مدیرعامل اتاق بازرگانی آلمان:

با تحریم ایران خودمان بیشتر ضرر کردیم

نخست وزیر روسیه گفت: تحریم های آمریکا و غرب علیه ایران موثر نبوده است.
کد خبر: ۷۲۸۰۱۲
تحریم ها علیه ایران موثر نبود

دمیتری مدودف امروز چهارشنبه در گفت و گو با کانال تلویزیونی «سی.ان.بی.سی» آمریکا که بطور مستقیم از کانال تلویزیونی «روسیه 24» پخش می شد، گفت: تحریم ها در مورد ایران تاثیر قابل توجهی نداشت.

نخست وزیر روسیه افزود: تحریم ها هیچ گاه تاثیر مثبتی به همراه نداشته است. تحریم های غرب علیه چین در سال 1989 نیز تاثیری بر این کشور نداشت و چین به دنبال آن پیشرفت های خیره کننده ای در عرصه های اقتصادی و صنعتی و فناوری به دست آورد.

وی گفت: غرب در سال 1925 تحریم هایی را علیه اتحاد شوروی سابق اعمال کرد و از تبادل کالا با این کشور در ازای پرداخت بهای آن با طلا جلوگیری کرد. پس از پایان جنگ دوم جهانی هم از ارسال کالا به شوروی جلوگیری شد.

نخست وزیر روسیه افزود: غرب و آمریکا پس از ورود نیروهای شوروی به افغانستان در سال 1979 هم تحریم هایی در مورد آن اعمال کرد که از آن جمله خرید گاز از طریق خط لوله گاز «اورگوی - پامارا» از شوروی بود اما شوروی با وجود این تحریم ها، پیشرفت کرد.

نخست وزیر روسیه با بیان این که بازرگانان و صاحبان سرمایه آمریکا و کشورهای اروپایی با تحریم های این کشورها علیه روسیه مخالفند ابراز امیدواری کرد که سیاستمداران غرب به عقل سلیم روی آورند و منطقی رفتار کنند.

وی افزود: روسیه با اتحادیه اروپا بیش از 400 میلیارد دلار مبادلات بازرگانی سالانه دارد و علاقمند به حفظ همکاری ها با کشورهای اروپایی است.

مدودف با بیان این که همکاری ها با کشورهای اروپایی از جمله آلمان شریک عمده تجاری روسیه در این قاره هنوز بر اثر تحریم ها آسیب جدی ندیده است هشدار داد در صورت ادامه تحریم ها این مساله عواقب ناگواری به همراه داشته باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها