سینمای فلسطین برای هفتمین بار در مراسم اسکار شرکت می‌کند

زندانی فلسطینی به اسکار می‌رود

تعداد نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2015 به 83 فیلم رسید و رکورد جدیدی در آمار آکادمی علوم و هنرهای اسکار ثبت شد.
کد خبر: ۷۲۶۲۰۴
رقابت  نفس‌گیر فیلم‌های خارجی اسکار

تعداد کشورهایی که در این دوره از جوایز سینمایی اسکار فیلمی را به نمایندگی راهی این رقابت‌ها کردند، به 83 رسید که رکورد جدیدی در این زمینه است.

در این دوره از جوایز آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک، کشورهای بسیاری از افغانستان تا ونزوئلا فیلمی را به نمایندگی از صنعت سینمای خود شرکت داده‌اند.

برگزارکنندگان اسکار از استقبال رو به‌ رشد بخش خارجی این جایزه ابراز خرسندی و رضایت کرده‌اند. دو سال پیش 71 کشور فیلم‌های خود را در این رقابت‌ها شرکت دادند و این رقم در سال 2013 به 76 کشور افزایش پیدا کرد.

در بخش بهترین فیلم خارجی اسکار 2015 آثار تحسین‌شده‌ای همچون «خواب زمستانی» که نخل طلای جشنواره کن را به خود اختصاص داد، خودنمایی می‌کند. «نهنگ» و «مامان» هم از دیگر فیلم‌هایی هستند که در جشنواره کن مورد توجه قرار گرفتند که امسال در اسکار شرکت دارند.

به گزارش هالیوود ریپورتر، کشورهای جهان تا یکم اکتبر مهلت داشتند نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کنند. این آثار اکنون برای اعضای کمیته آکادمی نمایش داده می‌شوند و آنها پس از بررسی یک ماهه، فهرست 9 نامزد نهایی را در ماه دسامبر معرفی خواهند کرد. تعداد فیلم‌های منتخب در پانزدهم ژانویه به پنج کاهش می‌یابد و سرانجام برندگان نهایی هشتادوهفتمین جوایز اسکار طی مراسم رسمی آن در روز بیست و سوم فوریه در سالن «دالبی» هالیوود معرفی خواهند شد.

امسال کشورهایی از جمله افغانستان،‌ اتریش‌، بنگلادش، بلژیک‌، بولیوی،‌ بوسنی وهرزگوین، برزیل‌، بلغارستان،‌ کانادا‌، شیلی‌، کلمبیا‌، کرواسی‌، جمهوری چک‌، دانمارک‌، جمهوری دومینیکن‌، مصر،ایسلند، هند، استونی، فنلاند‌، فرانسه، گرجستان‌، آلمان‌، یونان‌، هنگ کنگ‌، مجارستان‌، ایران، ژاپن،‌ کوزوو، لتونی‌، لیتوانی‌، لوکزامبورگ‌، مقدونیه، موریتانی‌، مکزیک‌، مونته نگرو‌، مراکش‌، نپال‌، هلند، نروژ‌، پاکستان‌، پاناما‌، پرو،‌ لهستان‌، پرتغال، رومانی‌، صربستان،‌ اسلواکی‌، اسلوونی‌، کره‌جنوبی‌، سوئد‌، سوئیس، تایوان‌، تایلند، ترکیه‌، اوکراین و، ونزوئلا نمایندگان خود را در این رویداد سینمایی معرفی کردند.

سال گذشته 76 کشور فیلم‌های خود را برای حضور در رقابت اسکار خارجی معرفی کردند که در نهایت فیلم ایتالیایی «زیبایی بزرگ» ساخته «پائولو سورنتینو» اسکار خارجی را تصاحب کرد تا ایتالیا همچنان پرچمدار این بخش از جوایز اسکار باقی بماند.

امسال فیلم «امروز» ساخته رضا میرکریمی به نمایندگی از کشورمان در اسکار حضور دارد. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها