جام جم گزارش می دهد

یارانه؛ گمشده تولید

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که صنایع و معادن برای دریافت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی تولید اولویت‌بندی می‌شوند، از برگزاری مزایده‌های مختلف برای واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی تا پایان سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۷۲۸۴۲۹
اولویت‌بندی صنایع برای دریافت یارانه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی

محمدرضا نعمت‌زاده در جمع خبرنگاران با بیان این‌که برای پرداخت یارانه 1200 میلیارد تومانی تولید، طرح‌های توجیه‌پذیر در اولویت قرار می‌گیرند، گفت: برای پرداخت یارانه سهمیه‌بندی خاصی انجام نمی‌شود، ولی این یارانه با اولویت‌بندی به تولید‌کنندگان اختصاص خواهد یافت.

وی با بیان این‌که یارانه بخش تولید با اولویت‌ تأمین سرمایه در گردش اختصاص می‌یابد، افزود: قرار است بانک‌ها منابعی را در پرداخت این یارانه اختصاص دهند.

نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به ظرفیت بالای بخش معدن در کشور اظهار کرد: به نظر می‌رسد در آمار معادن و تعداد آنها بزرگ‌نمایی می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون حجم بالایی از مواد معدنی در کشور وجود دارد، در حالی که سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی فقط یک درصد است که تا سه برابر این رقم قابل افزایش است.

وزیر صنعت با بیان این‌که قصد داریم در زمینه اکتشاف معادن فعالیت گسترده‌ای انجام دهیم، گفت: برای حضور پررنگ بخش خصوصی داخلی و خارجی تا پایان سال مزایده‌های مختلفی جهت واگذاری معادن و محدوده‌های معدنی برگزار خواهد شد.

وی توضیح داد: در این مورد شرایط جدیدی پیش‌بینی شده است. نعمت‌زاده با بیان این‌که معادن نیمه ‌تعطیل دوباره فعال شده‌اند، از سرمایه‌گذاران خارجی خواست تا توجه بیشتری به بخش معدن داشته باشند. به گفته وی باید یک سال کار فشرده در زمینه اکتشاف معادن انجام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها