امید صفری، دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر و ایده پرداز هدرز و منبع اگزوز با خروجی صدای متغیر گفت: سیستم هدرز و منبع اگزوز با صدای خروجی متغیر، می تواند به عنوان یک سیستم بر روی خودرو نصب شود.
وی با بیان اینکه سیستم هدرز و منبع اگزوز با خروجی صدای متغیر روی کاهش آلودگی محیط زیست موثر است، افزود: با نصب این سیستم راندمان موتور خودرو افزایش و در عین حال مصرف سوخت خودرو نیز کاهش پیدا می کند.
صفری گفت: با نصب این سیستم صدای اگزوز نیز قابل تغییر است و می توان آنرا به حالت معمولی و اسپرت تغییر داد.
وی با بیان اینکه تغییر صدای اگزوز به صورت اسپرت برای استفاده در پیست های اتومبیلرانی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، افزود: این سیستم بر روی هر خودرویی از جمله خودروی سنگین نصب می شود که با نصب آن هیچگونه تغییری بر روی موتور خودرو ایجاد نمی کند.
به گفته صفری، استفاده از اگزوز در حالت معمولی مختص به حضور در شهر است و با گذاشتن صدای اگزوز در حالت معمولی خودرو می تواند در سطح شهر حضور داشته باشد.
این ایده پرداز هدرز و منبع اگزوز با اشاره به اینکه صنایع خودروسازی می توانند از این سیستم استفاده کنند، افزود: اکنون طراحی این سیستم به پایان رسیده و ابتدای راه ساخت این طرح هستیم.(مهر)
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در استودیوی «جامپلاس» میزبان دکتر اسفندیار معتمدی، استاد نامدار فیزیک و مولف کتب درسی بودیم
سیر تا پیاز حواشی کشتی در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با عباس جدیدی مطرح شد
حسن فضلا...، نماینده پارلمان لبنان در گفتوگو با جامجم:
دختر خانواده: اگر مادر نبود، پدرم فرهنگ جولایی نمیشد