جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان این‌که همچنان در غرب، شمال غرب و جنوب شرق کشور با ناامنی درگیر هستیم، تاکید کرد که سپاه پاسداران، اسناد ورود تروریست‌ها از پاکستان را ارائه کرده است.
کد خبر: ۷۲۸۸۹۱

به گزارش فارس، سردار عبدالله عراقی به مناسبت سالگرد شهادت سردار نورعلی شوشتری و در جمع خبرنگاران با اشاره به تلاش‌های همه‌جانبه در جهت تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور گفت: یکی از مولفه‌های امنیت ملی حضور نیروهای مسلح و مقتدر در سراسر کشور است که از اوایل انقلاب تا امروز توسعه پیدا کرده است و با قدرت ماموریت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی افزود: طرح شهید شوشتری توسط خود او آغاز شد و همچنان ادامه دارد و 90 درصد امنیت به دست مردم منطقه و طوایف ایجاد شده است. طوایف، سران طوایف، مولوی‌ها و ماموستاها با سازمان‌دهی نیروهای حوزه سرزمینی در این نواحی امنیت پایدار نسبی را ایجاد کرده‌اند.

عراقی با تاکید بر این‌که نیروی زمینی، ستون فقرات سپاه و همچنان مشغول اجرای ماموریت است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل است و به هرگونه تجاوز از مرزهای کشور، از طریق قانونی و مسئولان سیاسی پاسخ داده خواهد شد.

عراقی تصریح کرد: اقدامات تروریستی در پنج سال قبل، در مراکز سیستان و بلوچستان بود، اما امروز با اقدامات سپاه، ناجا، وزارت اطلاعات و سیاسیون، این تحرکات تروریستی به مرزهای کشور رفته است.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه گفت: در مناطقی که همسایگان شرقی ما ساز و کار اعمال حاکمیتی ندارند، تروریست‌ها اقدام کرده و به داخل خاک همان کشور باز می‌گردند، اما نیروی زمینی سپاه ساز و کار مناسبی برای پاسخ قاطع دارد.

وی با بیان این‌که در دو هفته اخیر، اشرار به یکی از پاسگاه‌های ما حمله کردند، گفت: با همکاری مردم و قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه، تلفاتی به آنها وارد شد.

عراقی افزود: تلاش داریم با مستحکم سازی مرزها و اشراف اطلاعاتی و بالا بردن توان نظامی، امنیت پایدار را در این مناطق برقرار کنیم.

جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه همچنین اظهار کرد: نیروی زمینی سپاه اسناد کافی از نفوذ اشرار از داخل پاکستان را در اختیار وزارت خارجه و وزارت کشور قرار داده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نیروی زمینی سپاه در سوریه و لبنان فعالیت می‌کند، گفت: نیروی زمینی سپاه در جنوب‌شرق، شمال‌غرب و غرب کشور فعال است، اما همانطور که فرماندهان سپاه اعلام کردند، سپاه به این کشورها کمک مستشاری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها