فرمانده نیروی انتظامی کل کشور گفت: مگر می‌شود گروه‌های تروریستی از عمق یک کشور به نقاط مرزی ما حمله کنند و دوباره به آن کشور بازگردند، آن‌ها باید پاسخگوی این ناامنی‌ها باشند.
کد خبر: ۷۲۶۱۱۲
کشور همسایه باید پاسخگوی حمله تروریستها به نقاط مرزی ما باشد

سردار "اسماعیل احمدی مقدم"، فرمانده نیروی انتظامی کشور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران ضمن تبریک اعیاد ذی‌الحجه در خصوص مأموریت‌های پلیس اظهار داشت: تلاش جهادی و اقتدار، هدف اصلی در مأموریت‌های پلیس و نیروی انتظامی در هر کشوری است که در جمهوری اسلامی ایران معنا و ویژگی‌ خاصی دارد.

وی افزود: اقتدار، قدرت مشروع در برابر خواست مردم و درک صحیح از نیازهای مردم را باید در پی داشته باشد و نیروی انتظامی بتواند برای پشتوانه مردمی آن را فراهم کند.

سردار احمدی مقدم افزود: در حالی که ما می‌خواهیم امروزه اقتدار خود را افزایش دهیم تحولات مهمی در دنیا در حال وقوع است و دنیا در تمامی بسترها درحال پیشرفت‌های بسیاری از جمله در اینترنت، ماهواره و از همین قبیل مسائل است که این بسترها پایه‌ای برای تهاجم فرهنگی علیه ملت‌ها است.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، تروریسم و ناامنی در مرزهای شرقی و غربی به بی‌ثباتی در کشورهای همسایه دامن زده، تصریح کرد: این موارد امروز بسترهایی برای ایجاد ناامنی توسط سوداگران غرب و گروه‌های تروریستی بین‌المللی ایجاد کرده است.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: در حالی‌که تلاش می‌کنند گروه‌های وابسته‌ای مواد مخدر را به کشور ما سوق بدهند، با حضور مقتدرانه ما هر روز عرصه برای آنها تنگ‌تر می‌شود، گرچه دشمن هم بیکار نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: همین حملات‌ها گاه و بی‌گاه به مرزهای شرقی هشدار و هویداست که می‌خواهند این حضور مقتدرانه ما را در صحنه نبرد با اشرار به چالش بکشد که آن‌ها این اقدامات را تا چند سال قبل در عمق کشور مانند کرمان، یزد و خراسان جنوبی انجام می‌دادند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امروز حملات این اشرار و گروه‌های تروریستی به نقطه صفر مرزی کشور انتقال یافته، گفت: این حملات در مرزهای شرقی ما نشان از عجز و ناتوانی کشورهای همسایه ما است و آن‌ها باید مسئولیت‌های خود را بپذیرند.

وی افزود: مگر می‌شود گروه‌های تروریستی از عمق یک کشور به نقاط مرزی ما حمله کنند و دوباره به آن کشور بازگردند و آن‌ها باید پاسخگوی این ناامنی‌ها باشند و اعلام کنند اگر توانایی مبارزه با این اشرار را ندارند اجازه ورود به آن کشور را به ما بدهند تا ما بتوانیم آن‌ها را سرکوب کنیم.

سردار احمدی مقدم در ادامه گفت: مگر می‌شود که آن‌ها باحمله به مرزهای ما به آن کشورها فرار کنند و تحت حمایت چتر امنیتی کشورهای همسایه هم باشند، این حرف‌ها پذیرفتنی نیست و بهانه‌ای برای فرار از مسئولیت‌هاست.

فرمانده نیروی انتظامی کشور همچنین به بحث آمران به معروف و ناهیان از منکر پرداخت و گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب همگانی و وظیفه آحاد جامعه اسلامی است که وظیفه اصلی آن بر دوش حکومت است که اولین اقدام حکومت دینی آن است که بسترهای دینی را در جامعه فراهم کند.

وی ادامه داد: در احکام امر به معروف که مقام معظم رهبری هم فرموده‌اند و اکثر علمای دینی هم تأیید کرده‌اند، کار زبانی بر دوش مردم است و در قسمت برخورد در حیطه حکومت است که برای انجام امر به معروف و نهی از منکر نیازمند همکاری مردم و همه سازمان‌های ذیربط هستیم.

سردار احمدی مقدم اظهار داشت: اگر بخواهند سازمان مردم‌نهادی همچون حفاظت از دریا و جنگل که تشکیل شده، در رابطه امر به معروف و نهی از منکر هم تشکیل دهند ما از آن حمایت می‌کنیم.( باشگاه خبرنگاران)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها