بر اساس گزارشی که ما از سایت های خبری به صورت پراکنده شنیدیم و در ادامه از نظام وظیفه استعلام کردیم ، لیست 118 نفره ای را به ما اعلام کردند که از این لیست ، 38 نفر آن را تایید کردند و درباره 80 نفر دیگر موضوع بررسی می شود.

وی افزود : حتماً کسانی که کارت پایان خدمت را جعل کنند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت و اجازه نخواهیم داد ، آنها در میادین ورزشی نام مبارک جمهوری اسلامی را به دوش بکشند و یا کسی که مرتکب جرم بود در تیم های ملی بازی کند.

وی با بیان اینکه باید به این حوادث پایان داد، افزود : مگر می‌شود کسی که مرتکب جرم شده در تیم ملی بازی کند.

برخورد با جرائمی مثل اسیدپاشی در دستور کار دادستانی

دادستان تهران گفت : اشرار و شرارت ها از جمله جرائمی است که فکر و ذهن مردم را به خود مشغول می کند و یک چاقو کشی و اسیدپاشی و شرارت برای شهری کافی است که ذهن مردم را مشغول کند بنابراین از همه سرپرستان دادسراها می خواهم در این حوزه ها قاطعانه وارد شوند .

وی افزود : حتما ً سیاست دادستانی برخورد قاطعانه با جرایمی است که به امنیت عمومی لطمه وارد می کند.

جعفری دولت آبادی گفت : ما در حوزه مواد مخدر مسائل زیادی داریم و امروز مواد مخدر به یک آسیب اجتماعی تبدیل شده است .

وی افزود : تعداد زیاد معتادان ، قاچاق مواد مخدر، توزیع مواد مخدر صنعتی در کشور و ترانزیت آن باعث شده هزینه‌های زیادی به کشور تحمیل شود و جمهوری اسلامی بعد از انقلاب هزینه های زیادی در این حوزه بپردازد .

جعفری دولت آبادی گفت : اعزام معتاد به دادسراها مشکلی از قاچاق مواد مخدر حل نمی کند تا کی می خواهیم از دادسراها به عنوان محل نگهداری معتادان استفاده کنیم اینها باید در کمپ ها نگهداری شوند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها