یک رسوایی دیگر در فوتبال ایران

دختر فوتبالیست از مدیرعامل باشگاه کتک خورد

وقتی ورزشکاران زن ایران 16 مدال درو می کنند

رکوردشکنی در اینچئون به سبک بانوان ایرانی

جام جم ورزشی: پرونده کاروان اعزامی زنان ایران به بازی های آسیایی 2014 اینچئون با کسب 16 مدال شامل 2مدال طلا ،7 مدال نقره و 7 مدال برنز در حالی بسته شد که آنان موفق شدند که رکورد مدال های خود را در بازی های آسیایی گوانگژو بهبود ببخشند.
کد خبر: ۷۲۴۲۹۹
رکوردشکنی در اینچئون به سبک بانوان ایرانی

زنان ورزشکار کشورمان در دوره قبل برپایی بازی های آسیایی ( گوانگژو 2010 ) موفق شده بودند 14 مدال شامل یک مدال طلا، 4 مدال نقره و 9 مدال برنز کسب کنند.

کاروان ورزش کشورمان با 282 ورزشکار اعزامی شامل224 مرد و 58 زن از 28 شهریورماه به اینچئون اعزام شد .

امروز ( شنبه - 12 مهرماه ) و در آخرین روز هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچئون کاروان ورزشی ایران با کسب 57 مدال (21طلا، 18نقره و 18برنز) به کار خود پایان داد.

ایران در دوره گذشته این بازیها با362ورزشکار(274مردو 88زن)باکسب 20 نشان طلا،14 نقره و 25 برنز و با مجموع 59 مدال مکان چهارم را از آن خود کرده بود.

در مقایسه با بازی های آسیایی 2010 در گوانگژو باید گفت که 370 ورزشکار به این دوره از بازی ها اعزام شد که ۸۶ نفر از ورزشکاران ، زن بودند .

در بازی های آسیایی اینچئون نخستین مدال طلای کاروان ایران را نجمه خدمتی در ماده تفنگ بادی 10 متر تیراندازی کسب کرد و همچنین حمیده عباسعلی در رشته کاراته توانست مدال طلا کسب کند.

در بازی های آسیایی 2010 تنها خدیجه آزادپور در رشته ووشو مدال طلا کسب کرد.

همچنین لیلا رجبی در پرتاب وزنه دو و میدانی ،فاطمه روحانی در وزن منهای 73 کیلوگرم تکواندو زنان ، اکرم خدابنده در وزن به اضافه 73 کیلوگرم تکواندو زنان ،نرجس امام قلی نژاد در ماده تفنگ بادی 10 متر تیراندازی، الهه منصوریان در وزن منهای 52 کیلوگرم ووشو و تیم ملی کبدی زنان در مجموع 7 مدال نقره اینچئون را کسب کردند.

در حالی که در بازی های آسیایی 2010 الهه احمدی در تیراندازی ، راحله آسمانی و پریسا فرشیدی در رشته تکواندو و تیم ملی 10 متر تیراندازی زنان در مجموع 4 مدال نقره کسب کرده بودند.

سولماز عباسی در قایق تک نفره روئینگ، آرزو حکیمی در کایاک 200 متر یک نفره کانوئینگ، سوسن حاجی پور در وزن منهای 53 کیلوگرم تکواندو، سونیا گماری در کانوی انفرادی کانو اسلالوم ، فاطمه چالاکی در وزن منهای 61 کیلوگرم کاراته زنان، نسرین دوستی در کاراته و تیم چهارنفره روئینگ شامل (حمیرا برزگر، نازیین ملایی، مهسا جاور و سولماز عباسی) نیز در بازی های آسیایی اینچئون توانستند مدال برنز کسب کنند.

اما در بازیهای آسیایی 2010 فاطمه چالاکی و سمیرا ملکی پور در کاراته ، سارا خوش جمال فکری ، سمانه شش پری وسوسن حاجی پور در تکواندو، الهه منصوریان در ووشو و تیم های کبدی زنان ، روئینگ چهارنفره زنان و تیراندازی 50 متر سه وضعیت زنان در مجموع 9 مدال برنز کسب کردند.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها