نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌های عمرانی و کشاورزی به دریاچه ارومیه ریخته نشود، برای حل بحران آن سالیانه ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۷۲۴۹۸۱
بودجه لازم برای احیای دریاچه ارومیه

موید حسینی صدر در گفت وگو با تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: نباید با اجرای طرح نکاشت, تمام دار و ندار منطقه و استان را فدای دریاچه ارومیه کرد بلکه باید به مشکل دریاچه ارومیه به شکل تیزبینانه نگریست.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی افزود: با اجرای طرح محدودیت موقت کشت در 45 هزار هکتار از اراضی حوضه آبریز دریاچه ارومیه، کشاورزان بسیاری متضرر شده و تبعات طبیعی و اقتصادی فراوانی به دنبال می آورد.

حسینی صدر تصریح کرد: بنابراین طرح عدم کاشت یک تصمیم عجولانه و نسنجیده از سوی ستاد احیای دریاچه ارومیه است و با این طرح مشکلی از دریاچه حل نمی شود و در این رابطه متاسفانه با این تصمیم تمامی برنامه های استان تحت شعاع دریاچه ارومیه قرار می گیرد چون ضمن توقف سد سازی، کشاورزی استان نیز متضرر می شود بنابراین برای احیاء و حل دریاچه باید فکری اساسی کرد.

وی افزود: نباید بودجه‌های عمرانی و کشاورزی به دریاچه ارومیه ریخته شود بلکه برای حل بحران آن یک اعتبار گسترده و زیربنایی و حجم بالای آب لازم است یعنی سالیانه 1000 میلیارد تومان هزینه شده و آب دریاچه خزر به دریاچه ارومیه انتقال یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها