مقامات سوریه، وضعیت 180 مسلحی که در چندین منطقه ریف دمشق تسلیم شده وسلاح و مهماتشان را تحویل داده بودند، برای بازگشت به جامعه و زندگی عادی بررسی کردند.
کد خبر: ۷۲۳۹۶۹
180 فرد مسلح تسلیم ارتش سوریه شدند

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، مراکز ویژه ای با بررسی شرایط روحی و اجتماعی افراد مسلح تسلیم شده، در تلاشند تا آنان را بدون مشکل به محیط اجتماعی خود و زندگی عادی بازگردانند.

ناظران معتقدند تلاش ها برای ایجاد آشتی ملی، تشویقی برای دیگر افراد مسلح درمناطق مختلف برای تسلیم و بازگشت به زندگی عادی است.

گفتنی است تلاش ها برای ایجاد آشتی ملی که از چندین ماه پیش در مناطق مختلف ریف دمشق آغاز شده است به ثمر نشسته و این بار با تسلیم 180 فرد مسلح و بررسی وضعیت این افراد در مناطق سوق وادی بردی، دیر مقرن، یلدا، ببیلا و بیت سحم در ریف دمشق نتیجه داد.

افرادی که وضعیتشان بررسی شده، پس از پایان اقدامات قانونی در مرکز ویژه ای تحت نظر کارشناسان از نظر روحی و اجتماعی برای بازگرداندن دوباره آنان به جامعه مورد حمایت قرار می گیرند.

یکی از مسوولان فعال دراین مراکز گفت: ما مستقیم پذیرای گروه های مسلحی هستیم که مایل به تسلیم شدن هستند و همه اطلاعات و اعترافات مورد نیاز نهادهای مختلف مانند هویت دقیق افراد و شماره تلفن آنان را جمع آوری می کنیم و سپس برای اداراتی که خواستار آن هستند، ارسال می کنیم و همه این اقدامات، برای تسریع در فرایند آشتی است و هیچ مانع و مشکلی وجود ندارد.

وی افزود: ما خدماتی به آنان ارایه می دهیم. یک آشپرخانه مرکزی، اتاق های خواب، دفاتر مدیریت و سالن فرهنگی برای برگزاری نشستهایی برای آنان در اختیار داریم.

گفتنی است آثار پشیمانی و در عین حال خوشحالی و تصمیم جدی آنان برای پشت سرگذاشتن گذشته را - پس اقدام دولت سوریه در زمینه ایجاد تسهیلاتی برای آنان- به راحتی می توان در چهره بسیاری از آنان مشاهده کرد.

یکی از افراد مسلحی که وضعیتش در حال بررسی است، به شبکه العالم گفت: همه شرایط در زمینه بررسی وضعیت ما برای بازگشت به زندگی عادی فراهم است. از ما استقبال و ما را برای بازگشت به اجتماع تشویق کردند و پس از مدتها اسارت اکنون آزاد شده ایم.

یک مسلح دیگر گفت: ما بازگشتیم تا وضعیتمان بررسی شود و مانند گذشته به زندگی عادی بازگردیم و بتوانیم بهتر از گذشته زندگی کنیم.

سومین مسلح تسلیم شده نیز خاطرنشان کرد: ما به این مرکز آمدیم و با گرمی و احترام مسئولان روبرو شدیم و تسهیلات زیادی برای ما فراهم کردند و با هیچ دشواری و سختی روبرو نشدیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها