به گفته محققان، این طرح جدید کابین در مقایسه با مدلهای قدیمی تا 50 درصد دید جلو و مجاور رانندگان را افزایش میدهد. این افزایش دید به لطف یک کابین بلندتر 80 سانتیمتری با دماغه گردتر، داشبورد کوچکتر و مقدار اندکی پایین آوردن صندلی راننده حاصل شده است.
محققان به مطالعاتی اشاره میکنند که بیانکننده 14 مورد مرگ دوچرخهسواران توسط ماشینهای سنگین در سال گذشته در لندن بوده است. همچنین تحقیقات نشان میدهد 43 درصد تصادفات دوچرخهسواران در بلژیک با کامیونهاست.
بزرگترین مساله بر سر راه این تغییر اساسی متقاعدکردن شرکتها برای صرف هزینه بسیار در جهت ارتقای کامیونهای موجود و تبدیل آنها به طرحهای امنتر و جدیدتر است.
ساخت چنین کامیونهایی ارزان نیست و اگر شرکتی در ساخت همه کامیونها از این مدل استفاده کند، برگشت هزینههای پرداختی دشوار خواهد بود. به همین دلیل بهترین راهکار، جایگزین کردن مدلهای جدید به جای کامیونهای فرسوده است.
سال گذشته طرح دیگری به منظور فراهم آوردن امنیت دوچرخهسواران توسط کمپین دوچرخهسواری لندن ارائه شد. علاوه بر این بتازگی یکی از فروشگاههای زنجیرهای آمریکا از کامیونهایی استفاده میکند که به سیستم ویدئویی 360 درجه مجهز است. این طرح جدید تغییر جالبی است که جادهها را امنتر کرده و قطعا عملی کردن این طرح در کاهش تصادفات و افزایش امنیت جانی همه مردم نقش بسزایی خواهد داشت.
gizmag / مترجم: ندا ابوطالبی راد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح کرد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی عیدانه با نخستین مدالآور نقره زنان ایران در رقابتهای المپیک
رئیس سازمان اورژانس کشور از برنامههای امدادگران در تعطیلات عید میگوید
در گفتوگوی اختصاصی «جامجم» با دکتر محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد