بتازگی یک تیم تحقیقاتی در دانشگاه لافبورو طرح جدیدی از کابین کامیون ارائه کرده است که دید بهتری از اطراف جاده را در اختیار رانندگان می‌گذارد و در نتیجه جان دوچرخه‌سواران و عابران پیاده کمتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۷۲۶۶۳۱
طراحی کامیون جدید و کاهش صدمات دوچرخه‌سواران

به گفته محققان، این طرح جدید کابین در مقایسه با مدل‌های قدیمی تا 50 درصد دید جلو و مجاور رانندگان را افزایش می‌دهد. این افزایش دید به لطف یک کابین بلندتر 80 سانتی‌متری با دماغه گردتر، داشبورد کوچک‌تر و مقدار اندکی پایین آوردن صندلی راننده حاصل شده است.

محققان به مطالعاتی اشاره می‌کنند که بیان​کننده 14 مورد مرگ دوچرخه‌سواران توسط ماشین‌های سنگین در سال گذشته در لندن بوده است. همچنین تحقیقات نشان می‌دهد 43 درصد تصادفات دوچرخه‌سواران در بلژیک با کامیون‌هاست.

بزرگ‌ترین مساله بر سر راه این تغییر اساسی متقاعدکردن شرکت‌ها برای صرف هزینه بسیار در جهت ارتقای کامیون‌های موجود و تبدیل آنها به طرح‌های امن‌تر و جدیدتر است.

ساخت چنین کامیون‌هایی ارزان نیست و اگر شرکتی در ساخت همه کامیون‌ها از این مدل استفاده کند، برگشت هزینه‌های پرداختی دشوار خواهد بود. به همین دلیل بهترین راهکار، جایگزین کردن مدل‌های جدید به جای کامیون‌های فرسوده است.

سال گذشته طرح دیگری به منظور فراهم آوردن امنیت دوچرخه‌سواران توسط کمپین دوچرخه‌سواری لندن ارائه شد. علاوه بر این بتازگی یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا از کامیون‌هایی استفاده می‌کند که به سیستم ویدئویی 360 درجه مجهز است. این طرح جدید تغییر جالبی است که جاده‌ها را امن‌تر کرده و قطعا عملی کردن این طرح در کاهش تصادفات و افزایش امنیت جانی همه مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

gizmag / مترجم: ندا ابوطالبی راد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها