قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه دو مدل از خودروهای هیبریدی مجوز ورود به کشور را اخذ کرده اند گفت: امیدواریم تا پایان سال شاهد ورود اولین سری تاکسی های پاک هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت باشیم.
کد خبر: ۷۲۴۴۷۳
ورود 10 هزار تاکسی هیبریدی به پایتخت در دستور کار

حجت الله بهروز در گفت​وگو با مهر با بیان افزود: مانع اصلی ورودی تاکسی های هیبریدی به ناوگان این بود که هیچ خودروی هیبریدی ای در لیست وارادات خودرو به کشور وجود نداشت که اخیرا دو نوع مدل از این خودروها در لیست واردات قرار گرفته و امیدواریم مدل های دیگر نیز مورد تایید قرار گیرد و زمینه ورود این خودروهای پاک به کشور فراهم شود.

وی ادامه داد: این موضوع نوید خوبی است برای سرمایه گذاران تا بتوانند نسبت به همکاری و مشارکت برای ورود تاکسی های هیبریدی به تهران اقدام کنند.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: پس از فراخوانی که داده شد، حدود 13 شرکت برای ورود تاکسی های مدرن و استاندارد هیبریدی به تهران اعلام آمادگی کردند و ما نیز به دنبال آن هستیم که شرایط ورود این تاکسی ها را تسهیل کنیم.

بهروز با بیان اینکه موضوع کمک شهرداری به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای تحقق این مهم نیز با جدیت دنبال می شود گفت:اگر ثبت سفارش هرچه سریعتر توسط شرکت ها انجام شود امید است که بتوانیم تا آخر سال شاهد ورود اولین سری تاکسی های هیبریدی به ناوگان باشیم.

وی با بیان اینکه ورود 10 هزار تاکسی هیبریدی به ناوگان در دستور کار است گفت: خودروهای هیبریدی آلایندگی بسیار کم و در حد صفر دارند. از همین رو مدیریت شهری تهران در تلاش است تا تاکسی ها و اتوبوس های پاک را در شهر فعال کند.

قائم مقام معاونت حمل و نقل و ترافیک تاکید کرد: در این راستا توسعه سامانه اتوبوس های برقی و افزایش اتوبوس های هیبریدی در شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی با تاکید براینکه همزمان با ارتقا کیفیت ناوگان و ورود تاکسی ها و اتوبوس های پاک باید خروج خودروهای فرسوده نیز با جدیت دنبال شود گفت: خوشبختانه با اقدامات خوبی که اخیرا صورت گرفته شاهد ارتقا کیفیت بنزین و گازوئیل در کشور بوده ایم اما مادامی که حتی بهترین نوع سوخت در خودروهای فرسوده به کارگیری شود بازهم شاهد آلودگی هوا خواهیم بود و نمی توانیم این معضل را از سر راه برداریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها