شما هر روز چقدر بابت خرید روزنامه پول می پردازید؟ چند تا روزنامه را می توانید بخرید؟ چند تا از آن روزنامه ها را فرصت می کنید، بخوانید؟ بیشتر مشتری کدام روزنامه هستید؟ اگر از شما بپرسند آیا دلتان می خواهد بدانید روزنامه های دیگر چه نوشته اند احتمالا سرتکان می دهید و می گویید «کاشکی ممکن بود ...» ما از آرزوهای شما خبر داریم و به همین علت می خواهیم به جای تان، هر روز همه روزنامه ها را بررسی کنیم و جالب ترین خبرهای شان را برای تان دستچین کنیم و به نقل از آن روزنامه ها در ستون « یواشکی روزنامه ها» بنویسیم.
کد خبر: ۷۲۴۲۳۷
مرده‌خوری به سبک مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی!

آتلانتیک: وقتی ایران محکم ایستاد آمریکا عقب‌نشینی کرد

کیهان در خبری منتشر کرد: «آمریکا مذاکرات هسته‌ای را از موضع قدرت آغاز کرد ولی در تمام مدت مذاکرات به مانند طرف ضعیف‌تر رفتار کرده است. آمریکا به صورت آشکاری نشان داده که گرسنه توافق است و ایران از این گرسنگی نهایت استفاده را می‌برد».

هفته‌نامه آمریکایی آتلانتیک با انتشار تحلیل فوق نوشت: یکی از نشانه‌های فروپاشی قابل توجه آمریکا، تصمیم ماه جولای برای تمدید مذاکرات هسته‌ای بود، آن هم درست 20 روز پس از اینکه جان کری، وزیر خارجه آمریکا، در یادداشتی در واشنگتن‌پست هشدار داد که هیچ‌گونه تمدیدی وجود نخواهد داشت؛ مگر اینکه ایران تمایل خالصی برای پاسخ به نگرانی‌های مشروع جامعه بین‌المللی از خود نشان دهد.

این در حالی بود که ایران محکم سر جای خود ایستاد و تمدید را نیز به هر نحو به دست آورد. از آن روز به بعد، مذاکره‌کننده‌های ایرانی دلیل لازم را در اختیار داشتند تا باور کنند که دست بالا را در برابر رقبای ضعیف‌تر خود دارند.

آتلانتیک می‌نویسد؛ آمریکا به سمت نتیجه‌ای می‌رود که در آن ایران همه‌چیزی که می‌خواهد را بدست آورده و هیچ‌چیز پرداخت نخواهد کرد.
آتلانتیک همچنین تصریح کرد مقامات ایران می‌دانند که سیاست چماق و هویج آمریکا بی‌اثر است.

دولت مراقب شکاف‌های حاصل از بازتولید سیاست تعدیل باشد

کیهان نوشت :یک استاد دانشگاه علامه طباطبایی از دولت خواست با مطالعه گزارش مربوط به غالب‌مانی‌های اقتصادی دوره سازندگی از تکرار سیاست‌های فاجعه‌بار تعدیل اقتصادی پرهیز کند.

فرشاد مومنی در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: در نظام تصمیم‌گیری در سطوح بالای اقتصادی وجه غالب به سمت بسته سیاستی تعدیل ساختاری است علایم بسیار نگران کننده‌ای در همین بسته سیاستی دولت در این زمینه وجود دارد که کسانی از درون دولت و از نزدیکان رئیس‌جمهور به صورت کاملا شعاری و تبلیغاتی گفته‌اند این بسته نسبتی با برنامه تعدیل ساختاری ندارد اما حداقل با هفت گروه استدلال می‌توان نشان داد این ادعای تبلیغاتی اعتبار کارشناسی ندارد و همچنان در بن مایه این بسته، سمت‌گیری‌های مخرب و ضدتوسعه‌ای تعدیل اقتصادی وجود دارد باید به دولت گوشزد کرد روندهای واگرایی و بحران آفرینی ناشی از اجرای برنامه تعدیل اقتصادی را یک بار دیگر مرور کارشناسی کند.

این اقتصاددان اصلاح‌طلب با اشاره به سال‌های پایانی دوره سازندگی که سیاست‌های تعدیل اقتصادی باعث شد تورم تا 49درصد افزایش پیدا کند، اظهار داشت: اگر مشاوران رئیس‌جمهور بخواهند نسبت به رئیس‌جمهور و آینده کشور صادقانه برخورد کنند، حداقل گزارش‌های اقتصادی سال‌های 1372، 1373 و 1374 را که سازمان برنامه سابق تهیه کرده بود و نیز مقاله مشاور اقتصادی ایشان درباره عملکرد تعدیل در دهه 1370 و شکاف وحشتناک میان آنچه فکر می‌کردند و آنچه شد در اختیار رئیس‌جمهور قرار دهند تا مورد مطالعه قرار دهد.

مؤمنی همچنین با اشاره به احتمال باز تولید برخی سیاست‌های غلط دولت گذشته در ارائه آمار نادرست گفت: آقای روحانی در رقابت‌های انتخاباتی بسیار شفاف سخن می‌گفت. شفاف سخن گفتن و وعده دادن‌های وی این توقع را ایجاد کرد که اگر این فرد بر مسند ریاست دولت قرار گیرد، با چنین مسایلی برخورد فعال، آگاهانه و با برنامه خواهد داشت. اطرافیان ایشان هم پس از انتخاب ایشان، مرتبا در مصاحبه‌هایشان می‌گفتند برای تک‌تک مسایل موجود در کشور برنامه‌های مشخص دارند. آقای روحانی پس از انتخاب به صورت لاینقطع تاکید می‌کرد بر وعده‌هایی که در مبارزات انتخاباتی داده، پایبند است.

این مسئله بسیار روحیه‌بخش و امیدوارکننده بود به اعتبار این ملاحظات، وقتی سند لایحه بودجه سال 1393 ارایه شد، مشاهده کردیم در مورد این مسئله برخورد دوگانه‌ای صورت گرفته است. آن برخورد دوگانه عبارت از این بود که آنچه مربوط به ظواهر امور می‌شود به سرعت اصلاح شد یعنی برای مثال دولت درست سر موعد قانونی لایحه بودجه را به مجلس تقدیم کرد. اما وقتی متن لایحه بودجه و پیوست‌های آن در اختیار ما قرار گرفت، متاسفانه دیدیم تمامی مشکلات ساختاری نظام بودجه‌ریزی کشور که البته منحصر به دولت آقای احمدی‌نژاد نبود و در دولت‌های پیش از وی نیز وجود داشت کمتر یا بیشتر، دراین سند همچنان به قوت خود باقی است.

مؤمنی این را هم گفته که «پایداری نظام ملی‌ بیش از هر چیز به نوع نگاه دولت به مساله عدالت اجتماعی وابسته است. آن چیزی که بسیار نگران کننده بوده این است که دولت به صورت انفعالی در مواجهه با تجربه دولت قبلی که به طرز وحشتناکی از عدالت بد دفاع کرد طی بالغ بر یک سال گذشته کوچک‌ترین اهتمامی در جهت اصلاح رویه‌های دولت قبل در این زمینه و مطرح کردن یک رویکرد توسعه عادلانه مشاهده نمی‌شود. صمیمانه می‌گویم این یکی از راهبردی‌ترین خطاها در دولت فعلی است دولتی که تا این حد به امور ظاهری اعتنا و اهتمام داشته طی بالغ بر یک سال گذشته حتی یک بار حرف از عدالت اجتماعی نیز به میان نیاورده است... اگر دولت در تلاش‌های آتی خود به این مسئله خطیر چه در سند لایحه بودجه 1394 و چه در سند لایحه برنامه ششم توسعه توجه نکند، نه تنها برای خود نام نیک نخواهد گذاشت، بلکه کشور را نیز با چالش‌های بسیار جدی‌تری در آینده روبه‌رو خواهد کرد.»

وی درباره آمارهای دولتی مربوط به رونق تولید و رشد اقتصادی گفته است: متاسفانه دولت هنوز اجزای ادعای خود را اعلام نکرده تا بتوانیم با دقت آن را مورد تحلیل قرار دهیم. اما تا آنجایی که به گزارش‌های سال 1392 مربوط می‌شود، شاهد بوده‌ایم در بسیاری از رشته فعالیت‌های صنعتی مهم، رشد منفی شدت هم پیدا کرده بود. دولت باید جزئیات و منطق رفتاری پشت این تغییرات ادعایی را ارایه دهد به صرف اینکه آماری منتشر شود و ادعایی براساس آن مطرح شود، به گمان من کافی نیست.

90 هزار موشک حزب‌الله اسرائیل را تهدید می‌کند

کیهان اعلام کرد : رسانه‌های صهیونیستی با بررسی نبرد اخیر غزه و قدرت موشکی جنبش حماس، توان رزمی حزب‌الله را تحلیل کرده و از اقتدار موشکی آن ابراز نگرانی کردند.

«امنون آبرامویچ» تحلیلگر ارشد مسائل سیاسی کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت: در هر لحظه 170 هزار موشک اسرائیل را تهدید می‌کند.

وی افزود: حماس عملیات خود را با 9 هزار موشک علیه اسرائیل آغاز کرد. حزب‌الله لبنان در صورت جنگ، حملات خود را با 90 هزار موشک آغاز می‌کند. کلاهک موشک‌های حماس 50 کیلوگرمی هستند اما کلاهک موشک‌های حزب‌الله 500 کیلوگرم وزن دارند.

این تحلیلگر صهیونیست با اشاره به توانمندی تسلیحاتی و قدرت بیشتر حزب‌الله لبنان در مقابله با نیروهای مقاومت فلسطین افزود: موشک‌های حماس مناطق نامشخصی از مرزهای اسرائیل را هدف قرار می‌دهند و موشک‌های حزب‌الله، مجهز به سیستم «جی‌پی‌اس» هستند و منطقه خاصی را نشانه می‌گیرند.

به گزارش العالم آبرامویچ گفت: جنگ با حزب‌الله قابل مقایسه با جنگ غزه نیست. تهدیدهای ناشی از تونلهای حماس در مناطق مرزی، قابل قیاس با موشکهای بالستیکی که از مرزهای شمالی، اسرائیل را هدف قرار می‌دهند، نیستند.

رژیم صهیونیستی در جنگ اخیر خود علیه نوار غزه نتوانست به اهداف از پیش تعیین شده خود یعنی از بین بردن ساختار زیربنایی مقاومت فلسطین و متوقف کردن شلیک موشک‌ها از نوار غزه به درون فلسطین اشغالی دست یابد به گونه‌ای که این حملات موشکی تا آخرین روز نبرد ادامه یافت و گروه‌های مقاومت در طول این جنگ همه مناطق فلسطین اشغالی را در تیررس موشک‌های خود داشتند. نیروهای مقاومت فلسطین در همین راستا با شلیک موشک به تل‌آویو و فرودگاه بن‌گورین این شهر و ناامن کردن آن، پرواز هواپیماهای خارجی به فلسطین اشغالی را به حالت تعلیق درآوردند.

خاطره انتقام از مردم با توسل به بیگانه را فراموش کردید؟!

کیهان منتشر کرد : هاشمی رفسنجانی می‌گوید اقلیت، انتقام از مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرد.

آقای هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی که فرهیختگان چند استان معرفی شده، ضمن قرائت سوره نصر گفت: حرکت «فوج فوج» سال گذشته مردم در انتخابات را از مصادیق فتح در تعریف قرآن می‌دانیم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از مسلمانان به امید فتح مکه از مدینه حرکت کردند، اما در محلی به نام حدیبیه، پیامبر(ص) با توجه به مجموعه عوامل و شرایط تصمیم گرفتند که با مشرکان به دلیل حفظ مصالح و منافع اسلام، صلح کنند که همان فتح‌المبین است.

هاشمی رفسنجانی انتخابات سال 92 را حاصل حضور هوشمندانه مردم دانست و اظهار کرد: همه ابزارهای تبلیغاتی در اختیار یک جناح خاص بود. اما مردم نجیبانه به میدان آمدند و اعتدال را انتخاب کردند.

وی در پاسخ به مطالبات حاضران که خواستار توجه بیشتر دولت به وعده‌های انتخاباتی خویش بودند، گفت: دولت به همه شعارها پایبند است، اما مجموعه شرایط را ببینید که چگونه یک اقلیت محدود در مقابل همه اقدامات مثبت حتی انتصابات بر حق دولت هیاهو می‌کنند.
هاشمی رفسنجانی از عصبانیت افراطیون و تندروها از مردم ایران خبر داد و گفت: از صبوری مردم سوء استفاده می‌کنند و انتقام مردم را از دولت منتخب آنها می‌گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت تعامل کشورها در دنیای کنونی، گفت: دولت یازدهم به حق کلید حل مسائل را سیاست خارجی تشخیص داد و براساس همان در جهت احقاق حق مردم ایران برنامه‌ریزی و فعالیت می‌کند.

هاشمی رفسنجانی، اعتماد دو طرف را سرمایه‌ای برای مذاکرات سیاسی خواند و با تأکید بر پرهیز از بهانه‌گیری‌ها، گفت: ایران بارها ثابت کرده که آماده است برای اثبات جهانیان اعتمادسازی کند، اما طرف‌های مقابل نیز باید در مسیر قانون حرف بزنند و اقدام کنند.

این اظهارات از جهات مختلف متناقض به نظر می‌رسد. از جمله اینکه آیا اگر مردم به نامزد مورد نظر ما رأی دادند این «فتح» است اما اگر همان مردم میزان مشارکت بالاتر به ما رأی ندادند و به رقیب ما رأی دادند، «فتح» نیست و باید علیه آن اردوکشی خیابانی کرد و آشوب به راه انداخت؟! اگر ایستادن مقابل دولت منتخب پسندیده نیست، پس چرا آقای هاشمی و برخی احزاب دست‌ساز وی چه با دولت برآمده از انتخابات سال 84 و چه با دولت برآمده از انتخابات 88 خصومت ورزیدند و از هیچ کارشکنی و تخریبی مضایقه نورزیدند. آیا معنای آن همه کارشکنی و سنگ‌اندازی انتقام از مردم در سال‌های 84 و 88 نبود؟! و آیا اصل این اقدامات در زمینه ایجاد اغتشاش و التهاب و قانون‌شکنی و ناامیدی و سیاه‌نمایی، مصداق بارز تندروی محسوب نمی‌شود؟!

از سوی دیگر باید پرسید آقای هاشمی چگونه اجازه می‌دهد به نامزدهای انتخابات سال 92 توهین کند و با طرح این ادعا که مردم اعتدال را انتخاب کردند، تلویحاً نامزدهای رقیب را افراطی وانمود کند؟ آیا به این معنا نامزد شکست خورده انتخابات سال 84 خود آقای هاشمی افراطی محسوب نمی‌شود؟!

نکته دیگر اینکه امروز رئیس جمهور و برخی مسئولان دولتی به درستی تشخیص داده‌اند که همه تخم‌مرغ‌های خود را نباید در سبد دیپلماسی و مذاکره با غرب بگذارند و طرح این ادعا که کلید حل مسائل، در سیاست خارجی است نه تنها هیچ کمکی به دولت نمی‌کند بلکه بستن دست و پای دولت در مذاکرات و بدون گزینه معرفی کردن دولت محترم در این مذاکرات می‌باشد. و بالاخره اینکه با وجود بدعهدی‌ها و زورگویی‌های یک سال اخیر آمریکا و غرب، آقای هاشمی از کدام اعتماد و سرمایه اعتماد دو طرفه سخن می‌گوید؟

گفتنی است به گواهی اسناد موجود که فتنه‌گران هرگز جرأت نفی آن را نداشته‌اند، اصحاب و سران فتنه در جریان فتنه 88، برای مقابله با جمهوریت نظام و زیر سؤال بردن انتخابات و حضور 85 درصدی مردم، دست به دامان بیگانگان شدند تا آنجا که مقامات رژیم صهیونیستی از آنها با عنوان «بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران» یاد کردند و اوباما، حمایت از فتنه‌گران را یکی از اهداف استراتژیک آمریکا دانست و تمامی گروههای ریز و درشت ضد انقلاب، حتی عبدالمالک ریگی به حمایت از فتنه یاد شده برخاستند و...

یادآور می‌شود رجانیوز در واکنش به اظهارات آقای هاشمی نوشت: الحق و الانصاف کلاهتان را قاضی کنید ببینید چه کسی بخاطر «نه» شنیدن، از مردم انتقام گرفت؟ جناب آیت‌الله درست است که ما ایرانی‌ها حافظه تاریخی ضعیفی داریم، اما نه دیگر آنقدر ضعیف که فراموش کنیم سال 88 جریان مورد حمایت شما چه بر سر کشور آورد و چه انتقامی از مردم گرفت. یادمان نرفته که شیرینی حماسه حضور 85 درصدی انتخابات را به کام مردم زهر کردند و شما فقط سکوت کردید و نظاره‌گر بودید که چطور نه تنها مردم و دولت منتخب آنها، بلکه نظام اسلامی باید تاوان انتخاب مردم را بدهد. انتخابی که به مذاق شما و دوستدارانتان خوش نیامده بود... یکی از یاران نزدیک شما که اکنون سخنگوی دولت هم هست، به صراحت در تلویزیون اعلام می‌کند «که ما دلمان هیچ گاه با انتخاب مردم در سال 84 صاف نشد و نتوانستیم این انتخاب را بپذیریم.»

رجانیوز افزود: لفظ انتقام، شایسته سخن پراکنی‌های دختر شما در میان فتنه‌گران است نه اقدامات منتقدان دولت. لفظ انتقام شایسته اقدامات پسر شماست که اکنون در دادگاه در حال رسیدگی است نه سخنرانی‌های مخالفنین دولت و تذکرهای آنها در مجلس.

مرده‌خوری به سبک مریم قجر عضدانلو ابریشمچی رجوی!

کیهان در خبری منتشر کرد : زن فرانسوی با استفاده از فناوری‌های نوین راز سرقت‌های متعدد از قبرستان‌ها را فاش کرد. روزنامه فیگارو از گشوده شدن پرونده‌ای در دستگاه‌های انتظامی و قضایی شهر «اورسوراواز» خبر داده که بر اساس آن رد سرقت‌های شبانه از قبرستان‌های این شهر در محل اسکان اعضای گروهک منافقین یافت شده است.

فیگارو نوشت: همه چیز از زمانی شروع شد که یکی از ساکنان این منطقه متوجه ناپدید شدن گلدان‌های گل روی قبر همسرش شد. زن 59 ساله فرانسوی بعد از تکرار این اتفاق از فناوری‌های جدید کمک گرفت تا بتواند سارق گل‌ها را بیابد و این بار گلدان‌ها را به ردیاب‌های جی‌پی‌اس مجهز کرد.

ماجرا زمانی جالب‌تر شد که زن فرانسوی با تعجب متوجه شد که این گلدان‌های دزدیده شده در مناطق تحت کنترل سازمان مجاهدین ایران (گروهک تروریستی منافقین) قرار داده شده‌اند.

او به همراه ماموران انتظامی وارد این منطقه شد و دو گلدانی که در آنها جی‌پی‌اس جا گذاشته بود را شناسایی کرد.

به نوشته پاریزین یکی از اعضای گروهک منافقین بعد از مراجعه ماموران مدعی شد که این گلدان‌ها را از سوپرمارکت خریداری کرده اما وقتی متوجه وجود جی‌پی‌اس‌ها شد ادعای خود را پس گرفت و راز سرقت‌ها برملا شد.

این مناطق از سال 1980 محل اسکان اعضای گروهک منافقین است و مریم رجوی سرکرده این گروهک سال‌ها قبل توسط پلیس فرانسه در همین محل بازداشت شده بود.

مجوز ویژه دولت برای یک گردهمایی بین المللی

خراسان نوشت : بر اساس بررسی های کارشناسان یک نهاد نظارتی، در حالی که بر اساس مصوبه مهرماه سال گذشته دولت مقرر شده بود سقف هزینه های پرداختی از محل اعتبارات دستگاه ها برای برگزاری سمینارها و گردهمایی های بین المللی مبلغ 150 میلیون تومان تعیین شود، اما در پی ابلاغیه روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی، به رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مجوز داده شده اولین گردهمایی بین المللی گردشگری و توسعه پایدار را تا سقف هزینه 450 میلیون تومان برگزار کند.

مجوز رییس جمهور برای واگذاری 30 ساله یک زمین جهت پارکینگ

خراسان اعلام کرد : طبق پیشنهاد وزیران عضو کمیسیون لوایح که چندی پیش با موافقت حجت الاسلام روحانی رییس جمهور کشورمان به دستگاه های مربوطه ابلاغ شده است، مقرر شده حق استفاده از 1500 مترمربع زمین واقع در بخش ۱۷ رودبار الموت در محدوده شهر معلم کلایه شهرستان قزوین، مطابق مختصات جغرافیایی مشخص شده روی نقشه تایید شده به مهر هیئت دولت، به مدت 30 سال جهت پارکینگ عمومی به شهرداری این منطقه واگذار شود.

چه کسی مذاکرات را به سرنوشت کشور گره زده است؟

ایران در خبری نوشت : در حالی‌که دولتمردان فعلی بارها اعلام کرده‌اند اگر مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نرسد باز هم اتفاقی نمی‌افتد و سرنوشت کشور به این مذاکرات گره نخورده است، اما برخی رسانه‌ها بی‌توجه به این سخنان به تبلیغات منفی علیه دولت رو آورده و از تیترهایی شبیه «سرنوشت مذاکرات را به مسائل هسته‌ای گره نزنید» استفاده می‌کنند. این تیترها در شرایطی بر پیشانی این رسانه ها نقش می بندد که دولت در راستای مقاوم‌سازی اقتصاد کشور پیشی گرفتن صادرات بر واردات را به جد در دستور کار قرار داده و آمارهای اقتصادی این روزها مانند رشد اقتصادی6/4 درصدی یا افزایش 04 درصدی صادرات تأیید کننده درستی راهی است که دولت انتخاب کرده است.

حرکت داورکره‌ای برای حفظ‌ حجاب بانوی ایرانی

ایران منتشر کرد : رسانه‌های ایرانی دیروز گزارش دادند در بازی کبدی بانوان ایران مقابل هند، در یک صحنه هندی‌ها بازیکن ایران را از زمین بیرون انداختند. این اتفاق باعث شد تا مقنعه بانوی ایرانی از سرش خارج شود. در همین لحظه داور کره‌ای بازی در حرکتی جالب کت خودش را در آورد و روی سر بازیکن ایران انداخت تا او به کمک بازیکنان هندی مقنعه اش را سرش کند.

بازتاب یک کاریکاتور جنجالی

ایران در خبری نوشت : انتشار کاریکاتوری درباره رئیس دولت قبل در نشریه فکاهی «خط خطی» جنجالی شد. این نشریه با استناد به خبری که اعلام کرده 600 هزار ایرانی آلزایمر دارند، کاریکاتور رئیس دولت قبل را منتشر کرده که پس از خواندن این خبر گفته است: آخ جون! 600 هزار تا رأی جور شد. انتشار این کاریکاتور بازتاب زیادی در فضای اینترنتی داشته است. مدیر این نشریه فکاهی به خبرگزاری ایسنا گفته است تاکنون کاریکاتورهایی از مقامات سیاسی منتشر کرده ایم و فکر نمی‌کنیم که مشکلی داشته باشد.

تأیید حکم برادر مه‌آفرید خسروی و همسرش

ایران نوشت : حکم پرونده مهرگان امیر خسروی قطعی شد و به اجرای احکام ارجاع شد.به گزارش خبرنگار حوزه قضایی روزنامه «ایران» پرونده مهرگان امیر خسروی(برادر مه آفرید خسروی) مبنی بر 20 سال حبس،رد مال و پرداخت چند میلیارد جزای نقدی در مرجع تجدید نظر تأیید شد.
مهرگان امیر خسروی ۵۰ساله و متولد رودبار است و پرونده وی به جرم جعل اسناد، رشوه و کسب غیرقانونی در دادگاه انقلاب تشکیل و به طور غیابی رسیدگی شد. وی متواری و تحت تعقیب پلیس اینترپل است. همچنین حکم حبس و پرداخت جزای نقدی همسر وی هم قطعی و به اجرای احکام ارجاع شد.

رقم واقعی اختلاس سیرجان

ایران منتشر کرد : «سیدمحمود علیزاده» رئیس دادگستری شهرستان سیرجان در باره اختلاس شهرداری گفت: «کل مبلغ اختلاس شده 709 میلیون تومان بوده است» وی افزود: در همین راستا نیز دو پرونده دیگر، هر کدام با رقم 300 میلیون تومان در دست بررسی هستند.»

«انتخاب» فیلتر شد

ایران در خبری منتشر کرد : سایت انتخاب فیلتر شد.به گزارش تیک نیوز«مصطفی فقیهی» مدیرمسئول سایت در این باره گفت: «هنوز چیزی کتباً به من ابلاغ نشده.» وی افزود ظرف سه هفته اخیر، آقای حمید پورمحمدی گل سفیدی 3 شکایت و بانک سپه و مدیرعاملش 12 شکایت در دادسرای فرهنگ و رسانه مطرح کرده‌اند که بخش زیادی از آن، هنوز تفهیم اتهام نشده است.

زنجانی ها با گردشگران خارجی بی مهری کردند

جمهوری اسلامی اعلام کرد : خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی از زنجان گزارش داد: اولین گروه گردشگران اروپایی که با قطار به کشورمان سفر کرده‌اند مورد بی‌مهری وبی‌توجهی مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان قرار گرفتند.

بر اساس این گزارش، این گردشگران که از کشورهای آلمان، روسیه، سوئیس، انگلستان، استرالیا، ایتالیا، چین و ژاپن به منظور بازدید از اماکن مذهبی و آثار تاریخی شهرهای زنجان، یزد، اصفهان، شیراز و تهران، وارد کشور شده‌اند به دلیل عدم برنامه ریزی مسئولین ذیربط در زنجان، که اولین مقصد این تور گردشگری بود حتی یک بروشور هم که مربوط به آثار تاریخی استان باشد دریافت نکردند و پس از بازدید از رختشویخانه و گنبد سلطانیه و حضور در بازار زنجان این استان را با دست خالی ترک کردند.

یکی از مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری زنجان از برنامه سفر این تور گردشگری به زنجان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: ما فقط نوازندگان محلی را برای خوش‌آمدگویی به راه آورده‌ایم و کلیه برنامه‌ها بر عهده اداره کل راه‌آهن شمالغرب می‌باشد. با توجه به اینکه مسئولین مربوطه بارها بر جذب توریست به استان و درآمدزایی بالای صنعت گردشگری تاکید کرده‌اند، انتظار میرود این مسئولین تمهیداتی بیاندیشند تا بتوان در جذب توریست و کسب درآمد از این صنعت به موفقیت‌هایی دست پیدا کرد.

پولدارترین ایرانی کیست؟

آرمان منتشر کرد : شنیده شد که مجله فوربس که هرساله لیست پولدارترین افراد دنیا را منتشر می‌کند، امسال در یک اقدام جالب، با معادل‌سازی ارزش دارایی افراد در مقاطع زمانی مختلف تاکنون، برای اولین‌بار لیستی را منتشر کرده است که در آن 200 نفر که در طول تاریخ بیشترین ثروت را داشته‌اند، معرفی شده‌اند. اولین نفر در این لیست که به‌عنوان پولدارترین فرد در تاریخ معرفی شده، چنگیزخان با 417 میلیارد دارایی است! فردا نوشت؛ نکته جالبی که در این لیست به چشم می‌خورد، وجود تنها یک ایرانی در این لیست 200 نفره است، که در این رده‌بندی جایگاه 193 را به خود اختصاص داده است. برخلاف تصور اکثر ایرانیان درمورد پولدارترین فرد ایرانی! این عنوان به پیر امیدیار، مدیر سایت ebay اختصاص دارد.

خبرنگار شبکه خبر آزاد شد

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که جهاد البدوی، خبرنگار شبکه خبر در شهر الخلیل آزاد شد. شبکه خبر گزارش داد؛ جهاد البدوی، خبرنگار شبکه خبر در شهر الخلیل کرانه باختری که توسط نیروهای رژیم‌صهیونیستی بازداشت شده بود، آزاد شد. نیروهای رژیم‌صهیونیستی، جهاد البدوی را روز چهارشنبه درحالی که درحال گزارش درباره حمله ارتش رژیم‌صهیونیستی به اردوگاه فلسطینی بود، بازداشت کرده بودند.

حرکت‌ جالب داور کره‌ای برای ‌حجاب بانوی ایرانی

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که حرکت جالب داور کره‌ای در مسابقات کبدی، با تشویق تماشاگران حاضر در ورزشگاه همراه بود. خبرآنلاین نوشت؛ در بازی کبدی بانوان ایران مقابل هند، در یک صحنه هندی‌ها بازیکن ایران را از زمین بیرون انداختند. این اتفاق باعث شد تا مقنعه بانوی ایرانی از سرش خارج شود. در همین لحظه داور کره‌ای بازی در حرکتی جالب کت خودش را درآورد و روی سر بازیکن ایران انداخت تا او به کمک بازیکنان هندی مقنعه‌اش را سرش کند. حرکت این داور کره‌ای باعث شد تا ایرانی‌های حاضر در سالن این داور را تشویق کنند.

اعلام رقم اختلاس شهرداری سیرجان

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که در پی انتشار خبر مربوط به اختلاس در مجموعه شهرداری و شورای شهر سیرجان، نماینده مردم سیرجان در خانه ملت و رئیس دادگستری شهرستان سیرجان توضیحاتی را ارائه کردند. فرارو نوشت؛ «شهباز حسن‌پور» ضمن تکذیب ارقام منتشرشده در این پرونده تاکید کرد: مبالغ عنوان شده مغرضانه مطرح شدند و طبق اعلام منابع موثق قضایی رقم واقعی نزدیک به 800 میلیون تومان است. چندی پیش اما، «منصور آبیار» شهردار سابق سیرجان مبلغ مورد اختلاس از سوی مسئولان شهرداری و شورای اسلامی شهر را تا روز یکشنبه هفته جاری، حدود شش میلیارد تومان عنوان کرده بود.

دیپلمات ایرانی با عیسی قاسم دیدار نکرده

آرمان نوشت : شنیده شد که سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه با صدور بیانیه‌ای خبر روزنامه «الوطن» وابسته به دیوان پادشاهی بحرین مبنی بر دیدار دیپلمات‌های این سفارت با شیخ «عیسی قاسم» مرجع شیعیان این کشور را تکذیب کرد. فارس نوشت؛ در بیانیه سفارت ایران در منامه خطاب به سردبیر روزنامه الوطن آمده است: سفارت جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد که خبر صفحه نخست روزنامه الوطن در تاریخ 2-10–2014 تحت‌عنوان «مشورت دیپلماتیک ایران با عیسی قاسم به منظور تصمیم‌گیری درباره انتخابات» دروغ و عاری از صحت است و تاکید می‌کند که هیچ‌گونه دیداری بین دیپلمات‌های این سفارت و جناب آیت‌ا... شیخ عیسی قاسم صورت نگرفته است.

آب‌دزدی به‌خاطر خشکسالی

آرمان در خبری منتشر کرد : شنیده شد که مدیر آموزش و پرورش کاشمر گفت: برای تامین آب مورد نیاز 12 هزار اصله نهال در اردوگاه دانش‌آموزی مجبور به آب‌دزدی شده‌ایم. تابناک نوشت؛ ایرج سعادتمند با بیان اینکه تمامی نهال‌هایی که در این اردوگاه کاشت شده بودند به‌دلیل نبود آب درحال خشک شدن بود، افزود: به‌دلیل اینکه در این اردوگاه یک قطره آب نبود، مجبور می‌شدیم از ساعت 12 شب تا 2 صبح به صورت غیرمجاز آب برداشت کنیم. او با اشاره به اینکه 30هکتار از زمین اردوگاه ثبتی است و 30 هکتار دیگر غیرثبتی ابراز کرد: اخیرا تفاهمنامه خوبی با متولی موقوفه مرحوم فتحی به امضا رسیده که براساس آن آب از چاه موتور این موقوفه به محل اردوگاه منتقل خواهد شد. اگر این این تفاهمنامه طی مدت کوتاهی عملی شود، یکی از دغدغه‌های بزرگ در زمینه آبیاری درختان رفع خواهد شد.

ناپدیدشدن سرباز آمریکایی در خلیج‌فارس

آرمان نوشت : شنیده شد که نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد: عملیات جست‌وجو برای یافتن یکی از سربازان آمریکایی آغاز شده؛ سربازی که از یک فروند بالگرد عازم جنگ با گروه تروریستی داعش به داخل آب‌های خلیج فارس سقوط کرد. ایرنا نوشت؛ در بیانیه فرماندهی مرکزی نیروی دریایی آمریکا آمده است: یک فروند بالگرد از نوع «ام‌وی 22 آسپری» دچار نقص فنی شد و خلبان در آن لحظه نتوانست آن را کنترل کند. در این حادثه دو سرباز به داخل آب های خلیج فارس سقوط کردند که یکی از آنها نجات یافت اما دومی همچنان ناپدید است. خلبان کنترل بالگرد را مجددا به دست گرفت و به سلامت روی عرشه ناو هواپیمابر فرود آمد.

عجیب‌ترین اسامی در شناسنامه‌های ایرانی

آرمان اعلام کرد : شنیده شد که مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت‌احوال کشور با اشاره به ممنوعیت برخی اسامی برای نامگذاری افراد گفت: انتخاب نام با اعلام‌کننده است و به موجب ماده ۲۰ قانون ثبت احوال و تبصره‌های آن انتخاب نام‌هایی که موجب هتک حیثیت مقدسات اسلامی بوده و همچنین عناوین و القاب و نام‌های زننده یا نا‌متناسب با جنس ممنوع است. باشگاه خبرنگاران نوشت؛ اسماعیلی تصریح کرد: تشخیص نام‌های ممنوع با شورای‌عالی ثبت احوال بوده و این شورا نمونه‌های آن را تعیین و به سازمان اعلام می‌کند. وی به بخشی از اسامی باورنکردنی افراد که طی سال‌های گذشته در ثبت احوال به ثبت رسیده اشاره کرد و گفت: نام‌هایی از قبیل آفت، عذاب، نوشابه، گشنه، پرتقال، حیاط، پیرزن، قابلمه، پشه، گلابی، بستنی، میرخدا، میرزا، میش و... از جمله مواردی بوده که طی سال‌های گذشته به ثبت رسیده و درحال حاضر در ثبت‌احوال جمع‌آوری شده و افراد با این نام می‌توانند اسم خود را تغییر دهند.

انتقاد هواشناسی تهران از امواج پارازیت

قدس نوشت : داود پرهیزگار رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: رادار هواشناسی پایتخت احتمالاً به دلیل امواج پارازیت دارای نویز است و این موضوع یک سوم تصاویر هواشناسی این شهر را نامفهوم کرده است.

شهرام جزایری آزاد شد

قدس در خبری نوشت : شهرام جزایری که 11 سال پیش به اتهامهای مختلف محکوم و زندانی شده بود، صبح جمعه آزاد شد. تحصیل مال از طریق نامشروع، پرداخت رشوه به دفعات و به افراد مختلف، تحصیل معافیت از خدمت نظام وظیفه عمومی به صورت متقلبانه، اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی، تصرف غیرمجاز در اموال و وجوه توقیف شده و خروج غیرمجاز از مرزهای کشور، اتهامهای شهرام جزایری در گذشته بود.

بازداشت گزارشگر شبکه خبر

قدس اعلام کرد : نیروهای رژیم صهیونیستی، گزارشگری را که برای شبکه خبر کار می‌کرد، در شهر الخلیل بازداشت کردند. جهاد البدوی در حالی که در حال گزارش درباره حمله ارتش اسراییل به اردوگاه فلسطینی بود،بازداشت شد.

فیلتر کردن کار پلیس نیست

قدس نوشت : سردار احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم ناجا در جمع خبرنگاران در خصوص شبکه‌های اجتماعی گفت: فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی وظیفه نیروی انتظامی نیست و مراجع قضایی باید نسبت به تصمیم‌گیری در این خصوص اقدام کنند و اجرای این تصمیم نیز بر عهده دیگر نهادهاست و نیروی انتظامی در این ارتباط وظیفه‌ای ندارد.

حمله به زنان محجبه در استرالیا

قدس منتشر کرد : چند زن مسلمان و دانشجوی رشته پزشکی استرالیا همزمان با فشار دولت کانبرا به زنان مسلمان و ممنوعیت استفاده از برقع در برخی اماکن، مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفتند.

اخطار استاندار به 100 واحد صنعتی

قدس خبر داد: سید حسین هاشمی استاندار تهران گفت: به 100 واحد صنعتی نزدیک رودخانه جاجرود اخطار کتبی داده ایم و در صورت بی‌اعتنایی، بر اساس قانون با آنها برخورد می شود.

قطع 40 درخت باغ تاریخی فلاحت

قدس منتشر کرد: عطا حسن‌پور مدیر روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: حدود 40 درخت در شهرستان خرم‎آباد قطع شد. وی افزود: این تعداد درخت از باغ تاریخی فلاحت توسط مرکز تحقیقات جهادکشاورزی قطع شد.

واکنش وزیر به وجود نیترات در آب تهران

قدس خبر داد: دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت در خصوص برخی از شایعات مبنی‌بر وجود نیترات در آب آشامیدنی تهران گفت: در حوزه غذا بهتر است بگذارند کسانی که مسؤول هستند، اظهارنظر کنند.

هر اتفاقی بیفتد، زیر سر آمریکاست!

قدس منتشر کرد: کریستینا فرناندزرئیس جمهور آرژانتین که سخنان ضد صهیونیستی را در صحن سازمان ملل بیان کرد، در اظهاراتی گفت: وقوع هر اتفاقی برای من از سوی آمریکا خواهد بود، نه از سوی شرق و داعش و همچنین احتمال حمله به من نیز وجود دارد.

درخواست کمک برای مبارزه با مگس سفید

قدس منتشر کرد: مجتبی عبداللهی معاون خدمات شهری شهردار تهران از مبارزه شهرداری تهران با سفید بالک (مگس سفید) در شهر تهران خبر داد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی نیز با همکاری کشاورزان می‌ تواند در این زمینه اقدام خوبی انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها