در پی دو زلزله 4.3 و 5.6 ریشتری در شهر مورموری از توابع آبدانان استان ایلام، چهار نفر مصدوم شدند.
کد خبر: ۷۲۸۰۲۸

سخنگوی سازمان هلال‌احمر کشور در این باره به جام‌جم گفت: نخستین زلزله دیروز در ساعت 15 و 17 دقیقه به بزرگی 4.3 ریشتر شهر مورموری از توابع آبدانان را لرزاند. پس از آن دومین زلزله به بزرگی 5.6 ریشتر ساعت 17 و 5 دقیقه به‌وقوع پیوست. با گزارش این زلزله به سازمان هلال احمر امدادگران استان ایلام و آبدانان به محل حادثه اعزام شدند. حسین درخشان افزود: با حضور چهار گروه امدادی به محل حادثه مشخص شد کانون این زلزله‌ها در مورموری از توابع آبدانان بوده که خوشبختانه خسارت و تلفاتی در برنداشته است. شدت این زلزله بحدی بود که دهستان دشت عباس را نیز لرزاند و باعث شد مردم از خانه‌هایشان خارج شوند.

وی یادآور شد: در پی این حادثه چهار نفر از افراد ساکن در دهستان دشت عباس دچار مصدومیت شدند که امدادگران آنها را به بیمارستان منتقل کردند و وضع مصدومان رضایتبخش است.

آخرین گزارش‌ها حاکی است، تاکنون چهار پس‌لرزه دیگر شهرهای آبدانان و اطراف آنجا را لرزانده است. مسئولان شهری نیز از مردم خواستند برای جلوگیری از زلزله‌های احتمالی از چادرهایی که برای اسکان موقت آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند.به گزارش واحد مرکزی خبر، به گفته معاون عمرانی استاندار ایلام بر اثر این زمین‌لرزه در مورموری شهرستان آبدانان نیز ده نفر مجروح شدند که دو نفر از آنها دانش آموز بودند که هنگام خروج از مدرسه دچار آسیب شده‌اند.

پولادی گفت: همچنین این زمین‌لرزه باعث ریزش کوه در مسیر جاده دشت‌عباس به مورموری شد و به چند دستگاه خودروی عبوری در این مسیر خسارت وارد و باعث زخمی شدن هشت سرنشین این خودروها شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها