جام جم ورزشی: تیم ملی بسکتبال ایران با شکست برابر کره جنوبی به مدال نقره بازی های آسیایی رسید.
کد خبر: ۷۲۳۹۵۴
باخت دراماتیک بسکتبالیست‌های ایرانی در فینال/ کره قهرمان شد

به گزارش جام جم ورزشی ، تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین حضورش در فینال بازی های آسیایی با شکست 79 بر 77 برابر کره جنوبی به مدال نقره رسید و نخستین نایب قهرمانی اش در این بازی ها را نیز بدست آورد.

ملی پوشان بسکتبال ایران در این مسابقه با ترکیب مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی بازی را آغاز کردند

کوارتر اول را کره ای ها خیلی بهتر آغاز کردند و با شوت های سه امتیازی خود 25 بر 16 برنده شدند.

در کوارتر دوم برتری کره‌ای ها ادامه داشت اما ایران توانست کمی اختلاف را جبران کند. این کوارتر هرچند با نتیجه 20 بر 17 به سود ایران رقم خورد اما نیمه اول را میزبان 42 بر 36 به سود خود پایان داد.

شاگردان بچیروویچ در کوارتر سوم اصول دفاعی را به خوبی انجام دادند و توانستند با استفاده از توپ ربایی‌های پیاپی اختلاف را جبران کنند و 61 بر 58 پیش بیفتند. این کوارتر 25 بر 16 به سود ایران رقم خورد.

کوارتر چهارم نیز توپ و میدان در اختیار ایران بود اما در ثانیه‌های پایانی ملی‌پوشان قدر 5 امتیاز برتری را ندانستند و بازی را واگذار کردند.

کوارتر اول: 25 بر 16 کره جنوبی

میزبان که از حمایت تماشاگران پرشور خود استفاده می کرد بازی را بهتر آغاز کرد و توانست با عملکردی سرعتی 5بر صفر از ایران پیش بیفتد. سالن سامسام شهر اینچئون مملو از تماشاگران کره ای بود و به دلیل پر بودن صندلی ها هوادارن تیم ملی ایران نیز نتوانستند وارد سالن شوند.

با عملکرد خوب کره ای ها فاصله امتیازی به 9 رسید. ایران در حمله های خود ناموفق بود و بسکتبالیست ها هنوز با جو سالن هماهنگ نبودند؛ ایران در دفاع و حمله عملکرد ضعیفی داشت که بالاخره صمد نیکخوا بهرامی دو امتیاز اول را برای تیم ملی ایران کسب کرد که با شوت گارد راس کره پاسخ داده شد. میزبان 11 بر 2 پیش افتاده بود.

موتور گل زنی حامد حداد و صمد نیکخواه بهرامی روشن شده بود و فاصله امتیازی به سود ایران کاهش پیدا می کرد. در ادامه کره ای ها بازهم بهتر کار کردند و توانستند فاصله امتیازی را به سود خود افزایش دهند و با شوت های سه امتیازی برتری خود را بر ایران تحمیل کردند و کوارتر نخست را 25 بر 16 به سود خود تمام کردند.

کوارتر دوم: 20 بر 17 ایران

در کوارتر دوم با اینکه بچیروویچ به بازیکنان اصلی اش استراحت داد اما بازیکنان جوان خیلی خوب کار کردند و فاصله امتیازی کاهش پیدا کرد. ایران در دفاع خیلی بهتر بود و در موقعیت های حمله نیز موفق کار می کرد و در نهایت توانست با نفوذ صمد نیکخواه بهرامی برای نخستین بار در این مسابقه از میزبان پیش بیفتد؛ ایران 30 بر 27 از کره جنوبی پیش افتاد.

دوباره کره جنوبی رو به پرتاب های پیرامونی آورد و با سریع کردن مسابقه توپ و میدان را در اختیار خودش گرفت. کره ای ها با استفاده از سرعت بالای خود فاصله امتیازی را جبران کردند و با کسب 7 امتیاز پیاپی دوباره از ایران پیشی گرفتند. چو سانگمین بازیکن شماره 10 کره ستاره این تیم در دو کوارتر نخست بود.

با این حال برتری در کوارتر دوم به سود ایران بود و ملی پوشان بسکتبال این کوارتر را با نتیجه 20 بر 17 به سود خود تمام کردند.

کوارتر سوم: 25 بر 16 ایران

دفاع ایران در کوارتر سوم عملکرد بسیار خوبی داشت و اجازه کار به حریف نمی داد. دو تیم پایاپای بودند و سعی داشتند با استفاده از ضد حمله به امتیاز برسند. ایران عملکرد منطقی خود را ادامه داد و بچیروویچ نیز سعی می کرد مهره های اصلی خود را حفظ کند تا در کوارتر پایانی بتواند از آنها استفاده کند.

ایران با استفاده از موقعیت های خود توانست فاصله امتیازی را جبران کند. شوت های ملی پوشان یکی پس از دیگری وارد سبد کره می شد و در طرف مقابل نیز میزبان با استفاده از پرتاب های پیرامونی به امتیاز می رسید. با این حال برتری برای ایران بود و نتیجه 31 بر 58 به سود شاگردان بچیروویچ شد. کوارتر سوم نیز با نتیجه 25 بر 16 به سود ایران تمام شد.

کوارتر چهارم:

ابتدای کوارتر پایانی به سود ایران بود اما به یکباره چند اشتباه فردی و دفاع خوب کره باعث شد تا توپ و میدان در اختیار میزبان قرار بگیرد. ملی پوشان موقعیت هایشان را از دست می دادند و شوت های پیرامونی کره وارد سبد ما می شد. نتیجه بازی 66 بر 63 به سود میزبان تغییر کرد و 6 دقیقه تا پایان مسابقه باقی مانده بود.

با دستور کادرفنی سیستم دفاعی ایران تغییر کرد و سعی کرد با پرس نیمه زمین سرعت بازی کره را کنترل کند. در حمله نیز توپ ها به صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی ختم می شد و بالاخره توانست با قدرت خود در زیر سبد بازی را 68 بر 67 کند و یک پرتاب آزاد نیز بگیرد. ارزشمندترین بسکتبالیست آسیا با تک پرتاب آزادی که داشت بازی را برابر کرد.

ریباند دفاعی خوب اوشین ساهاکیان موقعیت حمله در اختیار ایران قرار داد و حامد حدادی بازهم درخشید و با پاس صمد نیکخواه دو امتیاز دیگر برای ایران به ارمغان آورد. در سه دقیقه پایانی اشتباه های فردی نزدیک بود دوباره کار دست تیم ملی بدهد اما توپ ربایی خوب آرمان زنگنه موقعیت را در اختیار ایران قرار داد.

دو دقیقه پایانی مسابقه نیز بازی پایاپای نزدیک پیش رفت اما بی دقتی باعث از دست رفتن توپ و برتری شد و ایران به مدال نقره رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرج سرابی
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
۰
۰
بچه ها عالی بإزی كردن دستشان درد نكن ولی این خبر نویس های بسكتبال چرا نمی توانند بدون غرض ورزی خبر بنویسند آیا نمی دانند كسانی كه خبر بسكتبال را میخوانند بسكتبال بلد هستند كمی در مورد نوشتن دقت كنید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها